| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ENECO de weg kwijt....?????
-
SylviavGameren
ENECO de weg kwijt....?????
Goedenavond,
Ik heb ook een klacht i.v.m. Eneco:
Wij zijn in nov. 2011 een café begonnen.
Onze maandtermijn was € 295,-. Omdat de meter verwijderd was door Eneco zijn we met een nieuwe meter begonnen. Ik heb, toen we met het café begonnen, contact gehad met Eneco dat ik in april 2012 de standen zou doorgeven, want dan waren we een half jaar open, en ze gingen dan kijken of we gelijk liepen qua verbruik.
Ik heb in april kontakt gehad met Eneco en de meterstanden van dat moment doorgegeven, en er werd toen gezegd dat we qua verbruik/termijn gelijk liepen.
We konden zelfs de termijn van € 295,- verlagen.
Ik heb toen gezegd dat ik dat niet wilde, en de termijn zo wilde laten. Toen kwam de eindafrekening: We moeten nu aan Eneco € 3700 terugbetalen!
We moeten € 606,- betalen (nieuwe termijn), + 11 maanden lang € 350,- om het bedrag af te lossen!!
Ik heb gelijk kontakt gehad met Eneco, en in het systeem stond inderdaad dat we gelijk liepen qua verbruik/termijnen. Maar er was verder niets meer aan te doen. Waarom heet die afdeling eigenlijk "KLANTENSERVICE"? Want dit noem ik totaal géén service....
Onze maandtermijn was € 295,-. Omdat de meter verwijderd was door Eneco zijn we met een nieuwe meter begonnen. Ik heb, toen we met het café begonnen, contact gehad met Eneco dat ik in april 2012 de standen zou doorgeven, want dan waren we een half jaar open, en ze gingen dan kijken of we gelijk liepen qua verbruik.
Ik heb in april kontakt gehad met Eneco en de meterstanden van dat moment doorgegeven, en er werd toen gezegd dat we qua verbruik/termijn gelijk liepen.
Ik heb toen gezegd dat ik dat niet wilde, en de termijn zo wilde laten. Toen kwam de eindafrekening: We moeten nu aan Eneco € 3700 terugbetalen!
We moeten € 606,- betalen (nieuwe termijn), + 11 maanden lang € 350,- om het bedrag af te lossen!!
Ik heb gelijk kontakt gehad met Eneco, en in het systeem stond inderdaad dat we gelijk liepen qua verbruik/termijnen. Maar er was verder niets meer aan te doen. Waarom heet die afdeling eigenlijk "KLANTENSERVICE"? Want dit noem ik totaal géén service....
Re: ENECO de weg kwijt....?????
Dit is inderdaad niet erg netjes te noemen en het lijkt me niet dat je op dat momentSylviavGameren schreef:Goedenavond,
toen je gebeld hebt gelijk liepen anders kan er nooit zo'n grote bijbetaling zijn.
-
renegade66
is het alleen voor elektra of ook voor gas????
Dit is een goede en terechte vraag.Waarom heet die afdeling eigenlijk "KLANTENSERVICE"? Want dit noem ik totaal géén service....
Waarschijnlijk heb je echt contact gehad met de klantenservice en heeft een medewer(st)(k)er gekeken naar het aantal verstreken en betaalde termijnen. Omdat opdat moment alle voorschotten betaald waren is er mogelijk gezegd dat je gelijk liep. Mijns inziens was het aannemelijker geweest om je op dat moment door te verbinden met de verbruikers administratie en die een berekening hadden gemaakt met de standen (elektriciteit/gas) die je op dat moment had om te kijken of het maandelijks voorschotbedrag conform het verbruik was. En dat dit niet het geval is geweest blijkt nu wel uit je jaarafrekening waarbij je € 3.700,00 moet bijbetalen (niet terug betalen), want dit heb je over al de betaalde voorschotnota’s te weinig betaald. Overigens is na te gaan indien in het systeem staat dat je gelijk liep qua verbruik/termijnen wie diegene is geweest die toe je het antwoord gegeven heeft, maar daar heb je weinig aan. En dat er nu verder niets meer aan te doen is lijkt mij duidelijk, immers het leed is geschied.
Logisch is dat het nieuwe voorschot nu verhoogd is en gebaseerd op je jaarverbruik zodat je met dit verbruik het volgend jaar verschoond wordt van een grote bijbetaling.
De enige service die nu verleend wordt is een betalingsregeling over de € 3.700,00 over 11 maanden. Indien je het bedrag ineens zou moeten betalen en je moest dit bij een bank lenen moest er ook nog rente betaald worden, dat hoeft dus nu niet. Deze “vogel” gaat onder andere bij de Belastingdienst niet op, die berekenen je rente.
Dus alles bij alles vervelend voor jou, maar de enige oplossing in deze.
-
SylviavGameren
Dit is voor elektra en gasrenegade66 schreef:is het alleen voor elektra of ook voor gas????
-
SylviavGameren
Ik werd een dag later terug gebeld, en het is wel berekend door de verbruikers admini.h@rm@n schreef:Dit is een goede en terechte vraag.Waarom heet die afdeling eigenlijk "KLANTENSERVICE"? Want dit noem ik totaal géén service....
Waarschijnlijk heb je echt contact gehad met de klantenservice en heeft een medewer(st)(k)er gekeken naar het aantal verstreken en betaalde termijnen. Omdat opdat moment alle voorschotten betaald waren is er mogelijk gezegd dat je gelijk liep. Mijns inziens was het aannemelijker geweest om je op dat moment door te verbinden met de verbruikers administratie en die een berekening hadden gemaakt met de standen (elektriciteit/gas) die je op dat moment had om te kijken of het maandelijks voorschotbedrag conform het verbruik was. En dat dit niet het geval is geweest blijkt nu wel uit je jaarafrekening waarbij je € 3.700,00 moet bijbetalen (niet terug betalen), want dit heb je over al de betaalde voorschotnota’s te weinig betaald. Overigens is na te gaan indien in het systeem staat dat je gelijk liep qua verbruik/termijnen wie diegene is geweest die toe je het antwoord gegeven heeft, maar daar heb je weinig aan. En dat er nu verder niets meer aan te doen is lijkt mij duidelijk, immers het leed is geschied.
Logisch is dat het nieuwe voorschot nu verhoogd is en gebaseerd op je jaarverbruik zodat je met dit verbruik het volgend jaar verschoond wordt van een grote bijbetaling.
De enige service die nu verleend wordt is een betalingsregeling over de € 3.700,00 over 11 maanden. Indien je het bedrag ineens zou moeten betalen en je moest dit bij een bank lenen moest er ook nog rente betaald worden, dat hoeft dus nu niet. Deze “vogel” gaat onder andere bij de Belastingdienst niet op, die berekenen je rente.
Dus alles bij alles vervelend voor jou, maar de enige oplossing in deze.
-
rozemarijntje
Laat ik voorop stellen datik het van eneco slecht vind.
Maar ik ken mensen met horeca zaken en die betalen echt veel meer maandelijks,
Het is relatief gezien ook weinig..
Als je verglijkt gezin normaal huis bv al 180.
Dan cafe,heel de dag verwarming,warm water,elektricitetpit voor apparatuur,misschien airco?
Dan gas,dan vind ik het termijn van 295 al weinig..
De gene die ik ken ,zit als brasserie ,kleinschalig op de 750
Kleine zaak...
Je bet gewoon echt te weinig geschat....kwalijke zaak,,!!!
Maar ik ken mensen met horeca zaken en die betalen echt veel meer maandelijks,
Het is relatief gezien ook weinig..
Als je verglijkt gezin normaal huis bv al 180.
Dan cafe,heel de dag verwarming,warm water,elektricitetpit voor apparatuur,misschien airco?
Dan gas,dan vind ik het termijn van 295 al weinig..
De gene die ik ken ,zit als brasserie ,kleinschalig op de 750
Kleine zaak...
Je bet gewoon echt te weinig geschat....kwalijke zaak,,!!!
-
renegade66
pfff, ook laag hoor, ik betaal 200 p/m en ik moet bij betalen.Als je verglijkt gezin normaal huis bv al 180
maar ik vind ruim €7200 per jaar nogal veel voor een café. maar natuurlijk het kan.
graag zou ik van TS het verbruik qua gas en van elektra wel eens willen weten.
gas is het duurst, echter een normaal cafe gebruikt niet veel meer gas. of ze moeten ovens hebben die veel gebruikt worden.
de cafe's die ik ken hebben verwarming maar die branden niet de hele dag aangezien ze pas eind van de middag vaak open gaan. 's avonds zijn er veel mensen dus wordt het alleen daardoor al snel warm.
misschien dat TS daar wat meer duidelijkheid in kan scheppen?
Een paar bandjes opgetreden in het cafe?
Een zooitje van die buizenversterkers willen wel wat stroom gebruiken.
Een aantal gokkasten (indien aanwezig)slurpen ook het eea aan stroom.
Gas/elek ligt voor een doorsnee cafeetje tussen de 400-800 euro per maand.
Defecte koel/diepvrieskast die een heel etmaal lopen te koelen??.
Verwarming veel te hoog staan?
Oude CVketel?
Ik zou het verbruik zelf even van dag tot dag bijhouden.
Een zooitje van die buizenversterkers willen wel wat stroom gebruiken.
Een aantal gokkasten (indien aanwezig)slurpen ook het eea aan stroom.
Gas/elek ligt voor een doorsnee cafeetje tussen de 400-800 euro per maand.
Defecte koel/diepvrieskast die een heel etmaal lopen te koelen??.
Verwarming veel te hoog staan?
Oude CVketel?
Ik zou het verbruik zelf even van dag tot dag bijhouden.
I also have a complaint regarding Eneco. I am not in the restaurant or cafe business but I want to express my disgust concerning this company. I have rented a geiser from them since 1997 and now the geiser is broken. They do not have any spare parts so they want to place a new one, a Bosch. I would have thought that this was a service from Eneco seeing as I am a customer of long standing and also that it isn't my problem that they no longer have the parts for my Fasto geiser. However, they want to charge me Euro 287 for placing the new geiser! Also the contract is for 144 months (12 years) and I don't know how long I will be staying in my house? Has anybody else experience this kind of no-service from Eneco? I haven't signed the contract and am still looking for another supplier, any recommendations please?
Lesley
Lesley
Beste SylviavGameren,
Ik heb uw bericht over de bijbetaling voor het café gelezen. Heeft u hierover inmiddels voldoende uitleg van ons ontvangen of heeft u hierover nog graag contact? Stuurt u in dat geval uw gegevens via [email protected], dan nemen we contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Kelly, medewerkster Eneco
Ik heb uw bericht over de bijbetaling voor het café gelezen. Heeft u hierover inmiddels voldoende uitleg van ons ontvangen of heeft u hierover nog graag contact? Stuurt u in dat geval uw gegevens via [email protected], dan nemen we contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Kelly, medewerkster Eneco
lhatton schreef:I also have a complaint regarding Eneco. I am not in the restaurant or cafe business but I want to express my disgust concerning this company. I have rented a geiser from them since 1997 and now the geiser is broken. They do not have any spare parts so they want to place a new one, a Bosch. I would have thought that this was a service from Eneco seeing as I am a customer of long standing and also that it isn't my problem that they no longer have the parts for my Fasto geiser. However, they want to charge me Euro 287 for placing the new geiser! Also the contract is for 144 months (12 years) and I don't know how long I will be staying in my house? Has anybody else experience this kind of no-service from Eneco? I haven't signed the contract and am still looking for another supplier, any recommendations please?
Lesley
Dear Lesley,
I've read your complaint about the new rental unit. Eneco is not the owner of the unit, one of our subsidiary company is, most likely Tempus.
If you want, I can send your complaint to them, and ask them if they can arrange something for you. If you would like that, please send your information (adress and/or cliëntnumber) to [email protected].
Kind regards,
Kelly, Eneco