LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie-aanbod Saypol of United Consumers

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Hoveke51
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2017 19:40

Energie-aanbod Saypol of United Consumers

Ongelezen bericht door Hoveke51 »

L.S.,
Vanavond werd ik op mijn mobieltje door United Consumers gebeld. Althans zo deed de dame in kwestie het voorkomen...
Zij kwam met een voorstel mijn energietarieven omlaag te brengen. Gas en licht krijgen wij inderdaad via United Consumers. Via de Nederlandse Energie Maatschappij zouden wij alles nog goedkoper krijgen.. Ik werd achterdochtig toen de juffrouw het had over EnergieDirekt en de Nederlandse Energie Maatschappij als mogelijke leveranciers, terwijl wij volgens mij door Eneco geleverd krijgen. Bovendien was de juffrouw niet op de hoogte van ons huidig energieverbruik...

Kortom: volgens mij wordt hier duidelijk misbruik gemaakt van de naam United Consumers, en van hun adressen-/deelnemersbestand. Wellicht is het "callcenter" Saypol al bekend bij TrosRadar, anders bent u bij deze geinformeerd.

Een eerste berekening leerde ons dat overstappen naar de Nederlandse Energie Maatschappij zeker geen voordeel oplevert. En daar zit je dan ook nog eens 5 jaar aan vast notabene.
Een volledig voorstel om over te stappen hadden we na een paar minuten al in onze mailbox.


Peter van den Hove
Laatst gewijzigd door Radar op 17 okt 2017 10:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bijlage met commerciële informatie verwijderd, titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Costnix
Berichten: 921
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Energie-aanbod Saypol of United Consumers

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik hang altijd direct op als ik een cold call krijg. Dat zou u ook moeten doen.

Leor1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2018 20:18

Re: Energie-aanbod Saypol of United Consumers

Ongelezen bericht door Leor1 »

Vandaag ook benaderd door Saypol onder de noemer Eneco proberen ze je een "gunstiger" contract bij eneco aan te bieden, dat na aankomst mail ineens NEM is wwordt hoog tijd dat hier iets aan gedaan wordt
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mar 2018 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

Auwmuk
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2018 13:44

Re: Energie-aanbod Saypol of United Consumers

Ongelezen bericht door Auwmuk »

Hallo, paar weken geleden een voorstelmail gehad van Saypol voor evt energie van Eneco, hier kon ik mij twee weken lang over bedenken , en ik kon saypol bellen om dit evt te annuleren.Dat heb ik gedaan maar de smsen en mails kwamen gewoon van Eneco.Ik Saypol gebeld zij verzekerde mij dat het was geannuleerd en heb daar ook een mail van gehad.Niet dus ....twee weken later ontving ik het voorschot in een mail van eneco dat ik zou gaan betalen. Dus eneco gebeld 90 cent per minuut hoor!!!En ja hoor ik zat gewoon vast aan hun contract .....En waarom zou ik dat ook niet willen want ik ging immers ook minder betalen ,wat niet waar was!!!! Ik hebt hun verteld dat ik via Saypol het voorstel heb geannuleerd, maar dat was de gang van zaken niet hoor ,ik moest het via eneco zelf annuleren , en nu zat ik er aan vast zij kon het niet annuleren en trouwens dat zou eneco 600 euro kosten. Ik moest van Saypol een bevestiging krijgen dat zij mij verteld hadden dat ik bij hun het voorstel moest annuleren .Saypol gebeld ....tja dat was heel raar dat ik nu een contract had met Eneco want zij hadden dit immers geannuleerd. Dit was de tweede keer dat zij zoiets meemaakten ...jaja zal wel. Zij zouden het in orde maken en binnen 2 werkdagen dus voor a.s dinsdag voor 12.00u in orde maken .Nu is het vrijdag ,dacht ik een rustige dag te hebben , ben hier de hele ochtend mee bezig geweest .Verschrikkelijk als men iets opgelegd krijgt
dat men helemaal niet wil en dat door een machtspelletjes zo opgelegd wordt .

Gesloten