Doordat mijn pc 10 dagen niet werkte, kon ik niet op de site, dus ook niet op die van energie direct.
Op de bank kon het maandelijkse bedrag niet tijdig afgeschreven worden door een tekort, dit door een loonbeslag, maar wist niet dat dat de rekening voor de energylevering niet kon plaatsvinden.
Nadat de pc gemaakt is zie ik dat er een acceptgiro per email gestuurd is, dus wil ik die gebruiken, echter deze werkt niet meer omdat de vervaldata net gepasseerd is.
Dus bel ik naar energie direct om het uit te leggen en om een nieuwe acceptgiro te sturen.
Dame aan de telefoon: Helaas meneer we hebben de rekening al uit handen gegeven naar incasso inspectrum.
Ik zei van hadden jullie niet even een gewone brief kunnen sturen zodat ik tenminste iets geweten had.
Tevens is dit alles binnen 10 dagen, ik vind dat jullie snel naar incasso stappen zeg.
Dame aan de telefoon: Sorry meneer dat doen we niet meer, alles gaat tegenwoordig per email, en daarbij is de termijn ook verstreken van betalen, en u had ook bij uw familie in kunnen loggen.
Ik zei dus al ik heb dus een leverancier nu, die uiteindelijk 48 euro duurder is per maand, omdat incasso bedrijven meteen forse verhoging erop zetten.
Dame aan de telefoon:Ja als u het zo wil zien dan is dat zo!
Ik zei dus dat ik hier niet van gediend ben en op zoek ga naar een andere, en dit ook op forum van radar zou zetten.
Dame aan de telefoon: Nou je doet maar hoor.
Nou tot zover de vertrouwde energie leveraar, dat wordt dus overstappen voor mij!
Ik betaal normaal mijn rekeningen, en door een offline foutje van de pc word je in de pan gehakt.
Nou Energie Direct jullie deugen van geen kanten, en laat het volk tenminste weten dat jullie niets schriftelijks meer doen, maar alleen nog via internet!!
Tevens dat na 10 dagen jullie een incasso op de mensen af sturen!!!
Wat mij betreft zijn jullie afgedaan.