LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco, na jaarnota 2 termijnverhogingen!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Marissie

Eneco, na jaarnota 2 termijnverhogingen!

Ongelezen bericht door Marissie »

Hallo,

Ik heb op 12-12-06 de jaarnota van de Eneco ontvangen. Niks aan de hand, want ik heb quitte gespeeld en hoefde dus niks bij te betalen.

Ik betaalde voorheen €124, per maand en dat termijnbedrag is sinds de jaarnota verhoogd naar €133.
Ik dacht nog, dat zal de prijsstijging van 2007 wel zijn.
Ik wilde in ieder geval mijn termijnbedrag verlagen naar €130, aangezien de gezinssamenstelling veranderd is van 2 naar 1 personen. Dat vond ik op zich redelijk, en de Eneco ook, want na 1 belletje was het nagenoeg akkoord.

Na een aantal weken is er nog niks gewijzigd. Dus toen ben ik maar gaan mailen, want bellen is vrij duur.
Krijg ik een mailtje terug dat per februari 2007 het termijnbedrag WEER wordt verhoogd! Hoeveel, stond er niet bij maar het komt er op neer dat ik nog meer als €133, mag gaan betalen!
Ik heb teruggemaild met de vraag hoe dit kan, en Eneco zegt dat de eerste prijsstijging, verband houdt met toekomstige prijsstijgingen en de tweede prijsstijging van 2007 betreft.

Kan dit zomaar?

Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij de Eneco, en wil graag weten of er andere mensen zijn die dit ook meegemaakt hebben...

wicher

Re: Eneco, na jaarnota 2 termijnverhogingen!

Ongelezen bericht door wicher »

en Eneco zegt dat de eerste prijsstijging, verband houdt met toekomstige prijsstijgingen en de tweede prijsstijging van 2007 betreft.
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat iemand bij Eneco niet bij de les is.
Kijk maar eens op hun website:
http://prive.eneco.nl/contact/klantense ... ts=414_445

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat is correct. Eerder vorig jaar zijn de netwerkkosten verhoogd.
Nu wordt de nieuwe prijs van energie verhoogd!

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

@ Marissie,

ik zit ook bij Eneco en betaalde het laatste halfjaar € 101,00 per maand voor gas, stroom, heffingen en netwerk. Ik moest na de afrekening wel wat bijbetalen en mijn termijnbedrag zal dus wel wat gaan stijgen, ik geloof naar € 123,00 per maand. Een bedrag van van €133,00 per maand lijkt me nog steeds niet extreem hoog (voor gas, electriciteit en alle aanverwante kosten) voor jouw huishouden. Om dan een verlaging van 3 euro's per maand te verzoeken lijkt me wat overdreven.

Marissie

Ongelezen bericht door Marissie »

Ik denk dat de Eneco het bij 1 termijnverhoging moet houden.
Zelf vermoed ik ook dat het een en ander niet goed is gegaan...

@ jsp
Het gaat niet om het bedrag, maar om 2 prijsstijgingen in een korte tijd.
Of het een hoog of laag bedrag is voor mijn huishouden, dat is irrelevant voor deze topic en voor iedereen weer anders.

Gesloten