LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco energie factor

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
hansklok

Eneco energie factor

Ongelezen bericht door hansklok »

Afgelopen weekend hebben wij de jaar rekening van de Eneco ontvangen en uiteraard was deze te hoog wat het bij betalen betreft. Nu hebben wij eens goed gekeken naar de meterstand van vorig jaar en de opname van dit jaar en het blijkt dat wij 2702 m3 gas hebben gebruikt ( volgens de meterstanden ) maar nu heeft Eneco 2741m3 op de eind nota gezet en wat blijkt op de 2702m3 een factor berekend ( in ons geval 1.01443 )wat ze beschrijven als energie toeslag factor !!!!.

Nu wordt er uitgelegd in hun bijlage dat ze niet berekenen hoeveel gas er door de meter gaat maar dat ze de hoeveelheid energie wat het gas zou opleveren berekenen onder de noemer calorische waarde van het gas. Dit vind ik persoonlijk een uiterst vreemde uitleg want volgens mij wordt er bij de benzine pomp ook gewoon afgerekend op de hoeveelheid benzine wat je getankt hebt en niet wat de benzine aan energie zou leveren. Er wordt geschermd dat dit met gas komt omdat het een natuur product is, olie voor de benzine is toch ook een natuur product.

Is er iemand die mij kan uitleggen of dit juist is wat de Eneco doet en zo nee wat er aan te doen is want ik zie dit gewoon als diefstal in een mooi omhulsel gegoten.

Groet,
Hans

Jos Das

Re: Eneco energie factor

Ongelezen bericht door Jos Das »

Dit is juist. Dit doen alle energiebedrijven en is iets wat zo oud is als de weg naar Rome.

h@rm@n

Re: Eneco energie factor

Ongelezen bericht door h@rm@n »

http://www.energieleveranciers.nl/energ ... che-waarde
Lijkt mij duidelijk en heeft verder geen nadere toelichting nodig. Overigens is dit "fenomeen" hier al vaker aan de orde geweest.

Gesloten