LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco al vier maanden niet afgeschreven

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Jeanne

Eneco al vier maanden niet afgeschreven

Ongelezen bericht door Jeanne »

Wie heeft net als ik het probleem, dat Eneco de maandtermijnen niet meer afschrijft? Bij mij is al sinds november niets meer afgeschreven en ook op mijn jaarafrekening ben ik al drie maanden aan het wachten.

Uiteraard heb ik bij Eneco aan de bel getrokken, maar na 2 weken krijg je een antwoord dat je vraag in behandeling wordt genomen en nu één week verder heb ik nog steeds niets gehoord.

Ik had wel een brief ontvangen, dat ze overgaan naar een nieuwe administratie en dat er waarschijnlijk één maand wordt overgeslagen, maar 4 vind ik toch wel erg gortig worden. Het gaat totaal om € 600,00! Het bedrag houd ik wel apart, maar vervelend is het wel.

flappie

Re: Eneco al vier maanden niet afgeschreven

Ongelezen bericht door flappie »

Dit is inderdaad lastig. De oorzaak is dat je billing uit is gevallen in het productie proces van Eneco Retail.

Betekend dus dat er bepaalde gegevens van je klantenkaart niet goed in hun systeem staat. Dit moet eerst gerapareerd worden door de verantwoordelijke. Daarna kan er dus weer gefactureerd worden.

Helmer

Ongelezen bericht door Helmer »

Ik heb dit dus ook. Nu moet ik zeggen dat alles bij mij automatisch gaat en het me dus niet direct was opgevallen.

Deze maand (vandaag eigenlijk) doet Eneco ineens een afschrijving van 224 euro, terwijl mijn maandbedrag normaal 94 euro is. Ik heb erachteraan gebeld en mij werd verteld dat er inderdaad bij een aantal klanten iets fout is gegaan en dat het systeem door het 'jaarrekening'-verhaal ineens ontdekte dat ik al 4 maanden geen facturen heb ontvangen.
Dit wordt dus de komende 2 maanden even rechtgetrokken met een automatische incasso van 94 euro.

Nu is dit op zich niet zo'n groot probleem, de rekening moet wel betaald worden. Helaas heb ik niet zoals de mevrouw hierboven een brief gehad waarin e.e.a. wordt uitgelegd.

Ik baal hier dus wel stevig van, vorig jaar (eind 2004/begin 2005) heb ik hetzelfde gehad met Shell Groenestroom. Zij hanteerden ook een verkeerd maandbedrag (ook wel beetje me eigen fout) en aan het eind van het jaar moest ik ineens 492 euro betalen. Ze hadden een verkeerd termijnbedrag ingevoerd....

Zijn er nog energieleveranciers waar zulke dingen NIET fout gaan?? :)

edmoor

Ongelezen bericht door edmoor »

Ja, Duracell :lol:

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Keuke grap!
Maar ik zou er toch maar eens naar horen.
Straks krijgt U nog boete wegens te laat betalen.
Ze doen dat hoor!

Chanmaster

Helmer

Ongelezen bericht door Helmer »

Ik heb zeker wel betaal, maar ik baal er wel van :)

Hmm...gelukkig kreeg ik van Essent al de jaarafrekening voor het transport en daar kreeg ik weer een lekkere smak terug ;) Dus de jaarafrekening van Eneco zal uiteindelijk ook wel meevallen...

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Zo zie je maar weer, niet huilen voordat de hele zaak geregeld is.

opa60

Ongelezen bericht door opa60 »

ook wij hebben dat mee gemaakt,moet eerlijk zeggen eneco heeft het netjes opgelost.dus wij blijven bij eneco vr gr opa

Dy

Ongelezen bericht door Dy »

Bij mij gebeurt hetzelfde, alleen ik doe het dan zelf overmaken, en ga niet zitten wachten tot hun tot actie overgaan. Want dan kan je lang wachten, en het zijn van die machtige bedrijven, dan ze gerust er nog eens kosten bij gaan rekenen. Bank- en of giro nummer staan op de site onder vermelding van je contractantnummer je maandelijkse energiebijdrage overmaken. Tot nu toe gaat het bij mij goed, maar het echt te gek dat dit nu nog steeds zo is.

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

Dy is tenminste iemand die begrijpt dat iedere maand betaald moet worden. Daarvoor kun je ook zelf initiatief nemen.

Wordt een beetje moe van al die mensen die maandenlang geld in een zak hebben kunnen houden omdat het energiebedrijf een fout maakt of een probleem heeft, en die op het moment dat het energiebedrijf wakker wordt (jammer hè), klagen alsof ze gedupeerd zijn omdat ze nu ineens een groter bedrag moeten betalen.

Dan pas blijkt op eens ook dat men maandenlang niet gemerkt heeft dat er geen bedragen werden afgeschreven (?!)

Als u het zich kunt veroorloven zo laks met u financiën om te gaan, zit u kennelijk ruim bij kas en zal het toch geen probleem uw schuld ineens in te lossen.

Als u echt ieder dubbeltje moet omdraaien en daarom nauwkeurig uw financiën managet, had u allang gemerkt dat u niet betaalde. En had u actie kunnen en moeten ondernemen.

Kan het wat minder met de krokodillentranen?

Dy

Ongelezen bericht door Dy »

Gerland, ik sluit mehelemaal bij je mening aan, ik merkte het zelf op,omdat ik geld "overhield", dan ga je toch bij jezelf wel denken hoe dit kan. Ben nog zeer ouderwets, door al mijn rekeningen en lasten op te schrijven, en weet ook wanneer het word afgeschreven. Er kan altijd iets fout gaan.Men reageert vaak past te laat. Ik hoef gelukkig niet ieder dubbeltje om te draaien,maar ga zorgvuldig met mijn managment om, zo voorkom je problemen.

j.jagt

Ongelezen bericht door j.jagt »

Wordt een beetje moe van al die mensen die maandenlang geld in een zak hebben kunnen houden omdat het energiebedrijf een fout maakt of een probleem heeft, en die op het moment dat het energiebedrijf wakker wordt (jammer hè), klagen alsof ze gedupeerd zijn omdat ze nu ineens een groter bedrag moeten betalen.
Kijk, komen we Gerland weer tegen die een beetje moe van ons wordt...

En o.a. daarom KIES ik NIET voor automatische incasso (van de Nuon), maar voor mijn eigen automatisch internet bankieren. Dit soort stommiteiten is straks GRATIS, mensen, en voor de acceptgiro moeten we betalen. Diegeen die lekker via internetbankieren WEL al die maanden betaald heeft moet ook die 1 euro betalen. En kijk meneer Gerland eens, die vindt dat we allemaal meteen in de gaten moeten hebben dat er niet automatisch geincasseerd wordt... (via dat afschriftje dat eens per maand in de bus valt zeker...)

Je verdediging van de energiebedrijven KAN te ver gaan Gerland, besef dat nou eens....Het wordt een beetje zielig allemaal....

gerland

En kijk meneer Gerland eens, die vindt dat we allemaal meteen in de gaten moeten hebben dat er niet automatisch geincasseerd wordt..
Nee hoor, vind ik helemaal niet.

Het is alleen ongeloofwaardig dat het later in één keer betalen van de achterstallige termijnen een (financieel) probleem zou zijn, indien men zich kan permitteren zijn financiën niet in de gaten te houden.

Je verdediging van de energiebedrijven KAN te ver gaan Gerland, besef dat nou eens....Het wordt een beetje zielig allemaal....
j.jagt,
dat u een kruistocht voert tegen alle energiebedrijven, betekent niet dat iemand waarmee u het niet eens bent als verdediger van die bedrijven kan worden gezien.

Ik verdedig niets of niemand (dus zeker geen energiebedrijven), maar geef slechts mijn opvatting, en, in tegenstelling tot u, onderbouw ik die ook nog eens.

Wat wilt u nog meer?

j.jagt

Ongelezen bericht door j.jagt »

Het is alleen ongeloofwaardig dat het later in één keer betalen van de achterstallige termijnen een (financieel) probleem zou zijn, indien men zich kan permitteren zijn financiën niet in de gaten te houden.
Fout...jij houdt zeker een hoop geld over iedere maand, dat siert je....wees er gelukkig mee.

dat u een kruistocht voert tegen alle energiebedrijven
Ik voer geen kruistocht tegen de energiebedrijven, ik ben het met jou niet eens. Als ik op een ander draadje dan eentje over de nuon te vinden ben kom je elke keer met dat stomme kruistocht verhaal, terwijl je zelf op geen enkel draadje ontbreekt....

En ik heb je bar weinig zien onderbouwen, je gebruikt dezelfde prietpraat als de energiebedriijven, nog even en je kunt een standaardbrief inzenden alhier.......

En ik weet dat je graag het laatste woord heb dus ga je gang.....

gerland

Als ik op een ander draadje dan eentje over de nuon te vinden ben kom je elke keer met dat stomme kruistocht verhaal
j. jagt,

Het is vandaag voor het eerst dat ik de term "kruistocht" gebruikt heb.
U bent waarschijnlijk op het verkeerde been gezet door de reacties van zes anderen die u net zo goed doorhebben als ik.

U mag best reageren. Ik hoef niet persé het laatste woord te hebben.

Zullen we het nog eens op inhoud proberen?

Gesloten