| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eneco: rekening voor 2 jaar gas?
Eneco: rekening voor 2 jaar gas?
Goedemorgen Allen,
Door problemen met de slimme meter die in mijn huis hangt, is de gasmeter vorig jaar niet uitgelezen door de netbeheerder en leverancier. Hierdoor heb ik nu volgens Eneco 2242 m3 gas verbruikt het laatste jaar.
Volgens Enexis (netbeheerder) is dit niet het gasverbruik van het laatste jaar, maar van de laatste 2 jaar.
Nu brengt Eneco na alles uit te leggen etc toch gewoon de 2242 m3 gas in rekening, terwijl ik maar 1 jaar klant ben geweest bij hun.
Mag Eneco betaald krijgen voor niet geleverd gas? Want het eerste jaar was ik helemaal geen klant bij hun. Nu moet ik dan dus de helft (gemiddelde van 2242m3) aan de eerste leverancier betalen en de andere helft aan Eneco. Omdat ik bij beide 1 jaar klant ben geweest.
Eneco geeft aan; het maakt toch niet uit bij welke leverancier je betaald. Maar zij mogen dus voor 2 jaar geld krijgen, terwijl ze maar 1 jaar geleverd hebben?
Door problemen met de slimme meter die in mijn huis hangt, is de gasmeter vorig jaar niet uitgelezen door de netbeheerder en leverancier. Hierdoor heb ik nu volgens Eneco 2242 m3 gas verbruikt het laatste jaar.
Volgens Enexis (netbeheerder) is dit niet het gasverbruik van het laatste jaar, maar van de laatste 2 jaar.
Nu brengt Eneco na alles uit te leggen etc toch gewoon de 2242 m3 gas in rekening, terwijl ik maar 1 jaar klant ben geweest bij hun.
Mag Eneco betaald krijgen voor niet geleverd gas? Want het eerste jaar was ik helemaal geen klant bij hun. Nu moet ik dan dus de helft (gemiddelde van 2242m3) aan de eerste leverancier betalen en de andere helft aan Eneco. Omdat ik bij beide 1 jaar klant ben geweest.
Eneco geeft aan; het maakt toch niet uit bij welke leverancier je betaald. Maar zij mogen dus voor 2 jaar geld krijgen, terwijl ze maar 1 jaar geleverd hebben?
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jul 2017 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: Eneco: rekening voor 2 jaar gas?
Misschien een gekke vraag, maar: wat was het probleem met de slimme meter?
Die wordt toch op afstand uitgelezen, en dan zijn toch de meterstanden van 1 jaar en 2 jaar geleden bekend?
Die wordt toch op afstand uitgelezen, en dan zijn toch de meterstanden van 1 jaar en 2 jaar geleden bekend?
-
Zombiemaster
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12
Re: Eneco: rekening voor 2 jaar gas?
Dus de vorige leverancier heeft één jaar lang niets gekregen voor zijn gaslevering?
Als je de keuze hebt, zou ik gaan voor de leverancier met de laagste m3 prijs. En dat zou wel eens de laatste kunnen zijn. Dan verrekenen de maatschappijen het maar onderling als ze daar behoefte aan hebben.
Als je de keuze hebt, zou ik gaan voor de leverancier met de laagste m3 prijs. En dat zou wel eens de laatste kunnen zijn. Dan verrekenen de maatschappijen het maar onderling als ze daar behoefte aan hebben.
Re: Eneco: rekening voor 2 jaar gas?
Als je 2 jaar aan Eneco betaalt, wat weerhoudt de 1e leverancier dan om alsnog een rekening voor 1 jaar te sturen?
Sowieso raar verhaal, je betaalt toch al een maandelijks voorschot aan de juiste leverancier ?
Sowieso raar verhaal, je betaalt toch al een maandelijks voorschot aan de juiste leverancier ?
Re: Eneco: rekening voor 2 jaar gas?
Je krijgt elke 2 maanden een overzicht van je meterstanden/verbruik omdat je een slimme meter hebt. Op basis daarvan weet je toch (redelijk nauwkeurig) wat je beginstand is geweest bij Eneco? Vreemd verhaal
Eneco moet jou afrekenen op basis van de eindstand waarop jouw vorige leverancier jou heeft afgerekend. Dat is zijn beginstand geweest.
Eindstand leverancier oud = beginstand leverancier nieuw.
Het klink nu een beetje of deze 2 standen bij jou niet gelijk zijn geweest. Bewust of onbewust . . .
Eneco moet jou afrekenen op basis van de eindstand waarop jouw vorige leverancier jou heeft afgerekend. Dat is zijn beginstand geweest.
Eindstand leverancier oud = beginstand leverancier nieuw.
Het klink nu een beetje of deze 2 standen bij jou niet gelijk zijn geweest. Bewust of onbewust . . .
-
sylvesterb
- Berichten: 5044
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Eneco: rekening voor 2 jaar gas?
Het lijkt er meer op dat je maar 1 jaar wilt betalen of heb je de kwestie voorgelegd bij je oude leverancier?Harm.calc schreef:Je krijgt elke 2 maanden een overzicht van je meterstanden/verbruik omdat je een slimme meter hebt. Op basis daarvan weet je toch (redelijk nauwkeurig) wat je beginstand is geweest bij Eneco? Vreemd verhaal![]()
Eneco moet jou afrekenen op basis van de eindstand waarop jouw vorige leverancier jou heeft afgerekend. Dat is zijn beginstand geweest.
Eindstand leverancier oud = beginstand leverancier nieuw.
Het klink nu een beetje of deze 2 standen bij jou niet gelijk zijn geweest. Bewust of onbewust . . .
Re: Eneco: rekening voor 2 jaar gas?
De leverancier van jaar 1 wil ook het hun deel.
Dus dat is dan dubbel betalen voor 1 jaar.
Ik vroeg mij af wat de juridische regels hiervoor zijn.
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd constant. Want de een beweerd dit en de ander dat.
Dus dat is dan dubbel betalen voor 1 jaar.
Ik vroeg mij af wat de juridische regels hiervoor zijn.
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd constant. Want de een beweerd dit en de ander dat.
Re: Eneco: rekening voor 2 jaar gas?
Dan betaal je niet teveel, en betaal je niet te weinig.Harm.calc schreef:Eneco moet jou afrekenen op basis van de eindstand waarop jouw vorige leverancier jou heeft afgerekend. Dat is zijn beginstand geweest.
Eindstand leverancier oud = beginstand leverancier nieuw.
Re: Eneco: rekening voor 2 jaar gas?
Als je slechts een jaar klant bent van Eneco, dan hoeft je uiteraard niet voor twee jaar te betalen.
Re: Eneco: rekening voor 2 jaar gas?
Je hoeft uiteraard maar voor een jaar te betalen, maar het verbruik van dat ene jaar is alleen te bepalen aan de hand van de stand op het moment dat je van leverancier overstapte. Dus het verbruik tussen de stand bij overgang en de huidige stand is wat je aan Eneco moet betalen. Maar als je bij de overstap een stand van nul hebt doorgegeven, of als er met een stand van nul is gewerkt, dan zal dus het volledige verbruik worden toegekend aan de periode na de overgang.
Re: Eneco: rekening voor 2 jaar gas?
Dat laatste klopt natuurlijk niet en moet worden aangepast. De juiste meterstand van destijds moet dan hetzij worden doorgegeven of hetzij worden geschat.
