| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eneco gaat voor duur(zaam)
Eneco gaat voor duur(zaam)
Vijf december jl. werden wij verrast door een Eneco verkoper aan de deur. Zij wilde ons graag als klant terughebben en zouden ons een "mooi" aanbod doen. Op basis van de recente jaarafrekening van Green Choice werd bij een zelfde jaarverbruik en met een vast tarief over de hele dag (geen dag -en nachttarief zoals bij GC) een maandbedrag voorgerekend van ruim 50 euro lager dan het huidige. Dit leek een zeer mooi aanbod en dezelfde dag heb ik bevestigd dat ik hier graag gebruik van ging maken.
Nog geen week later krijg ik de formele bevestiging in de bus, waarbij maandbedrag en tarief voor mij volledig open zijn. Wel een algemeen formulier met alle tarieven in verschillende regio's, niet duidelijk welke regio ik ben etc. Wel regelen zij de overstap naar Eneco, ik heb daar helemaal geen werk meer aan. Prachtig!
Omdat er geen specifiek tarief en maandbedrag voor mij persoonlijk genoemd worden en de dubieuze reputatie van de gemiddelde energiemaatschappij kennende, neem ik contact op met Eneco.
Na flink doorvragen blijkt maandtarief nog helemaal niet zeker te zijn. Deze wordt bepaald op basis van verbruik van de afgelopen vijf jaar. Op basis van verbruik van vorig jaar ga ik bijna veertig euro per maand meer betalen in plaats van vijftig euro minder....
Ze boden wel hun excuus aan en ik heb de overeenkomst toch maar geannuleerd.
Nog geen week later krijg ik de formele bevestiging in de bus, waarbij maandbedrag en tarief voor mij volledig open zijn. Wel een algemeen formulier met alle tarieven in verschillende regio's, niet duidelijk welke regio ik ben etc. Wel regelen zij de overstap naar Eneco, ik heb daar helemaal geen werk meer aan. Prachtig!
Omdat er geen specifiek tarief en maandbedrag voor mij persoonlijk genoemd worden en de dubieuze reputatie van de gemiddelde energiemaatschappij kennende, neem ik contact op met Eneco.
Na flink doorvragen blijkt maandtarief nog helemaal niet zeker te zijn. Deze wordt bepaald op basis van verbruik van de afgelopen vijf jaar. Op basis van verbruik van vorig jaar ga ik bijna veertig euro per maand meer betalen in plaats van vijftig euro minder....
Ze boden wel hun excuus aan en ik heb de overeenkomst toch maar geannuleerd.
Re: Eneco gaat voor duur(zaam)
Als ze bij mij met zo'n bod aan de deur komen stuur ik ze direct weg. Onmogelijk om via overstap € 600,- minder energiekosten te hebben. Ze kunnen het maandbedrag wel € 50,- lager maken, de jaarafrekening zal dan zeker € 600,- bijbetalen worden.
jantje7
jantje7
Dat was de reden dat ik het toch precies wilde weten vóór ik definitief ja zei. Ik vond het voorstel te mooi en dat bleek ook zo te zijn. Alleen de valse voorlichting van Eneco vind ik stuitend.
Correctie.. Valse voorlichting van de colporteur. Die krijgt het salaris NIET van Eneco maar van een ander duister bedrijfje.Jack B schreef:...Alleen de valse voorlichting van Eneco vind ik stuitend.