LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie aansluiten bij verhuizen: Elektran of Greenchoice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sjaalom

Energie aansluiten bij verhuizen: Elektran of Greenchoice

Ongelezen bericht door sjaalom »

Afgelopen week de sleutel van mijn eigen woning ontvangen. Nu sta ik op het punt om de energieleverancier te kiezen maar ben al even bezig. Ik twijfel tussen Elektran of Greenchoice. Beiden hebben goede voorwaarden en komen klantvriendelijk en administratief goed over. Greenchoice heeft een negatieve naam door de colporteurs. Dat geldt niet voor mij omdat ik er zelf evt voor kies. Elektran neemt de kosten van de netbeheerder niet op in hun nota (dus aparte administratie e.d. daar weer van).

Wat raad je aan als je zo min mogelijk met de leverancier wilt communiceren (dus: goede administratie en afwikkeling)? En hoe zat dat nou met hogere kosten in het tweede jaar bij Greenchoice?

Andere vraag: Moet de ingangsdatum energie bij de nieuwe woning per se op dezelfde datum zijn als dat de woning op mijn naam staat? Of kan dit ook later (ik ga er later pas een week later in om te klussen-dit weekend namelijk) En wat komt er bij kijken bij het aansluiten in de nieuwe woning? Komt er iemand vd netbeheerder langs om de zekeringen terug te plaatsen? De zekeringkast is momenteel nl. verzegeld en er zit maar 1 ipv 3 zekeringen in.

miraltje

Re: Energie aansluiten bij verhuizen: Elektran of Greenchoice

Ongelezen bericht door miraltje »

het energiebedrijf plaatst een kw meter, schakeld de hoofzekering om en u heeft stroom.

tenzij u een aanvraag heeft gedaan voor krachtstroom, dan worden er 2 zekeringen bij geplaats en krijgt u een 3 fasen kwu meter ipv een standaard kw meter.

hier zijn echter hogere kosten aan verbonden.

in nieuwbouw woningen zit standaard geen krachtstroom maar 1 fase van 35 A

het energie bedrijf heeft er niet ff 2 weer uitgehaald.

de datum kan van invloed zijn ivm de looptijd van het energie contract, maar dit weet ik niet zeker.

Fiore

Ongelezen bericht door Fiore »

ik heb goeie ervaringen met greenchoice, de ander ken ik niet. Met greenchoice heb ik eigenlijk niet veel contact, alles kan online. Maar toen ik ze een keertje belde met een vraag, was ik snel aan de beurt en kreeg een duidelijk antwoord. Ook vind ik het fijn dat ik maar een rekening krijg, alles zit erbij in. Hogere kosten in het tweede jaar lijkt me niet.
de ingangsdatum weet ik niet, volgens mij krijg je een brief in de bus van de oude leverancier of het klopt dat je nog steeds bij hun zit, en dan kun jij aangeven dat je inmiddels een andere leverancier hebt. Die zou ik wel spoedig kiezen, maar volgens mij komt dat niet op een weekje aan.

Wat ik wel zou doen als ik jou was (dat lijken mensen nog wel eens te vergeten) is meteen de meterstanden opnemen en goed bewaren. Kun je later altijd checken wat de standen waren, en of je afrekeningen kloppen.

snorkel

Ongelezen bericht door snorkel »

sjaalom,

kijk even op www.gfk.nl

een kleine periode terug is er een groot onderzoek geweest over alle energieleveranciers. Greenchoice is tweede geworden. ik wil niets aandringen maar als ik jou was zou ik me direct aanmelden bij Greenchoice :D

succes met je keuze :!:

groet,

snorkel

Jan9

Ongelezen bericht door Jan9 »

Neem gewoon het energiebedrijf bij jou uit de regio.
Let er wel op dat je een contract neemt wat je altijd op kan zeggen (dus geen contract voor 1.2 of 3 jaar maar een voor onbeperkte tijd zonder opzegtermijn).

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Sorry, ik lees hierboven een boel onzin. Het is niet de energie leverancier die de meter plaatst maar de netbeheerder en heeft als het goed is dat reesd gedaan. U diend alleen een keuze te maken uit de vele leveranciers. Doet u dat binnen enkele dagen want anders sluit de netbeheerder u af. Greenchoice is een goede leverancier en de andere welke u noemde ken ik niet.
Die keuze is aan u.

Jan9

Ongelezen bericht door Jan9 »

Oxxio plaatst wel een energiemeter als je dat wil.
Ik ken iemand die bij Greenchoice zit en die krijgt enkel een rekenng van Greenchoice, geen rekeningen van de netbeheerder. Volgens mij zijn ze net zo duur als de rest. Dat kan ook niet anders want het meeste is belasting/ecotax etc.
Veel succes met je keuze.

sjaalom

Hartelijk dank voor de reacties allemaal!
Ik zal me zeer snel maar gaan aanmelden, wil niet dat ze me helemaal gaan afsluiten! Het wordt Greenchoice, de optie waar ik al een kleine voorkeur voor had. Het per direct kunnen opzeggen (geen wurgcontract) is een mooi punt, ik ga er van uit dat ik er geen gebruik van hoef te maken vanwege administratieve rompslomp. Ander mooi punt is (inderdaad) de ene factuur zodat je weinig tot niets met de netbeheerder te maken hebt.

Het is overigens zo dat alle meters in de woning al/nog staan, alleen de zekeringen had ik geen toegang tot en zijn weggehaald(...) Bedankt voor de tip voor het opnemen van de standen, dit heb ik bij de laatste inspectie samen met de verkoopmakelaar nog gedaan inderdaad.

Edit: (heb ik weer: "The specified procedure could not be found. " hun website ligt er uit...nouja,morgen dan maar proberen)

sjaalom

Even een update: Ben blij dat de eerste indruk meteen goed is met Greenchoice (heb me inmiddels aangemeld). 2x gebeld met wat vragen en geen wachttijd maar meteen en zeer correct geholpen.

snorkel

Ongelezen bericht door snorkel »

sjaloom,

je hebt de juiste keuze gemaakt!

:wink:

Gesloten