LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ENECO HOROR VERHAAL
ENECO HOROR VERHAAL
ik vond mijn jaarverbruik aan de hoge kant en stond raar te kijken van de jaarlijkse terug gave .
normaal krijg ik rond de 200 a 300 euro terug en nu ineens maar 50 euro.
dus ik dacht ik laat de meters eens nakijken .
toen werd mij doodleuk verteld dat mij dat dan rond de 1000 euro gaat kosten ?
600+ voor de electra meter en 400+ voor de gas meter .
ik had iets van wordt ik nou in het ootje genomen of wordt er tegenwoordig geen service meer geleverd.
iemand anders ook deze ervaring met eneco /.
het moet niet gekker worden
normaal krijg ik rond de 200 a 300 euro terug en nu ineens maar 50 euro.
dus ik dacht ik laat de meters eens nakijken .
toen werd mij doodleuk verteld dat mij dat dan rond de 1000 euro gaat kosten ?
600+ voor de electra meter en 400+ voor de gas meter .
ik had iets van wordt ik nou in het ootje genomen of wordt er tegenwoordig geen service meer geleverd.
iemand anders ook deze ervaring met eneco /.
het moet niet gekker worden
Re: ENECO HOROR VERHAAL
Wie zal dat betalen, die service?
daar betalen we maandelijks al voor.
klant is koning
klant is koning
Wie vraagt, betaalt....dus ik dacht ik laat de meters eens nakijken
@dvdmania:
als ik het goed begrijp krijg je nog steeds geld terug, alleen dit jaar "slechts" 50 euro?
Heb je, voordat je op het idee kwam je meter te laten nakijken, bekeken of je verbruik overeenkwam met voorgaande jaren, en rekening gehouden met de gestegen energieprijzen?
Waarschijnlijk heeft Eneco jou de kosten genoemd voor een herijking "op basis van kosten ongelijk", dat is wel heel wat anders dan "ff de meter nakijken"
als ik het goed begrijp krijg je nog steeds geld terug, alleen dit jaar "slechts" 50 euro?
Heb je, voordat je op het idee kwam je meter te laten nakijken, bekeken of je verbruik overeenkwam met voorgaande jaren, en rekening gehouden met de gestegen energieprijzen?
Waarschijnlijk heeft Eneco jou de kosten genoemd voor een herijking "op basis van kosten ongelijk", dat is wel heel wat anders dan "ff de meter nakijken"
Laatst gewijzigd door kiz op 17 aug 2006 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Als het goed is, is het voorschot daar al op aangepast. Ik vind het verzoek van dvdmania niet onredelijk, indien het stookgedrag ten opzicht van voorgaande jaren niet wezenlijk veranderd is, dan is het zeker raar te noemen dat de teruggave nu flink afwijkt. Indien er gegronde redenen zijn om de meter na te kijken dan vind ik dat Eneco dat gewoon behoort te doen. En dan bedoel ik kosteloos, je betaalt tenslotte elke maand al en dan hoort alles goed te functioneren, de bedragen die door hun genoemd worden zijn absurd en buiten proportioneel!en rekening gehouden met de gestegen energieprijzen?
Dat was vroeger zo, maar tegenwoordig allang niet meer. De klant is koning maar dient zich dan ook als koning te gedragen.klant is koning Cool
Er zijn per jaar tientallen, zo niet honderden mensen die beweren dat de meter kapot is en dat het onmogelijk is etc. Als die allemaal kosteloos gecontroleerd zouden moeten worden is er geen houden meer aan. Bovendien betaal je de kosten alleen als er niets aan de hand is. Als je er van overtuigd bent dat je meter kapot is, dan ben je ook niet bang om die eventuele kosten te dragen lijkt mij.
Precies, dus jaar naar jaar naar jaar geld terugkrijgen zou betekenen dat u ieder jaar, na iedere aanpassing van het voorschot, steeds minder verbruikt zou hebben.Als het goed is, is het voorschot daar al op aangepast
De genoemde bedragen zijn zeker niet "absurd" of "buitenproportioneel".
Evenmin lijkt mij enige grond aanwezig om te spreken van een "HORROR VERHAAL".
Er is geen enkele, ik herhaal geen enkele indicatie, dat er iets mis is met een meter.
Maar het is zoals zo vaak op dit forum: de redelijkheid is vandaag de dag ver te zoeken bij de zogenaamd mondige consument.
-
Misschien reden voor alle energiebedrijven om op te schieten met het plaatsen van op afstand uitleesbare meters zodat er per maand afgerekend moet worden en dit voor de klant dus overzichtelijker blijft!?
Zal wel ijdele hoop zijn. Je kan als klant toch niet weg bij je netwerkbedrijf dus waarom zouden ze voor moeite voor je doen!?
Zeker als straks het pure netwerk afgesplitst wordt.
Krijgen de leveranciers alle **** over zich heen terwijl je eigenlijk bij het netwerkbedrijf - waarvan de meter is - moet zijn.
Natuurlijk slaan de reacties van mensen die bij de minste of geringste verhoging van hun factuurbedrag beginnen te piepen ook nergens op.
Grootste gedeelte van de meters die geijkt worden - meer dan 90%? -blijken binnen de normen te functioneren en worden dus voor jan met de korte achternaam onderzocht.
Maar energiebedrijven zullen dus toch een manier moeten zien te vinden om de consument wat bewuster te maken van hun energieverbruik zodat paniekerige toestanden zoals hier op het forum tot het verleden gaan behoren.
Zal wel ijdele hoop zijn. Je kan als klant toch niet weg bij je netwerkbedrijf dus waarom zouden ze voor moeite voor je doen!?
Zeker als straks het pure netwerk afgesplitst wordt.
Krijgen de leveranciers alle **** over zich heen terwijl je eigenlijk bij het netwerkbedrijf - waarvan de meter is - moet zijn.
Natuurlijk slaan de reacties van mensen die bij de minste of geringste verhoging van hun factuurbedrag beginnen te piepen ook nergens op.
Grootste gedeelte van de meters die geijkt worden - meer dan 90%? -blijken binnen de normen te functioneren en worden dus voor jan met de korte achternaam onderzocht.
Maar energiebedrijven zullen dus toch een manier moeten zien te vinden om de consument wat bewuster te maken van hun energieverbruik zodat paniekerige toestanden zoals hier op het forum tot het verleden gaan behoren.
veel mensen schrikken als ze op eens 1000 euro moeten bij betalen terwijl ze dit zelf veroorzaakt hebben.
Maandelijks betalen? Leuk, moet je dan het forum eens zien dat mensen in de winter (dec,jan,feb) tussen de 6 a 7x zoveel aan gas betalen dan in de zomer, en dat met die dure dagen voor de deur.
Er zullen dan wel weer veel meters niet kloppen naar menigeens mening.
Er zullen dan wel weer veel meters niet kloppen naar menigeens mening.
-
Je schat het intelligentie nivo van de forum bezoekers wel erg hoog in Chat
nou..ik zou er niet blij om worden..als ik in de winter een torenhoge rekening krijg..voor mij mag het gewoon zo blijven
Daar geef ik geen oordeel over. Ik neem aan dat ieder naar z`n vermogen denkt en oordeeld en vind dit geen reden om daar zo over te grollen. (voor een verrasende opmerking van iemand kan ik wel lachen, dat is wat anders dan een bepaalde groep een stempel te geven)
gerland ik zie je overal op dit forum zitten te trollen.
moet wel erg zijn als je geen leven hebt .
moet wel erg zijn als je geen leven hebt .
Die opmerking zegt waarschijnlijk meer iets over jezelf a;s je hem overal ziet.
Hoe zit het met jou leven?
Hoe zit het met jou leven?
-
Dat stempel geef je zelf al door je opmerking:voor een verrasende opmerking van iemand kan ik wel lachen, dat is wat anders dan een bepaalde groep een stempel te geven
Je gaat er dus al vanuit dat veel mensen - op dit forum - niet zo intelligent zijn om verbruik en weersomstandigheden met elkaar in verband te brengen.Vond het wel komisch dat je dat zo durfde te stellen.Er zullen dan wel weer veel meters niet kloppen naar menigeens mening
Is niet zo dat ik het per definitie met die conclusie eens ben
Dit heeft niet persé met inteligentie te maken maar meer met onwetendheid of met mensen die hier gewoon niet bij stil staan wat bepaalde veranderingen tot gevolg hebben.
Maar goed, dan heb ik je antwoord waarschijnlijk verkeerd beoordeeld.
Dit valt niet altijd mee om intensie uit een stuk tekst te halen.
Maar goed, dan heb ik je antwoord waarschijnlijk verkeerd beoordeeld.
Dit valt niet altijd mee om intensie uit een stuk tekst te halen.
-
Is al goed Chat!
Denk overigens wel dat als je, als consument, kritisch wilt zijn je ook moet weten waar je over praat. En die verhouding is op dit forum soms wel eens een beetje zoek.
Denk overigens wel dat als je, als consument, kritisch wilt zijn je ook moet weten waar je over praat. En die verhouding is op dit forum soms wel eens een beetje zoek.
Dus als je niet meehuilt met de ontevreden consument, en andere mening hebt dan die geuit wordt in de gemiddelde klaagzang op dit forum, dan zit je 'te trollen'???gerland ik zie je overal op dit forum zitten te trollen.