Dit is mijn mening over een zeer nare ervaring met Eneco.
Het begon allemaal toen er een energie adviseur aan de deur kwam en een mooi verhaal vertelde wat goed klonk, maar achter af te goed om waar te zijn. Dhr. deed ons een aantal beloftes die na het verkrijgen van het welkomstpakket door mij even werd uitgezocht en jammer genoeg niet waargemaakt konden worden door Eneco zelf. Dit was wat teleurstellend, maar nog niet het grootste probleem. Ik kon mijn contract nog afzeggen binnen 12 dagen. Dit dus ook gelijk gedaan op 12 maart. Rond 28 maart krijg ik opeens een brief in de bus met Welkom bij Eneco. Vanaf dat moment ging alles verkeerd. Ik contact opnemen met Eneco wat deze brief precies inhield. Zij gaven mij als antwoord dat dit inhield dat ik nu klant ben bij hun. Ik hun aangegeven dat ik op 12 maart heb afgebeld, daar was de stress aan hun kant en werd ik gelijk meerdere keren doorverbonden naar personen die blijkbaar wat meer te betekenen hebben bij Eneco dan de persoon die je in eerste instantie aan de telefoon krijgt. De mevrouw aan de andere kant van de lijn vroeg mij of ik een tijdsindicatie had, deze had ik op dat moment niet en ging ik even opvragen. Mevrouw zou mij terug bellen, wat nooit meer gebeurd is, dus ik belde hun maar even om de tijdsindicatie telefonisch door te geven. Dit dus gedaan en ik zou weer terug gebeld worden en na een x aantal weken nog niet terug gebeld, dus had ik hun maar weer eens gebeld. Toen hoorde ik tot mijn verbazing dat mijn contract niet beëindigd kon worden, omdat ik geen tijdsindicatie heb door kunnen geven. Ik na opgehangen te hebben gelijk nogmaals de tijdsindicatie gestuurd op 16 april in de vorm van een callviewer, dit keer per mail zodat ik alles zwart op wit heb(dus zijn wij alweer meer dan een maand verder vanaf het afzeggen van het contract)
Krijg ik de volgende mail terug op 17 april.
Geachte heer Stoter,
Graag reageer ik op uw e-mail van 16 april 2014 waarin u aangeeft dat u het niet eens bent met de aanmelding bij Eneco voor het adres Nijhofflaan 44 te Uithoorn. Ik heb gezien dat u op 15 april 2014 een zelfde bericht heeft gestuurd via onze website. Op 16 april 2014 heeft mijn collega hier een reactie op gegeven. Bij deze informeer ik u graag nogmaals.
Annuleren
Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is dat we de contracten niet meer annuleren. De reden hiervoor is dat we uw annulering buiten de afkoelperiode hebben ontvangen. Het eerste telefonische contact wat u heeft gehad met Eneco is op 28 maart 2014. U geeft in dit gesprek aan dat u eerder, op 12 maart 2014, al telefonisch contact heeft gehad om uw aanvraag te annuleren. In het gesprek van 28 maart 2014 heeft u aangegeven dat u de tijdsindicatie van het eerdere gesprek gaat opvragen zodat we het eventuele gesprek na kunnen luisteren. We hebben van u geen tijdsindicatie doorgekregen en is het ook niet mogelijk om een gesprek na te luisteren. We annuleren uw contract daarom niet kosteloos. Ik heb uw verzoek om uw contract stop te zetten doorgestuurd naar de afdeling Verhuizen. Zij nemen hier verder contact met u over op.
Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd en ik wens u een prettige dag.
Ook over de inhoud van deze mail was ik zeer verbaasd, aangezien ik de vorige dag een callviewer (Excel bestand) hebt doorgestuurd met daarop de datum, het telefoonnummer waar op ik gebeld heb en het telefoon nummer waarnaar ik gebeld heb en het tijdstip zelfs tot de seconde aangegeven, dit is gewoon feitelijk bewijs van de annulering. Dat dit dan het antwoord kan zijn verbaasd mij uiterst.
Hier heb ik dus ook weer op gereageerd op 17 april en kreeg ik pas 23 april, opeens een mail terug met.
Geachte heer Stoter,
Graag reageer ik op uw e-mail van 17 april 2014 waarin u het niet eens bent met de aanmelding voor het adres Nijhofflaan 44 te Uithoorn
Ik merk dat er wat verwarring is ontstaan over de annulering van uw contract voor het adres Nijhofflaan 44 te Uithoorn. Graag geef ik u een nadere toelichting.
Annulering
We hebben de contracten voor het adres Nijhofflaan 44 te Uithoorn per begindatum van 4 april 2014 geannuleerd. Omdat we al een bedrag van 11 euro hebben afgeschreven, ontvangt u een bedrag terug van 11 euro. Dit bedrag maken we binnen tien werkdagen aan u over.
Ik hoop dat we alsnog tot een juiste oplossing zijn gekomen.
Daarbij moet 11 euro, trouwens 111 euro zijn. Maar dat terzijde.
Alom verbazing bij mij. Nu kon opeens wel het contract afgezegd worden. Ik blij, kosteloos en alles zou terug gedraaid worden. Dit kosteloos bleek opeens niet zo’n kosteloos.
Ik kreeg een brief van Nuon. (eindafschrift) van wel te verstaan 363,05 euro. Deze kosten waren nooit gekomen als Eneco mijn annulering binnen de afkoelperiode hadden doorgevoerd. De logica hier in is dus dat Eneco fout zit in mijn ogen en hun deze kosten zouden moeten vergoeden. Het is onnodige schade geleden aan mijn kant door Eneco. Ik Eneco natuurlijk weer mailen met deze vraag en dit is het antwoord dat ik terug kreeg.
Geachte heer Stoter,
Graag reageer ik op uw e-mail van 25 april 2014 waarin u wilt dat we de eindnota van uw vorige leverancier vergoeden.
Kosten
Bedankt voor uw e-mail. Ondanks dat we van u geen annulering binnen de afkoelperiode kunnen vinden, hebben we uit coulance alsnog per 4 april 2014 de contracten geannuleerd. Dat wil echter niet zeggen dat we de kosten die u heeft gemaakt bij uw vorige leverancier gaan vergoeden. Deze kosten vergoeden we dan ook niet.
Weer beginnen zij over het niet kunnen vinden van de annulering en dit alleen, omdat naar mijn vermoeden zij nooit mijn callviewer hebben doorgenomen. Zij nooit de moeite hebben genomen om mijn toegestuurde informatie te gebruiken om het gesprek van 12 maart terug te vinden en te luisteren. De informatie die ik via mijn werk heb ontvangen en je eigenlijk niet omheen kan.
Als zij echt mijn annulering niet gevonden hadden, hadden ze dan mijn contract “kosteloos” stopgezet, ik ben van mening van niet, want zij hadden er ook 200 euro aan kunnen verdienen als zij zo zeker van hun zaak waren dat ik niet had afgebeld.
Daarom is mijn mening, ga niet met Eneco in zee, want zij zijn niet te vertrouwen en uiteindelijk kom je om in de kosten gemaakt door hun, die zij niet bereid zijn om terug te betalen en hun fouten recht te zetten.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] eneco heeft mij zwaar teleurgesteld!
Re: eneco heeft mij zwaar teleurgesteld!
Heb je een samenvatting ?
-
witte angora
De samenvatting is: er is geen probleem, want eneco heeft het contract teruggedraaid, en de 363,05 euro die aan Nuon betaalt moest worden is gewoon de eindafrekening die zo hoog is omdat het stookseizoen nu eenmaal net voorbij was.
+1witte angora schreef:De samenvatting is: er is geen probleem, want eneco heeft het contract teruggedraaid, en de 363,05 euro die aan Nuon betaalt moest worden is gewoon de eindafrekening die zo hoog is omdat het stookseizoen nu eenmaal net voorbij was.
Weer iemand die het onderste uit de kan zou willen. En annuleren èn géén eindnota van Nuon. Je moet er maar opkomen toch?
Dag robstoter,
Volgens mij heeft Witte Angora gelijk en is er in feite niets bijzonders aan de hand. Als u in het najaar van 2013 de jaarafrekening van NUON hebt gehad zou u eerst in de winterperiode veel gas hebben verbruikt, dus met de maandelijkse betaling te weinig hebben betaald, en dat later in de zomer van het volgende jaar hebben ingehaald. Bij de jaarafrekening in het najaar 2014 is dan de kans dat u niet hoeft bij te betalen groot.
Nu sluit u (voor het begrip van NUON) af per 4 april en moet u voor het grote verbruik in de winter bijbetalen. Dat is logisch. U zou nog contact kunnen opnemen met NUON en daarin aangeven dat de overstap naar Eneco niet doorgaat en dat u graag maandelijks wilt blijven doorbetalen, waardoor de eindafrekening komt te vervallen. Misschien gaat NUON daarmee akkoord.
Dat Eneco uw eindafrekening bij NUON niet betaalt ligt voor de hand. Het is een eindafrekening voor het verbruik van de afgelopen maanden en niet een boete.
Ik denk dat u uit deze ervaring het volgende kunt leren:
* Luister nooit naar colporteurs. Wimpel ze af. Vertel ze dat, als ze informatie op papier hebben, ze die dan door de brievenbus kunnen doen (Kunt u overigens toch niet voorkomen);
* Regel afzeggingen en andere zaken per e-mail en niet per telefoon. Met een e-mail kunt u het contact en de inhoud daarvan aantonen;
* Als u telefonisch contact opneemt met een bedrijf, begin dan met het vragen van de naam van de medewerk(st)er. Dat heeft twee voordelen. Ten eerste hebt u de naam als later blijkt dat de zaak niet goed is afgehandeld. Daarnaast zal de medewerk(st)er tijdens dat eerste telefoongesprek alerter zijn omdat zijn/haar naam bij u bekend is;
* Als ik u goed heb begrepen heeft Eneco nu na veel inspanningen van uw kant alle kosten terugbetaald. Die inspanningen, die u heeft moeten doen, onderstrepen het eerste punt van deze opsomming.
Met vriendelijke groet,
e-chec
Volgens mij heeft Witte Angora gelijk en is er in feite niets bijzonders aan de hand. Als u in het najaar van 2013 de jaarafrekening van NUON hebt gehad zou u eerst in de winterperiode veel gas hebben verbruikt, dus met de maandelijkse betaling te weinig hebben betaald, en dat later in de zomer van het volgende jaar hebben ingehaald. Bij de jaarafrekening in het najaar 2014 is dan de kans dat u niet hoeft bij te betalen groot.
Nu sluit u (voor het begrip van NUON) af per 4 april en moet u voor het grote verbruik in de winter bijbetalen. Dat is logisch. U zou nog contact kunnen opnemen met NUON en daarin aangeven dat de overstap naar Eneco niet doorgaat en dat u graag maandelijks wilt blijven doorbetalen, waardoor de eindafrekening komt te vervallen. Misschien gaat NUON daarmee akkoord.
Dat Eneco uw eindafrekening bij NUON niet betaalt ligt voor de hand. Het is een eindafrekening voor het verbruik van de afgelopen maanden en niet een boete.
Ik denk dat u uit deze ervaring het volgende kunt leren:
* Luister nooit naar colporteurs. Wimpel ze af. Vertel ze dat, als ze informatie op papier hebben, ze die dan door de brievenbus kunnen doen (Kunt u overigens toch niet voorkomen);
* Regel afzeggingen en andere zaken per e-mail en niet per telefoon. Met een e-mail kunt u het contact en de inhoud daarvan aantonen;
* Als u telefonisch contact opneemt met een bedrijf, begin dan met het vragen van de naam van de medewerk(st)er. Dat heeft twee voordelen. Ten eerste hebt u de naam als later blijkt dat de zaak niet goed is afgehandeld. Daarnaast zal de medewerk(st)er tijdens dat eerste telefoongesprek alerter zijn omdat zijn/haar naam bij u bekend is;
* Als ik u goed heb begrepen heeft Eneco nu na veel inspanningen van uw kant alle kosten terugbetaald. Die inspanningen, die u heeft moeten doen, onderstrepen het eerste punt van deze opsomming.
Met vriendelijke groet,
e-chec