LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [Eneco] Garantieprijs??

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
kiz

[Eneco] Garantieprijs??

Ongelezen bericht door kiz »

Sinds begin 2006 hebben wij een "garantietarief" contract bij Eneco.
Op de jaarafrekening heeft men verzuimd dit tarief in rekening te brengen, waardoor totaal € 115 euro teveel op de factuur staat.
Dit netjes telefonisch aan de Klantenservice doorgegeven en schriftelijk bevestigd, met een kopie van het bedoelde contract.
Inmiddels zijn we 4 weken verder en taal noch teken van Eneco. Wél de maandfactuur voor de nieuwe periode al ontvangen.
Iemand anders hetzelfde meegemaakt?
De melding SGC is al voorbereid, Eneco krijgt (schriftelijk aan te kondigen) nog één week en dan gaat de melding daadwerkelijk naar SGC.
Afspraak is afspraak.

kiz

Re: [Eneco] Garantieprijs??

[update]
Eneco hanteert zgn. "Kwaliteitsnormen" en belooft daarin klachten binnen 20 werkdagen op te lossen. N.a.v. mijn melding dd 4 april 2008 over het niet in rekening brengen van contractueel overeengekomen tarieven, heb ik geen enkele reactie ontvangen. Op 29 april 2008 heb ik Eneco gemeld dat inmiddels 15 van de 20 werkdagen zijn verstreken en aangekondigd e.e.a. aanhangig te maken bij de Geschillencommissie.
Tot op heden taal noch teken van Eneco, de 20 werkdagen zijn inmiddels ruim verstreken. De zaak is nu in behandeling gegeven aan de Geschillencommissie, het betwiste bedrag heb ik aldaar in depot gestort.

- wordt vervolgd -

diamondvoodoo

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Hoi kiz..

Kan er misschien meer informatie gegeven worden?

Welke tarieven zijn er in rekening gebracht en welke tarieven moeten er werkelijk in rekening gebracht worden?

Hoelang geld het contract? 1 jaar of langer?
En om welke jaarrekening gaat het precies? Van 2007 tot 2008. Of 2006 tot 2007.

Gr.

kiz

Hoi diamondvoodoo.

In rekening gebracht zijn de tarieven 2007/2008 (0,05403
per kWh laag en 0,09832 per kWh hoog)
. dit moest zijn de "garantieprijs electra t/m 1-1-2009" (0,04201
per kWh laag en 0,07310 per kWh hoog).

Het contract is aangegaan voor 3 jaar, m.i.v. 1-1-2006.
Jaarafrekening betreft 03-2007 t/m 03-2008.

Eneco heeft inmiddels een aanmaning gestuurd, ondanks mijn verzoek om een correctie dd 4 april en de aankondiging dat ik e.e.a. voorleg aan de Geschillencie d.d. 8 mei.

N.a.v. die aanmaning heb ik contact gehad met de Klantenservice die mij wist mede te delen dat het contract nooit is geactiveerd. Men gaat dit alsnog doen en alle jaarafrekeningen sinds 1-1-2006 corrigeren.
Desondanks handhaaf ik mijn klacht die al bij de Geschillencommissie ligt.

diamondvoodoo

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Oke dat het niet geactiveerd is verklaart nu een hoop dat de tarieven niet in rekening zijn gebracht.

Hopen dat ze het snel en goed corrigeren.

kiz

[update]

Als (kennelijke) reactie op het indienen bij de Geschillencommissie komt Eneco nu met een mailtje waarin een onverzicht van rekeningen en betalingen wordt gegeven (overigens zonder verwijzing naar rekeningnummers en/of data) en verzoekt mij binnen 5 dagen een bedrag van € 113 over te maken.

Aangezien er geen enkele onderbouwing is van de herrekening eerdere jaren, ten onrechte aanmaningskosten in rekening worden gebracht (mij is toegezegd dat de aanmaning wordt ingetrokken) en ik bovendien de zaak al 10 dagen geleden bij de Geschillencommissie heb aangemeld, ga ik niet accoord. Het betwiste bedrag is in depot gestort bij de Geschillencommissie en het klachtengeld is betaald. Bovendien reageert Eneco, ondanks dat ik 2x heb aangekondigd e.e.a. aan de Geschillencommissie voor te zullen leggen (waarbij ik Eneco nog ruim tijd heb gegund om te reageren) pas 10 dagen ná daadwerkelijke indiening.

kiz

[update]

Na bemoeienis van de Geschillencommissie heeft Eneco erkend fout te zitten, de overeengekomen garantieprijs met terugwerkende kracht tot 1-1-2006 alsnog toegepast en een correctienota opgesteld.

Case closed dus, maar het blijft vreemd dat men pas in actie komt als de Geschillencommissie wordt ingeschakeld.

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

Case closed dus, maar het blijft vreemd dat men pas in actie komt als de Geschillencommissie wordt ingeschakeld.
Dat geldt echt niet alleen voor Eneco, Kiz. Ik heb hetzelfde meegemaakt met OXXIO. Soms is dreigen met de SGC al voldoende om de zaak ik beweging te krijgen, maar beter nog voeg je de daad bij het woord.
Gefeliciteerd met het resultaat!

kiz

[update]
De zaak heeft nog een staartje gekregen. Eneco heeft weliswaar een correctienota opgesteld, maar een afwijkend bedrag aan mij overgemaakt. Op mijn -schriftelijke- vraag dit verschil te verklaren kwam geen reactie, zodat ik de zaak nog niet heb laten sluiten door de SGC.

Nu 3 maanden later eindelijk een reactie: ook de correctienota bleek fout te zijn, waarop weer een correctienota is opgesteld (die ik overigens niet heb gezien). Daar zou het bedrag van de verrekening op hebben gestaan.
In elk geval, na opnieuw tussenkomst van de SGC erkent Eneco dat ze wederom een foutje hebben gemaakt en gaan nu het eerder toegezegde bedrag aan mij overmaken. Ik wacht het nog maar even af...

kiz

hoi polderboy,

In eerste instantie heb ik me ook schriftelijk en onderbouwd tot Eneco gewend, "het zou in orde worden gemaakt", afijn, je kent het klappen van de zweep. Toen men i.p.v. de toegezegde correctie met een herinnering kwam over een bedrag dat ik niet verschuldigd was (ik ben immers degene die geld tegoed heeft) heb ik de zaak aan de SGC voorgelegd en het (niet verschuldigde) bedrag voor de zekerheid in depot gestort bij de SGC. Volgens de huidige stand van zaken kan ik een slordige 110 euro van Eneco tegemoetzien, alsmede de 120 euro die ik in depot heb gestort bij de SGC. (komt overigens mooi uit, want ik moet de schoolboeken van 2 middelbare scholieren nog betalen :wink: )
Morgen stel ik Eneco schriftelijk op de hoogte accoord te gaan met hun voorstel, en de SGC dat ik het dossier niet eerder wens te sluiten dan ná ontvangst van het door Eneco toegezegde bedrag.

DMG

Ongelezen bericht door DMG »

Correctienota op correctienota en verrekende bedragen; ziet eruit alsof iemand wat herstelacties in SAP probeert door te voeren :P

Gesloten