LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] eneco eindafrekening
eneco eindafrekening
Al de 5 jaren wonen we in een eengezinswoning, en gebruiken we rond de 700 kwh en daar kwam de afrekening van 2004.
Hoppela 2300 kwh, dat is zonder verandering in gebruik ruim 3 maal zoveel stroom verbruikt.
Even bellen dan maar, helaas u heeft de jaren hiervoor geen kaart ingeleverd. ( dat hebben we dus wel gedaan), maar in ieder geval moet het binnen een maand betaald zijn.
je hebt gewoon geen enkele kans als nette burger.
Bah Bah Bah.
Hoppela 2300 kwh, dat is zonder verandering in gebruik ruim 3 maal zoveel stroom verbruikt.
Even bellen dan maar, helaas u heeft de jaren hiervoor geen kaart ingeleverd. ( dat hebben we dus wel gedaan), maar in ieder geval moet het binnen een maand betaald zijn.
je hebt gewoon geen enkele kans als nette burger.
Bah Bah Bah.
Re: eneco eindafrekening
Heb je de afgelopen jaren dan wel de opgegeven meterstanden met die op de jaarrekening vergeleken?
Re: eneco eindafrekening
700 kwh jaar verbruik is ook wel heeel erg laag hoor
daar loopt een koelkast, wasmachine, verlicting en tv geen jaar op
daar loopt een koelkast, wasmachine, verlicting en tv geen jaar op
Re: eneco eindafrekening
Ook ik ben verrast door een grote naheffing op mijn laatste jaarnota van Eneco. Ik kreeg, uiteraard op zaterdag, de jaarnota over 2004 in de bus. Tot mijn grote verbazing moest ik EUR 3.200,= bij betalen en mijn maandtermijn gaat per 01-10-04 omhoog van EUR 124,= naar EUR 372,= !! Maandag gelijk gebeld naar Eneco en kreeg te horen zij de meterstanden van de jaren 2002 en 2003 nooit van mij hebben ontvangen. De meterstanden had ik per internet verstuurd. Ik krijg nu te horen dat je als je de meterstanden via internet opstuurt altijd even moet bellen om te checken of ze zijn ontvangen omdat de server plat zou kunnen liggen......echt ongelooflijk !! Het komt er nu op neer dat ze mijn meterstanden 2 jaar ( veel ) te laag hebben ingeschat zodat ik nu met deze naheffing zit plus dat ik nu met de verhoogde maandtermijn zit. De naheffing wordt ook voor 100% berekent met de tarieven van 2004, dus het verbruik van 2002 en 2003 ook !!Het enige wat zij nu nog aanbieden is om de naheffing in 11 termijnen te betalen, dus ongeveer EUR 290,= per maand en dat het voorschotbedrag wordt verlaagd van EUR 372,= naar EUR 215,=. Dit komt dus neer dat ik door hun fout na per maand meer dan EUR 500,= moet gaan betalen. Heeft iemand eenzelfde ervaring en weet iemand of hier iets aan te doen is ??
Groet,
Willem
Groet,
Willem
Re: eneco eindafrekening
Ik zou die 150 euro in m'n zak steken en daar een cursus internet en een goede boekhouder van aanschaffen. Je hebt namelijk de afgelopen 2 jaar grofweg dat bedrag aan rente ontvangen over het bedrag wat je eigenlijk aan Eneco verschuldigt was. Verder heb je je nooit verdiept in de vraag of je meterstanden wel aan waren gekomen (dan heb je dus duidelijk geen idee hoe internet kan werken of in het slechtste geval niet werkt) en je nooit geinterreseerd in je verbruik en of dat het bedrag wat je hiervoor betaald wel reeel was (u is daar niet de enige in trouwens). Je hebt een zakelijk contract met een energieleverancier en ik weet zelf graag of ik wel krijg waar ik voor betaald heb ook al lijkt het allemaal zo vanzelfsprekend. Daarnaast kunnen er gewoon fouten worden gemaakt en hetgene wat Eneco verweten kan worden is dat hun webinterface niet helemaal goed werkt(e).
Ik zou gewoon zeggen: bedankt Eneco voor die renteloze lening en eventueel een betalingsregeling aanvragen voor die 3200 euro en in het vervolg gewoon je jaarrekeningen controleren.
Sorry dat ik zo bot uit de hoek kom maar kom eens met een echte klacht en niet dit kortzichtige gezever
Ik zou gewoon zeggen: bedankt Eneco voor die renteloze lening en eventueel een betalingsregeling aanvragen voor die 3200 euro en in het vervolg gewoon je jaarrekeningen controleren.
Sorry dat ik zo bot uit de hoek kom maar kom eens met een echte klacht en niet dit kortzichtige gezever
Re: eneco eindafrekening
hallo krom voltje,
ik neem aan dat jij dezelfde persoon bent die op al dit soort klachten reageert, om deze reden reageer ik maar een keer (met jou goedvinden natuurlijk).
Ik vind dat je een beetje makkelijk over dit soort situaties denkt. De redenering dat je moet nadenken of meterstanden verstuurd via internet wel aankomen bijvoorbeeld slaat in wezen natuurlijk nergens op, maar dat begrijp je zelf ook wel neem ik aan, aangezien je jezelf voordoet als intelligente betweter. Natuurlijk ga je ervan uit dat die informatie aankomt. Ga jij na iedere brief fdie je verstuurt bellen of deze is aangekomen? Nee, dat dahct ik al, voor deze manier van werken, via het net, geldt dus hetzelfde. Dit is een van de vele kromme redeneringen die jij gebruikt om a-sociaal gedrag te tolereren.
We moeten natuurlijk de situaties ook eens van een andere kant bekijken dan alleen vanuit de Energieleverancier, zoals jij dat doet (misschien werkzaam bij een der grote leveranciers?) en proberen de getroffen mensen te begrijpen.
Natuurlijk zijn sommige klachten ongegerond en zijn mensen debet aan eigen fouten. Echter de machtspositie van Energieleveranciers stelt hen natuurlijk wel in staat bewust, danwel onbewust, hun klanten hard aan te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat zij deze positie dan ook danig misbruiken in sommige zaken, zonder zich ook maar enigszins om hun klanten te bekommeren. Ik spreek uit eigen ervaring dat van enige meewerking geen sprake is.
Wat dat betreft is de liberalisering van de energiemarkt een goede zaak, meer concurrentie draagt ook rechtstreeks bij aan een betere service van de leveranciers aan hun klanten. Immers hoe je het ook wendt of keert, dat er bij de energieleveraciers wat mis is in hun organisatie is wel duidelijk en problemen zoals hierboven mogen en hoeven in de huidige technologische samenleving niet meer voor te komen, maar ja, als het geld oplevert dan staan ze op de stoep, als het geld kost (nieuwe technologie e.d., dan geven ze niet thuis!
mvg menno
ik neem aan dat jij dezelfde persoon bent die op al dit soort klachten reageert, om deze reden reageer ik maar een keer (met jou goedvinden natuurlijk).
Ik vind dat je een beetje makkelijk over dit soort situaties denkt. De redenering dat je moet nadenken of meterstanden verstuurd via internet wel aankomen bijvoorbeeld slaat in wezen natuurlijk nergens op, maar dat begrijp je zelf ook wel neem ik aan, aangezien je jezelf voordoet als intelligente betweter. Natuurlijk ga je ervan uit dat die informatie aankomt. Ga jij na iedere brief fdie je verstuurt bellen of deze is aangekomen? Nee, dat dahct ik al, voor deze manier van werken, via het net, geldt dus hetzelfde. Dit is een van de vele kromme redeneringen die jij gebruikt om a-sociaal gedrag te tolereren.
We moeten natuurlijk de situaties ook eens van een andere kant bekijken dan alleen vanuit de Energieleverancier, zoals jij dat doet (misschien werkzaam bij een der grote leveranciers?) en proberen de getroffen mensen te begrijpen.
Natuurlijk zijn sommige klachten ongegerond en zijn mensen debet aan eigen fouten. Echter de machtspositie van Energieleveranciers stelt hen natuurlijk wel in staat bewust, danwel onbewust, hun klanten hard aan te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat zij deze positie dan ook danig misbruiken in sommige zaken, zonder zich ook maar enigszins om hun klanten te bekommeren. Ik spreek uit eigen ervaring dat van enige meewerking geen sprake is.
Wat dat betreft is de liberalisering van de energiemarkt een goede zaak, meer concurrentie draagt ook rechtstreeks bij aan een betere service van de leveranciers aan hun klanten. Immers hoe je het ook wendt of keert, dat er bij de energieleveraciers wat mis is in hun organisatie is wel duidelijk en problemen zoals hierboven mogen en hoeven in de huidige technologische samenleving niet meer voor te komen, maar ja, als het geld oplevert dan staan ze op de stoep, als het geld kost (nieuwe technologie e.d., dan geven ze niet thuis!
mvg menno
Re: eneco eindafrekening
M'n reactie op neubie was wat heftig; ik weet hethallo krom voltje,
ik neem aan dat jij dezelfde persoon bent die op al dit soort klachten reageert, om deze reden reageer ik maar een keer (met jou goedvinden natuurlijk).
Het bellen of de meterstanden aangekomen zijn is inderdaad wat onzinnig maar als je dan, door middel van de jaarrekening - die een maand of wat na het opgeven van de meterstanden in de bus valt - de gelegenheid hebt om dit te controleren dan vindt ik dat je hier ook gebruik van moet maken.Natuurlijk ga je ervan uit dat die informatie aankomt. Ga jij na iedere brief fdie je verstuurt bellen of deze is aangekomen? Nee, dat dahct ik al, voor deze manier van werken, via het net, geldt dus hetzelfde.
Wat is a-sociaal gedrag? Dat er bij bedrijven met 5 a 10.000 werknemers en miljoenen klanten wel eens fouten gemaakt worden; wel eens systemen niet werken zoals ze moeten werken?Dit is een van de vele kromme redeneringen die jij gebruikt om a-sociaal gedrag te tolereren.
Er wordt in dit forum niet anders dan uit de positie van de"getroffen" mensen gekeken en op het moment dat je dan een relativerend geluid laat horen is het direct van:"jij zal wel bij een Energiebedrijf werken". Is niet erg maar wel een dooddoener eerste klas.We moeten natuurlijk de situaties ook eens van een andere kant bekijken dan alleen vanuit de Energieleverancier, zoals jij dat doet (misschien werkzaam bij een der grote leveranciers?) en proberen de getroffen mensen te begrijpen.
. Ik heb ook diverse hiermee en deze varieeren sterk; afhankelijk van welke persoon je aan de lijn hebt. Is meer een kwestie van kennis van de materie als van structurele tegenwerking door een energiebedrijf.Ik spreek uit eigen ervaring dat van enige meewerking geen sprake is.
Helemaal mee eens wat de liberalisering betreft. Wat de technologische samenleving betreft: de enorme informatiestromen die door de toegenomen automatisering op gang zijn gekomen zijn niet altijd een zegen en kunnen juist een negatief effect hebben op de doelmatigheid van de organisatie. Maar het is moeilijk om een eenmaal ingeslagen - niet geheel succesvol - automatiseringtraject weer af te kappen omdat er vaak miljoenen euro's mee gemoeid zijn.Wat dat betreft is de liberalisering van de energiemarkt een goede zaak, meer concurrentie draagt ook rechtstreeks bij aan een betere service van de leveranciers aan hun klanten. Immers hoe je het ook wendt of keert, dat er bij de energieleveraciers wat mis is in hun organisatie is wel duidelijk en problemen zoals hierboven mogen en hoeven in de huidige technologische samenleving niet meer voor te komen, maar ja, als het geld oplevert dan staan ze op de stoep, als het geld kost (nieuwe technologie e.d., dan geven ze niet thuis!
mvg menno
Wat je laatste opmerking betreft: wat is de doelstelling van ieder bedrijf? Geld verdienen natuurlijk! Het is alleen wel zaak een gulden middenweg te vinden waarbij je niet teveel geld uitgeeft en toch je klanten tevreden houdt. En het is te hopen dat ze dit lukt. Alleen werkt dhr. Brinkhorst hier niet echt aan mee omdat hij steeds meer de energiebedrijven onder druk zet met allerlei maatregelen en regeltjes waardoor de bedrijven toch zoveel mogelijk de hand op de knip houden.
Re: eneco eindafrekening
Halo
Als je 700 kwh per jaar verbruikt heeft dan ben je de kampioen
van NEDERLAND die zo weinig verbruik heeft.
Normaal is het verbruik ongeveer 3400 kwh.
Als je 700 kwh per jaar verbruikt heeft dan ben je de kampioen
van NEDERLAND die zo weinig verbruik heeft.
Normaal is het verbruik ongeveer 3400 kwh.
Re: eneco eindafrekening
Wat ik niet begrijp bij Eneco (en misschien bij andere aanbieders, dat weet ik niet) is dat er blijkbaar helemaal geen controle is op het huidige verbruik ten opzichte van het historisch verbruik.
Bij mij was het verbruik zo'n 8 jaar min of meer constant, en bij de laatste afrekening moest ik ineens bijna 900 euro bij betalen.
Het bleek een afleesfout te zijn door de meteropnemer (toch blij dat toen hij de standen opgenomen had, ik dat ook nog even gedaan heb -> ik wist precies welk cijfertje fout was.)
Ik vind dat er bij Eneco een belletje moet gaan rinkelen als er ineens zo'n groot verschil is.
Overigens is de communicatie waardeloos: het heeft een half jaar geduurd voor dit akkefietje achter de rug was.
Bij mij was het verbruik zo'n 8 jaar min of meer constant, en bij de laatste afrekening moest ik ineens bijna 900 euro bij betalen.
Het bleek een afleesfout te zijn door de meteropnemer (toch blij dat toen hij de standen opgenomen had, ik dat ook nog even gedaan heb -> ik wist precies welk cijfertje fout was.)
Ik vind dat er bij Eneco een belletje moet gaan rinkelen als er ineens zo'n groot verschil is.
Overigens is de communicatie waardeloos: het heeft een half jaar geduurd voor dit akkefietje achter de rug was.
Re: eneco eindafrekening
Er schijnt alleen een belletje te gaan rinkelen als de meterstanden extern worden aangeleverd; dus internet of antwoordkaart. Nuon houdt bijvoorbeeld dan een max afwijking van 15% aan. Dit kwam naar voren toen er door een ieder op de site van de NUON een meterstand ingevuld kon worden als je het aansluitnummer van een willekeurige klant van Nuon maar goed raadde
Maar ja, helaas is de meteropnemer ook niet meer te vertrouwen deze dagen
Maar ja, helaas is de meteropnemer ook niet meer te vertrouwen deze dagen