LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eneco en waternet

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
cheranity

eneco en waternet

Ongelezen bericht door cheranity »

.
Laatst gewijzigd door cheranity op 08 jun 2012 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens

Re: eneco en waternet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je hebt in elk geval de correcte meterstanden op papier. Dat is een goed begin! Je verbruik is ruim 100 m3 water in een jaar. Dat kan goed kloppen. Omdat je aan Eneco moet betalen, mag Eneco het probleem niet op Waternet afschuiven. Het is schandalig dat ze je zo proberen af te poeieren.

Ik zou stoppen met Eneco bellen. Je krijgt zo niets zwart op wit. Ik zou hier een klacht indienen: http://thuis.eneco.nl/klantenservice/di ... lacht.aspx

Geef aan dat je Eneco 7 dagen de tijd geeft om je probleem op te lossen. Verzoek Eneco om schriftelijk te reageren, niet per telefoon. Geef daarbij de juiste standen door. Geef ook aan dat je naar de Geschillencommissie Energie en Water stapt om een geschil aan te spannen tegen Eneco als ze het niet snel oplossen. En dat je daarbij een schadevergoeding van Eneco zal vorderen. Bijvoorbeeld een bedrag voor de telefoonkosten die je hebt gemaakt en 100 euro voor de tijd en moeite die je kwijt bent geweest - zonder resultaat - om de zaak opgelost te krijgen.

Zie http://www.sgc.nl Eneco is bij deze commissie aangesloten.

En: betaal beslist niets aan een incassobureau. Zeg ze dat je het niet eens bent met de rekening.

Eneco mdw

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Cheranity,

Op dit forum geeft u aan dat u van Eneco een te hoge eindnota heeft ontvangen voor uw waterverbruik. Ik kan me voorstellen dat u hierop een correctie wilt. U vraagt waar u uw correctieverzoek kunt indienen. Graag geef ik hierop mijn reactie.

Correctieverzoek
Ik begrijp dat het voor u onduidelijk is bij wie u het correctieverzoek in kunt dienen. Eneco heeft immers de eindnota gemaakt, maar Waternet factureert de termijnbedragen. Omdat Waternet sinds 15 augustus 2010 zelf factureert, kunt u uw correctieverzoek indienen bij Waternet. Als Waternet akkoord gaat met de correctie, betaalt Waternet het teveel door u betaalde bedrag aan u terug. Onze eindnota blijft hierdoor ongewijzigd.

Betalingsregeling
U geeft aan dat de eindnota 539 euro betreft. Graag kijken we met u naar de mogelijkheid tot een betalingsregeling. Wilt u hiervan gebruik maken, mailt u dan uw adresgegevens en telefoonnummer naar [email protected].

Ik hoop dat ik uw vraag hiermee heb beantwoord.

Met vriendelijke groeten,

Marjolein, medewerkster Eneco

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

@Enecomedewerker, juridisch gezien heeft Eneco de nota te wijzigen daar overduidelijk blijkt dan wel aannemelijk is gemaakt dat de rekening onterecht is geweest. Eneco heeft verzonden en blijft hiertoe aansprakelijk.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

In 1 bericht van een Enecomedewerkster 'advies' over correctie waterverbruik en betalingsregeling. :roll:

Die betalingsregeling is toch helemaal niet nodig als er correct gefactureerd wordt? N.a.v. de juiste meterstanden?

Of ben ik nu blond? ?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als ik de reactie van Eneco zo lees begrijp ik dat je er met Eneco niet uit kan komen. Eneco's "oplossing":Eerst vele honderden euro's teveel betalen die ten onrechte in rekening zijn gebracht door fouten van Eneco. Vervolgens mag je aankloppen bij Waternet om maar te hopen dat je het teveel betaalde mag terugkrijgen. Dat is de wereld op zijn kop. Gelukkig dat de SGC er nog is.

Wat hebben bedrijven als Eneco toch een riante positie ten opzichte van mensen die niet weten hoe ze hun recht moeten halen cq. maatschappelijk minder mondig zijn. Daar kan Eneco heerlijk misbruik van maken. En dat doen ze dan ook! Ik hoop erg dat dat niet gaat lukken. De topicstarter wens ik succes.

cheranity

Ongelezen bericht door cheranity »

.

Gesloten