In november 2011 ben ik verhuisd en bij Eneco terecht gekomen. Eind 2012 kreeg ik een eindafrekening over het jaar 2012 van 280 euro voor electriciteit en 1057 (!) euro voor gas. Aangezien dit exorbitante bedragen zijn ben ik eens naar de meterstanden gaan kijken. Het bleek dat de beginmeterstanden (bij verhuizing) niet goed bekend waren bij Eneco. Dit heb ik vervolgens in november 2012 aangekaart bij de klantenservice en ik heb een officiele meterstand verklaring bij overdracht van de makelaar aangeleverd. Dit zou namelijk tot een veel lager bedrag moeten worden gereduceerd.
Mij is vervolgens verteld dat dit onderzocht zou worden. Eind november werd ik onaangenaam verrast toen deze beide bedragen (280+1057 euro) van mijn rekening werden geschreven. Wederom heb ik contact gezocht met de klantenservice; er is mij aangeraden de automatische incasso terug te boeken en een uitsel van betaling aan te vragen. In de tussentijd, zo is mij verteld, werd de aanvraag van correctie v meterstanden in behandeling genomen en er zou voordat de betalingsregeling zou aflopen contact met mij worden opgenomen! Deze adviezen heb ik opgevolgd.
Nu was ik zeer verbaasd te vernemen dat in januari wederom de gasrekening van 1057 euro van mijn rekening af werd geschreven!!! Weer contact gezocht met de klantenservice... Ik kreeg een betalingsregeling die eind maart pas zou ingaan. Weer de bevestiging dat in de tussentijd mijn aanvraag tot meterstandcorrectie zou worden behandeld en er contact met mij zou worden opgenomen, weer de automatische incasso terug geboekt.
Nu is er vandaag (krap 1,5 week later) WEER geld van mijn rekening is afgeschreven, ditmaal een bedrag van 1236,36 en 332,21 euro. Dit zonder enig bericht van ENECO. Ondertussen ben ik het spuugzat dit gedoe. Ik bel me suf met de klantenservice, moet constant mijn rekening in de gate houden omdat er bedragen worden afgeboekt die totaal niet kloppen en waar ENECO totdat mijn meterstanden zijn gecorrigeerd absoluut geen recht op heeft!!!!
Ik hoop dat dit snel op een nette manier geregeld kan worden!
Lotte
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ENECO gaat slecht met klanten om
-
Bob Schurkjens
Re: ENECO gaat slecht met klanten om
Geschil aanspannen bij de Geschillencommissie Energie en Water, http://www.sgc.nl
Het betwiste bedrag kan dan in depot worden gegeven bij de Geschillencommissie. Als u in het gelijk wordt gesteld, krijgt u het geld en het klachtengeld terug. Daarnaast kunt een schadevergoeding eisen van bijvoorbeeld 100 euro.
Het betwiste bedrag kan dan in depot worden gegeven bij de Geschillencommissie. Als u in het gelijk wordt gesteld, krijgt u het geld en het klachtengeld terug. Daarnaast kunt een schadevergoeding eisen van bijvoorbeeld 100 euro.
Laat het geld in ieder geval terug storten !
Lotte_S, er zijn veel bedrijven die meelezen. Eneco is ook op de site geweest voor andere problemen, hoop dat ze zich morgen even melden met een email contact adres. Of, als je twittert: even een berichtje daar; schijnt goed te helpen. Als ik lees wat er telkens afgehaald word van je rekening zou ik zo rood als een kreeft staan. Waardeloos dat er zo met je omgesprongen word.
Beste Lotte S,
In uw bericht geeft u aan dat we eerder hebben beloofd de kwestie rondom de meterstanden te controleren. Toch incasseren we, tot meerdere keren toe, het bedrag van uw rekening. Ik kan me voorstellen dat u hierover ontevreden bent en graag een oplossing wilt. Als u het fijn vindt kijk ik met u mee naar een passende oplossing. Ik vraag u daarom uw klantnummer met verwijzing naar dit topic, te mailen via [email protected].
Ik zie uw bericht graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Mike, medewerker Eneco
In uw bericht geeft u aan dat we eerder hebben beloofd de kwestie rondom de meterstanden te controleren. Toch incasseren we, tot meerdere keren toe, het bedrag van uw rekening. Ik kan me voorstellen dat u hierover ontevreden bent en graag een oplossing wilt. Als u het fijn vindt kijk ik met u mee naar een passende oplossing. Ik vraag u daarom uw klantnummer met verwijzing naar dit topic, te mailen via [email protected].
Ik zie uw bericht graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Mike, medewerker Eneco