LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] eneco verhoogd termijn bedrag .
eneco verhoogd termijn bedrag .
in jan 2006 heb ik zelf de termijn bedrag verhoogd van €143 naar €170
In jan is deze ook afgehouden van mijn rekening ,maar nu zagen we opeens dat de termijn is verhoogd naar € 180 ,en opeens kan ik niet meer zelf de termijn aanpassen op internet !!!.
ik heb om een uitleg gevraagd.
bij wie is dit ook gebeurd .
ik heb geen schrijven gehad en ook geen opdracht gegeven.
In jan is deze ook afgehouden van mijn rekening ,maar nu zagen we opeens dat de termijn is verhoogd naar € 180 ,en opeens kan ik niet meer zelf de termijn aanpassen op internet !!!.
ik heb om een uitleg gevraagd.
bij wie is dit ook gebeurd .
ik heb geen schrijven gehad en ook geen opdracht gegeven.
Re: eneco verhoogd termijn bedrag .
Eneco heeft onlangs eenzijdig de termijnbedragen aangepast (verhoogd) wegens de verhoogde tarieven en de daardoor te verwachten hogere kosten van het energieverbruik. Ongeveer 3 a 4 weken geleden heb ik daarover (ook) een brief gehad. Verlagen van het termijnbedrag kon alleen na telefonisch contact met de klantenservice.
Aanvulling: ik heb het even nagekeken. Ik heb van ENECO een keurig en overzichtelijk overzicht gehad van de nieuwe tarieven voor mijn adres, gedateerd 3 feb 2006. Hierin staat: "Om te voorkomen dat u bij uw volgende jaarnota moet bijbetalen, passen we vanaf de eerstvolgende termijnnota uw termijnbedrag aan. uw totale termijnbedrag zal tussen de 5 a 10% stijgen. Wilt u precies weten wat uw nieuwe termijnbedrag wordt? Of wilt u uw termijnbedrag extra verhogen? Dan kunt u onze website ... bezoeken of telefonisch contact opnemen met de klantenservice."
Als je bent ingelogd op de website kun je het bedrag uiteraard verhogen. Verlagen kan niet zomaar: "Wanneer u uw termijnbedrag wilt verlagen, kunt u bellen naar: 0900 - 0201 (€ 0.10 p.m.). Bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur."
U raadt het zeker al, de verhoging was bij mij 10%. Verhogingen zijn nooit leuk. Ik heb het nog even vergeleken met de firma O. te L. Daar zou ik nu precies 1% goedkoper uit zijn. Tel uit je winst! Blij dat ik nu bij een bedrijf zit dat fatsoenlijk communiceert over verhogingen, tarieven en op tijd afrekeningen stuurt.
Aanvulling: ik heb het even nagekeken. Ik heb van ENECO een keurig en overzichtelijk overzicht gehad van de nieuwe tarieven voor mijn adres, gedateerd 3 feb 2006. Hierin staat: "Om te voorkomen dat u bij uw volgende jaarnota moet bijbetalen, passen we vanaf de eerstvolgende termijnnota uw termijnbedrag aan. uw totale termijnbedrag zal tussen de 5 a 10% stijgen. Wilt u precies weten wat uw nieuwe termijnbedrag wordt? Of wilt u uw termijnbedrag extra verhogen? Dan kunt u onze website ... bezoeken of telefonisch contact opnemen met de klantenservice."
Als je bent ingelogd op de website kun je het bedrag uiteraard verhogen. Verlagen kan niet zomaar: "Wanneer u uw termijnbedrag wilt verlagen, kunt u bellen naar: 0900 - 0201 (€ 0.10 p.m.). Bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur."
U raadt het zeker al, de verhoging was bij mij 10%. Verhogingen zijn nooit leuk. Ik heb het nog even vergeleken met de firma O. te L. Daar zou ik nu precies 1% goedkoper uit zijn. Tel uit je winst! Blij dat ik nu bij een bedrijf zit dat fatsoenlijk communiceert over verhogingen, tarieven en op tijd afrekeningen stuurt.
Laatst gewijzigd door jsp op 28 feb 2006 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Verlagen kan inderdaad alleen nog maar telefonisch, maar vraag je wel af of dit verstandig is. Als de Eneco de bedragen verhoogt wegens verwachte kosten dan zullen die kosten er ook wel aankomen. Als je dan je bedraag weer verlaagt heb je kans op een fikse rekening aan het einde van het jaar.
Men kan ook voor een laag maandbedrag kiezen, zelf regelmatig wat geld opzij zetten t.b.v. een tegenvallende eindafrekening en bovendien ZELF de rente ervan trekken.
Maakt het veel leuker.
Maakt het veel leuker.
Realiseer je wel dat als je bij Eneco je maandbedrag zelf verlaagd, je bij een eventuele hoog uitgevallen jaarrekening GEEN betalingsregeling kunt treffen.
Door schade en schande wijs geworden
Door schade en schande wijs geworden
Dat is inderdaad de keuze die je zelf maakt. Nu wat minder betalen en aan het eind een vette rekening zonder mogelijkheden van betalingsregeling. Het is maar waar je voor kiest.
Als ik alle termijnbedragen een jaar op mijn rekening laat staan heb ik (met mazzel) drie tientjes verdiend. Daarvoor wil ik geen gedoe.
Bovendien vind ik een voorschot betalen ook niet onredelijk, mits het in de pas loopt natuurlijk met wat ik aan energie verbruik. Het is immers een voorschot op de eindafrekening, je betaalt gewoon voor wat je in die maand (ongeveer) verbruikt.
Bovendien vind ik een voorschot betalen ook niet onredelijk, mits het in de pas loopt natuurlijk met wat ik aan energie verbruik. Het is immers een voorschot op de eindafrekening, je betaalt gewoon voor wat je in die maand (ongeveer) verbruikt.
Daar heb je gelijk in, nu de rente erg laag staat.Als ik alle termijnbedragen een jaar op mijn rekening laat staan heb ik (met mazzel) drie tientjes verdiend. Daarvoor wil ik geen gedoe.
Maar er waren en komen ook betere tijden.
Toen de rente dubbel zo hoog was als nu bedroeg mijn maandbedrag de helft. Maakt niks uit dus.
Zag net op mijn rekening dat Eneco mijn termijnbedrag weer met 8 euro heeft verhoogd (vanwege de hoge olieprijs). Dat is dus de 2de keer in 3 maanden tijd en een verhoging van 28 euro in 3 maanden!
Lang leve Eneco en lang leve de privatisering van de energiebedrijven!!!
Lang leve Eneco en lang leve de privatisering van de energiebedrijven!!!
Na een hoop andere ellende in het verleden had Eneco dit keer mijn termijn bedrag voor het gemak maar eventjes verhoogd met 200 euro. Van 22 euro naar 227 euro, voor een portiekwoning
Daar wordt je vrolijk van als je maar 1000 euro per maand verdiend.
Ik heb een betalingsregeling gekregen en ik mag het in twee termijnen betalen. Toch "aardig" van ze, vind je niet?
Daar wordt je vrolijk van als je maar 1000 euro per maand verdiend.
Ik heb een betalingsregeling gekregen en ik mag het in twee termijnen betalen. Toch "aardig" van ze, vind je niet?
Heeft iemand trouwens tips?
Het is onaangekondigd verhoogd. Er was nog niet afgeschreven en ik heb m'n automatische incasso opgezegd inmiddels.
Ze zeggen dat het niet veranderd kan worden omdat ik anders problemen krijg met de eindafrekening die ik nog niet gehad heb.
Het bedrag kan ik eigenlijk niet eens betalen....
Waarom kunnen ze me niet gewoon voor april en mei 22 euro laten betalen net als eerst en dan na de jaarrekening het termijnbedrag bijstellen?
Ik ben het afgelopen jaar nauwelijks thuis geweest en mijn verbruik is erg laag dat hebben ze zelf tijdens het telefoongesprek door de computer uit laten rekenen.
Het is onaangekondigd verhoogd. Er was nog niet afgeschreven en ik heb m'n automatische incasso opgezegd inmiddels.
Ze zeggen dat het niet veranderd kan worden omdat ik anders problemen krijg met de eindafrekening die ik nog niet gehad heb.
Het bedrag kan ik eigenlijk niet eens betalen....
Waarom kunnen ze me niet gewoon voor april en mei 22 euro laten betalen net als eerst en dan na de jaarrekening het termijnbedrag bijstellen?
Ik ben het afgelopen jaar nauwelijks thuis geweest en mijn verbruik is erg laag dat hebben ze zelf tijdens het telefoongesprek door de computer uit laten rekenen.
ze hebben een voorlopige berekening gedaan met de computer, omdat ik de stand hoe die was in april dit jaar, heb opgegeven en kwamen tot de conclusie dat mijn verbruik inderdaad erg laag was.
Voor deze portiekwoning had ik een eengezinswoning en daar betaalde ik altijd 70 euro per maand voor.
En de vorige bewoonster van deze portiekwonig betaalde maar 50 euro per maand, dus 220 euro lijkt me belachelijk veel.
Ze hebben me beloofd er na de jaarrekening weer een lager termijnbedrag van te maken. En ze konden me melden dat de rekening voor mij positief uitviel. Goh, dat is wel te hopen.
Maar die 220 euro moest ik toch maar ff betalen.
Ik heb nu alleen het eerste termijnbedrag betaald, de helft dus. Dan zal ik eerst eens zien of de eindafrekening wel klopt, anders betaal ik die tweede helft toch echt niet.
(En met vaak weg bedoel ik dat ik er nog nauwelijks woon. Ik kom er 1 keer in de week om de post te halen en om de tuin bij te houden, dus wat verbruik ik nou?)
Voor deze portiekwoning had ik een eengezinswoning en daar betaalde ik altijd 70 euro per maand voor.
En de vorige bewoonster van deze portiekwonig betaalde maar 50 euro per maand, dus 220 euro lijkt me belachelijk veel.
Ze hebben me beloofd er na de jaarrekening weer een lager termijnbedrag van te maken. En ze konden me melden dat de rekening voor mij positief uitviel. Goh, dat is wel te hopen.
Maar die 220 euro moest ik toch maar ff betalen.
Ik heb nu alleen het eerste termijnbedrag betaald, de helft dus. Dan zal ik eerst eens zien of de eindafrekening wel klopt, anders betaal ik die tweede helft toch echt niet.
(En met vaak weg bedoel ik dat ik er nog nauwelijks woon. Ik kom er 1 keer in de week om de post te halen en om de tuin bij te houden, dus wat verbruik ik nou?)
Ook ik heb hetzelfde probleem.
In januari zelf aan Eneco doorgegeven dat mijn termijnbedrag verhoogd moest worden. In januari geen termijn factuur ontvangen. In februari de factuur voor januari plus februari ontvangen. En jawel... Eneco heeft de nieuwe termijnbedragen nog eens met een paar Euro verhoogd (mijn verhoogde termijnbedrag + een paar Euro extra). Ik heb zelf al rekening gehouden met prijsstijgingen in mijn nieuwe termijnbedrag dus tweemaal verhogen is iets teveel van het goede.
Ben nu al 5 maanden bezig om mijn termijnbedragen aangepast te krijgen naar wat ik zelf opgegeven had, tot nu toe zonder resultaat.
Eneco blijft hardnekkig weigeren de termijnen aan te passen...waarop ik ook hardnekkig weiger de 2e verhoging te voldoen.
Wie heeft de oplossing om Eneco op de knieen te krijgen.
Ik heb intussen Eneco al ingebreke gesteld.
In januari zelf aan Eneco doorgegeven dat mijn termijnbedrag verhoogd moest worden. In januari geen termijn factuur ontvangen. In februari de factuur voor januari plus februari ontvangen. En jawel... Eneco heeft de nieuwe termijnbedragen nog eens met een paar Euro verhoogd (mijn verhoogde termijnbedrag + een paar Euro extra). Ik heb zelf al rekening gehouden met prijsstijgingen in mijn nieuwe termijnbedrag dus tweemaal verhogen is iets teveel van het goede.
Ben nu al 5 maanden bezig om mijn termijnbedragen aangepast te krijgen naar wat ik zelf opgegeven had, tot nu toe zonder resultaat.
Eneco blijft hardnekkig weigeren de termijnen aan te passen...waarop ik ook hardnekkig weiger de 2e verhoging te voldoen.
Wie heeft de oplossing om Eneco op de knieen te krijgen.
Ik heb intussen Eneco al ingebreke gesteld.