Ik heb het vermoeden dat ik teveel betaal aan termijn bedragen zowel voor Eneco als Nuon.
Ik heb vorige jaar al meerdere malen over gebeld maar ik kom er niet uit.
Ik heb nu naar mijn verbruik gekeken en op 24 maart 2005 was het 46258 kwh en op 19 maart 2006 is het 51448 kwh.
51448 kwh
-46258 kwh
verschil 5190 kwh
Dit zijn de volgende termijnbedragen van 2006:
Eneco
€ 142,00 en € 33,00
Nuon
€ 65,25
Totaal € 240,25
Ik woon in een 2 kamerappartement.
Hoe is het mogelijk dat ik zoveel per maand betaal?
Mensen in mijn omgeving met 3 of meerdere kamers zelf betalen niet meer dan 180 euro per maand.
Graag hoor ik jullie advies hierover.
Waar kan ik terecht hierover?
p.s. ik heb nu nogmaal via de mail deze vraag ook weer bij Nuon en Eneco neergelegd.
(de reden dat ik twee energie bedrijven heb is i.v.m. de transportkosten.
Dat is een klein stukje geschiedenis.. daar wil ik jullie niet niet mee vermoeien)
Alvast bedankt voor het lezen van dit bericht!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eneco en Nuon
-
Re: Eneco en Nuon
Uw laatse opgenomen meterstand 51448 KWh
Uw voorlaatst opname 46258 KWh
-------
Verbruik 5190 KWh
Kostprijs per eenheid 0,16 €ct
Verschuldigd bedrag over de opgegeven termijn € 830,40
exclusief btw 19%
Uw voorschot zou moeten bedragen
€ 60,87 exclusief btw en overige rechten
Uw voorlaatst opname 46258 KWh
-------
Verbruik 5190 KWh
Kostprijs per eenheid 0,16 €ct
Verschuldigd bedrag over de opgegeven termijn € 830,40
exclusief btw 19%
Uw voorschot zou moeten bedragen
€ 60,87 exclusief btw en overige rechten
-
Beste Lichtje,
Uit uw bericht maak ik op dat u enkele vragen heeft over de hoogte van het door Nuon berekende voorschotbedrag.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om samen met u de hoogte van dit voorschotbedrag te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
Uit uw bericht maak ik op dat u enkele vragen heeft over de hoogte van het door Nuon berekende voorschotbedrag.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om samen met u de hoogte van dit voorschotbedrag te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
@lichtje:
Je elektriciteitsverbruik is hoger dan het gemiddelde, heb je speciale apparaten? Ik heb zelf een soorgelijk verbruik, en dat komt door een elektrische boiler en twee tot drie computers die continu draaien.
Die 142 van eneco zal voor gas zijn, wat is je jaarverbruik voor gas? Dat lijkt namelijk ook aan de hoge kant. Hoe goed is het huis geisoleerd?
Je elektriciteitsverbruik is hoger dan het gemiddelde, heb je speciale apparaten? Ik heb zelf een soorgelijk verbruik, en dat komt door een elektrische boiler en twee tot drie computers die continu draaien.
Die 142 van eneco zal voor gas zijn, wat is je jaarverbruik voor gas? Dat lijkt namelijk ook aan de hoge kant. Hoe goed is het huis geisoleerd?