LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco afgesloten in gezin met kleine kinderen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
lisabella

Eneco afgesloten in gezin met kleine kinderen

Ongelezen bericht door lisabella »

Goedenavond,

vandaag word ik gebeld door een goede kennis; Eneco heeft twee dagen geleden het stroom afgesloten. ze heeft twee kinderen van 5 en 6 jaar oud en is niet zomaar in de problemen gekomen. (hierover wil ik het ook niet hebben)
Situatie;
op het huidige adres is er geen betalingsachterstand, echter op haar oude adres wel. maar met de Eneco had ze afgesproken dat de belastingteruggave naar Eneco zou gaan. De belasting heeft nog niet betaald , iets waar je ook weinig aan kan doen, maar toch hebben ze afgesloten.
mijn vraag is nu;
mag de Eneco een adres afsluiten waar geen betalingsachterstand is?
tweede vraag;
wat gebeurt er als ik in haar woning de zegel verbreek en ervoor zorg dat weer electra heeft zodat je haar kinderen in bad kan doen, de was kan doen en kan koken enz?

ik hoop van iemand een reactie te ontvangen, want dit is echt weer te gek voor woorden.

Ali Bensalah

Re: Eneco afgesloten in gezin met kleine kinderen

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

http://www2.sgc.nl/Web/Site/default.asp ... 8&cvt=2413
even in het kort:
er is al eens geoordeeld dat afsluiting niet mogelijk tenzij bijzondere omstandigheden in het spel zijn.
Misschien goed om dit in ieder geval aan de sgc voor te leggen.
Brengt echter helaas op korte termijn geen oplossing.

Verbreken van zegel komt je ook nog op een aanklacht wegens diefstal of fraude te staan.

Beter is een verlengsnoertje naar goedwillende buren indien mogelijk

Gesloten