LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
weelden22

eneco

Ongelezen bericht door weelden22 »

het probleem is
heb een jaar afrekenig gehad van eneco
om dat ik ben overgestapt ben naar cogas
en zit er all van af 1 december
van eneco zou ik 320.72 euro terug krijgen
nu beweren zij dat ik de nota van januari nog moet betalen
terwijl ik hier een brief heb van cogas dat ik per 1 december ben overgegan
heb ze gebeld het lijkt upc wel 20 min aan de telefoon voor dat ik verbinding kreeg
en dat zij de rekenig van januari er af zouden halen
help wat kan ik hier aan doen tegen dit vervelend bedrijf :twisted: :twisted: [/b]

Chanmaster

Re: eneco

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Controleer of de periode januari 2006 op de afrekening staat.
Is dat het geval dan zult U die moeten betalen.
Is dat niet het geval dan hoeft U dat voorschot ook niet te betalen.

jimmie

Ongelezen bericht door jimmie »

Waarschijnlijk is het voorschot van januari 2006 verrekend met de eindnota, omdat de eindnota pas gemaakt is nadat het voorschot van januari al in rekening gebracht was.

weelden22

nee dit kan niet het is de afrekenig van december en er staat niets over januari er staat door uw teontvangen 320 euro de met termijn december inbegrepen

jimmie

Gaat het in dat geval misschien om netwerkkosten?

weelden22

nee het gaat gewoon om de jaar nota tot december

jimmie

nee, de nota van januari, gaat dat toevallig om netwerkkosten?

heb het nog even op de cogas site opgezocht:

http://www.cogas.nl/ventura/engine.php? ... =1&PSkip=0

oftewel, naast de rekening van cogas, zul je dus een rekening van eneco blijven ontvangen voor de netwerkkosten

weelden22

nee is de jaar nota van december
en er staat niets in van netwerk kosten

jimmie

maar in je oorspronkelijke vraag geef je aan dat het probleem juist de nota van januari is, want zoals ik tussen de regels doorlees had je die niet verwacht

weelden22

klopt ik ben 1 december overgestapt en kreeg toen van eneco bericht dat ik per 1 december ben overgegaan naar cogas
en toen hebben ze gezegt dat ik de jaar nota maar moest afwachten
deze heb ik dan ook de 15 december gehad met de mededeling de het bedrag van december in in zat en dat ik in januari een bedrag van 320
.72 zou terug krijgen
en nu komen zijn dat ik nog een bedrag van 203 euro moet betalen voor januari tewel ik al in december weg ben dar

flappie

Ongelezen bericht door flappie »

het voorschot bedrag van januari is in de EIND afrekening verrekend. Dit betekend dus dat het voorschot bedrag betaald dient te worden. Daarom krijg je ook geld terug met je eind afrekening.

Oftewel eneco heeft nog voor het einde leveringsbericht een voorschot cycle aangemaakt en die is door jou niet betaald. Daarna na de voorschot cycle van janari is de EIND afrekening opgemaakt hierin zit het voorschot van januari erbij maar deze is nog niet betaald en staat dus nog open. Oftewel ze crediteren januari en corriciceren de afrekening waardoor je afrekening als ware hoger wordt dus eventueel gaat betalen. Of je betaald de voorschot aan jou de keus.

Chanmaster

Wanneer U in december een eindafrekening heeft ontvangen dan hoeft U de navolgende perioden niet te betalen aan Uw vorige leverancier.
De eindafrekening is eind relatie en verplichtingen.
Einde discussie.

flappie

Ongelezen bericht door flappie »

dan zal eneco de eindafrekening gaan corriceren en de onterechte bevoorschotting welke in de eind afrekening verwerkt is eruit halen waardoor je als nog moet bij betalen.

Chanmaster

Beste Flappie, Eneco kan op voorhand geen voorschotten in rekening brengen, dat is tegen de wet en dat is ook niet gebeurd.

jimmie

Het voorschot van januari kan best al in rekening zijn gebracht voordat de eindafrekening aangemaakt is. Hoewel dat misschien onrechtmatig is, is het niet erg als het een onderdeel is van de teruggave van 370 euro. (Het was dan alleen netter geweest om het voorschot januari niet te factureren en in plaats daarvan 170 euro terug te geven)

Het uiteindelijke antwoord hangt er dus net vanaf welke voorschotten in mindering zijn gebracht op het energiebedrag. Ik weet niet hoe de rekening van Eneco er uit ziet, maar op die van Essent staat altijd een overzicht met alle gefactureerde voorschotten.

Gesloten