LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie Direct: liegende deur-tot-deur verkoper

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dirkjan82

Energie Direct: liegende deur-tot-deur verkoper

Ongelezen bericht door dirkjan82 »

Afgelopen woensdag belde bij ons een man die beweerde te komen omdat er klachten uit de wijk waren gekomen over opvallend veel condens. Dat zou hij nou komen controleren en kijken wat er aan gedaan kon worden. Tevens zei hij dat hij kwam kijken bij mensen die een te hoge energierekening hebben, want de gemeente zou zijn bedrijf hebben gestuurd om hier wat aan te doen.

De man vertelde mij dat wij teveel betalen en dat we bij Energie Direct goedkoper uit zouden zijn. Hij zei dat ze een "Laagste prijs garantie" hebben. Im zei hem dat iedereen dat maar roept, maar dat verwierp hij door een prachtig zegel (wat ik zelf zo van internet zou kunnen plukken en printen) te laten zien, dit staat daar immers niet voor niets, zo zei hij. Hij vertelde zelfs dat veel mensen bij ons in de straat teveel betalen en noemde zo enkele namen/huisnummers op en wat die mensen betalen aan energie. Dat vond ik al vreemd, volgens mij is dat immers privé informatie die hij niet zomaar mag vertellen. Het zal me ook niet verbazen als hij maar wat bedragen verzon, maar dat terzijde, het gaat om het feit dat hij dergelijke informatie zomaar deelt.

Nu had de beste man een mooie deal: hij zou onze gegevens invullen en wij zouden dit ondertekenen. Dit zou allemaal geheel vrijblijvend zijn en wij zouden na enkele dagen een mail krijgen met daarin het contract wat we moeten uitprinten om het definitief te maken. Ook zouden we dit via de post krijgen én zouden we erover gebeld worden. Hij garandeerde dat het invullen en ondertekenen van zijn papieren absoluut niet zouden betekenen dat wij klant zouden worden. Dus of hij de gegevens mocht. Ik wilde eerst zijn papieren lezen, alvorens iets aan hem te vertellen. Overduidelijk stond er dat het om een contract ging en dat we zouden overstappen naar Energie Direct, tenzij we binnen 8 dagen zouden besluiten dit niet te doen. Toen ik de verkoper dat zo voorlegde wist hij middels mooie praatjes alles wat er stond te verdraaien en schroomde hij niet er nog wat bij te verzinnen. Hij zou zeker niet gemachtigd zijn zomaar contracten af te sluiten met mensen.

Gelukkig ben ik er niet in getrapt, want ik vertrouwde hem voor geen cent. Ik heb de gemeente gebeld en gevraagd of zij iets wist van deze verkoper die voor de gemeente de wijk in gegaan zou zijn. U raadt het al: de gemeente zou zoiets nóóit doen en wist dus van niets.

Kort samengevat vroeg ik me ook wat af:
1. Wat heeft veel condens te maken met een dure energierekening? (De man van de gemeente wist slechts 1 overeenkomst: brillenglazen die van schrik beslaan bij het zien van een hoge rekening.)
2. Kan deze man zomaar gevoelige informatie over buren delen? (Volgens mij echt niet.)
3. Wat bezielt hem een heel papier (contract) en geschreven tekst die ik zelf prima kan lezen te verdraaien in zijn eigen mooie woorden? (Hij wil gewoon met leugens klanten winnen, voor hem betekent dat weer inkomsten over de rug van anderen.)

Net nog even opgezocht op www.energieleveranciers.nl en wat blijkt? Energie Direct is bij mij in de buurt wel goedkoper dan mijn huidige leverancier. Maar die meerprijs betaal ik nu graag voor de groene stroom die ik nu wel krijg en bij Energie Direct maar een beetje en die smerige streken vind ik al helemaal niets. Ook om bij een eerlijke leverancier te zitten betaal ik graag een beetje meer. Energie Direct kreeg op die website overigens wel een erg lage beoordeling, iets wat ik dan wel snap.

Bij Kassa zag ik toevallig laatst een heel artikel waarin deur-tot-deur verkopers zulke smerige streken uithalen. In de undercover beelden was te zien hoe iemand gewoon verzon dat NUON zou stoppen en dat de klant dus wel moest overstappen naar de maatschappij waar de verkoper voor werkte!

Wichert

Re: Energie Direct: liegende deur-tot-deur verkoper

Ongelezen bericht door Wichert »

Bij ons stond een verkoper van hetzelfde slag afgelopen maandag aan de deur. Hij had gehoord dat bij ons in de buurt de energierekeningen erg hoog waren. Hij kon ons dan ook een erg voordelig tarief aanbieden wat wel erg veel zou schelen met onze huidige aanbieder. Hij liet keurig een tabel zien met daarin verschillende aanbieders en hun tarieven. Inderdaad onze energie leverancier stond er ook tussen en was inderdaad een stuk duurder dan Energie Direct. Het knulletje had alleen pech dat ik net een paar dagen ervoor de nieuwe tarieven op papier had doorgekregen. Toen ik dus naar zijn tabel zat te kijken zag ik gelijk dat die informatie niet klopte. Toen ik hem hiermee confronteerde probeerde hij er zich nog uit te praten dat dit waarschijnlijk zonder btw en regioteoslag zou zijn...............helaas. Hij vroeg vervolgens of hij die nieuwe tarieven mocht zien wat natuurlijk geen probleem was. Hmmmm, erg vreemd zij hij, dit zijn namelijk de meest recente cijfers die we hebben. Tja vriend, maar het tarief is maar licht gestegen (qua gas, elektriciteit was zelfs gedaald) dus kloppen jouw cijfertjes ook niet t.o.v. het oude tarief. Dit zou hij dan toch maar doorgeven aan zijn leidinggevende. Tuurlijk vriend, maak dat de kat wijs. Gewoon een poging tot misleiding dus en met dat lekkere verleden dat Energie Direct heeft weer een nieuwe stap in service verlening!

Henri42

Re: Energie Direct: liegende deur-tot-deur verkoper

Ongelezen bericht door Henri42 »

Energie Direct is ook het stokpaardje van de zg VastenLastenBond en de Energiewijzer, wat zouden beiden commerciele clubs daaraan overhouden.

Is E D niet de internet dochter van Essent ??, allemaal een pot nat :idea: :mrgreen:

Gesloten