Mijn schoonvader, de heer J.Schutte, Voorplecht 11, Papendrecht, is 11 november 2010 overleden.
Zijn huis, betreft hier een huurhuis, is 23 december 2010 opgeleverd aan de woningbouw. In die week heb ik de meterstanden telefonisch doorgegeven aan de energieleverancier Essent.
20-01-2011:
Heb ik telefonisch contact opgenomen met de vraag waar de afrekening bleef. Deze zou zo snel mogelijk worden toegestuurd.
22-02-2011:
Nogmaals gebeld met het verzoek tot toesturen afrekening zodat ik e.e.a. kon afhandelen.
Er werd mij gemeld dat de rekening inmiddels 21-01-2011 zou zijn verstuurd zou zijn.
De rekening is mijn nogmaals toegezonden met gecorrigeerde correspondentie adres.
04-03-2011:
Vrijdags, afrekening uiteindelijk ontvangen. Factuurdatum 05-03-2011. Na controle bleek de gasstanden niet correct waardoor er 1085m3 teveel is berekend.
07-03-2011:
Maandag direct telefonisch contact opgenomen met Essent. Echter ik kreeg de mededeling dat e.e.a. niet meer gecorrigeerd kon worden omdat de standen geforceerd afgemeld zouden zijn.
In geval van correctie had ik binnen een week na overdracht huis moeten reageren.
Op mijn reactie dat ik de meterstanden telefonisch heb doorgegeven in de week van 23 december 2010 kon de medewerker geen notitie terug vinden.
07-03-2011:
Voor de tweede maal die dag telefonisch contact opgenomen met Essent met de vraag om te verklaren waarom de meterstand van de elektriciteit dan wel goed is en die van het gas zo afwijkt.
Mevr. Zonneveld stond mij dit keer te woord en gaf mij gelijk. Zij zou e.e.a. in orde maken, betalingsuitstel regelen en een correctienota toe laten zenden. Ik moest echter wel wat geduld hebben want dit kon 6 tot 8 weken in beslag nemen.
27-04-2011:
Telefonisch contact opgenomen met Essent waar de correctienota bleef. Meneer de medewerker wees mij er echter op dat dit niet zou gebeuren en herhaalde het verhaal van de geforceerde afmelding, geen notitie van doorgeven meterstanden en kon mij geen antwoord geven op de vraag waarom de elektriciteitstand wel klopte. (Ondanks geen notitie van standen).
27-04-2010:
Nadat ik weer wat afgekoeld was nogmaals telefonisch contact opgenomen met Essent. Mevrouw Neda deze keer aan de telefoon. Zij gaf mij, na het verhaal aangehoord te hebben wel gelijk echter zij zou e.e.a. na vragen bij mevrouw Zonneveld en zou mij diezelfde dag anders de volgende dag terugbellen. Op dat telefoontje wacht ik nog steeds.
In mijn opinie worden hier nogal wat fouten gemaakt door de firma van Essent.
De geforceerde afmelding :
Deze is telefonisch doorgeven op tijd. Echter geen notitie terug te vinden. Helaas wordt die fout direct bij de klant neergelegd. (De meterstanden zijn te controleren bij de woningbouw en naar aanleiding van de beginstanden van de nieuwe bewoners).
Correctie meterstanden alleen mogelijk binnen een week na oplevering:
In dit geval is het onmogelijk om de meterstanden op de factuur te controleren als ik de factuur met datum 05-03-2011 op 04-03-2011 ontvang ,na twee maal gebeld te hebben. Mocht de factuur toch zoals men melde in januari op 22-01-2011 opgestuurd zijn dan was ik nog te laat geweest volgens Essent.
Afwijking meterstanden:
Op de website van Essent staat duidelijk vermeld dat in geval van afwijkende meterstanden contact opgenomen zou worden met de klant. Als er 1374m3 gas wordt verbruikt in minder dan 3 maanden is het wel duidelijk dat er een behoorlijke afwijking is.
Datum factuur:
Het lijkt er toch wel degelijk op dat de factuur pas aangemaakt is nadat ik voor de tweede maal heb gebeld met het verzoek om die factuur. Aangezien de datum van de factuur en de betaaldatum van 19 maart 2011.
Uitspraken en toezeggingen medewerkers:
Door verschillende medewerkers worden tegenstrijdige beweringen en toezeggingen gedaan.
Echter als ik zelf geen contact opneem gebeurt er helemaal niets.
In het verleden, met de afrekening 2009-2010 is ook het e.e.a mis gegaan en uit ervaring is gebleken dat als je zelf geen actie onderneemt er uiteindelijk een incassobedrijf ingeschakeld wordt.
Let wel, Ik ben best bereid om te betalen.
Zodra de correcte nota in de bus valt zal deze dezelfde dag nog voldaan worden. Maar volgens Essent kan ik daar heel lang op wachten. Gelijk of niet.
De foutieve nota zal ik uiteindelijk genoodzaakt zijn te betalen. Dit echter onder zwaar protest.
Helaas is het de gang van zaken bij de firma Essent om alle gemaakte fouten aan hun kant door de klant te laten oplossen.
Mijn schoonvader zou zich in zijn graf omdraaien als hij van deze kwestie wist.
Zijn nabestaande kunnen op deze manier ook de zaken niet afwerken aangezien de firma Essent nog steeds de zaak niet afgehandeld heeft.
Voor een bedrijf wat regelmatig reclame maakt dat het klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan laten ze het in dit geval zwaar afweten.
Wat ik ook doe, ik kom er niet doorheen en dat terwijl ik eigelijk gewoon de zaken afgehandeld wil hebben.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eindafreking Essent 2010 Overleden (schoon)vader
-
brendadevries
Re: Eindafreking Essent 2010 Overleden (schoon)vader
Eén ding begrijp ik niet (zoals wel vaker): U heeft zelf de meterstanden opgenomen en telefonisch doorgegeven? Er is dus niets schriftelijk genoteerd (Essentmeteropnemer/wbv-medewerker) of door wie dan ook ondertekend opgesteld?
Mijn ervaring is dat er een ondertekend formulier aan te pas moet komen.
Anyway, ik zou e.e.a. 1x op schrift stellen aangetekend versturen en een factuur betalen die overeenkomt met de meterstanden zoals door U genoteerd.
Mijn ervaring is dat er een ondertekend formulier aan te pas moet komen.
Anyway, ik zou e.e.a. 1x op schrift stellen aangetekend versturen en een factuur betalen die overeenkomt met de meterstanden zoals door U genoteerd.
-
forumessent
Re: Eindafreking Essent 2010 Overleden (schoon)vader
Beste brendadevries,
In uw bericht van 12 mei op dit forum geeft u aan dat de gasstand op de eindafrekening van uw overleden schoonvader niet kloppen.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Petra
Essent medewerker
In uw bericht van 12 mei op dit forum geeft u aan dat de gasstand op de eindafrekening van uw overleden schoonvader niet kloppen.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Petra
Essent medewerker