LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energie Direct
Energie Direct
Gisteren werd ik door Energie Direct benaderd om over te stappen naar hun bedrijf voor mijn energie. Alles natuurlijk veel goedkoper, grote kadoos mag je uitkiezen of voor altijd grote kortingen. Klinkt allemaal heel leuk maar ik ben nogal huiverig. Wie heeft ervaringen met dit bedrijf??
Re: Energie Direct
EnerieDirect belooft o.a. een DVDspeler als lokkertje. Daar is niets van terchtgekomen.
Verder wil men alles via internet afhandelen. Dat werkt niet goed. Ze zijn ook telefonisch "bereikbaar". Dat kost wel 70 eurocent per minuut.
Klachten en vragen worden niet afgehandeld.
Koprtom: een pyuinhoop, niet op ingaan dus.
Verder wil men alles via internet afhandelen. Dat werkt niet goed. Ze zijn ook telefonisch "bereikbaar". Dat kost wel 70 eurocent per minuut.
Klachten en vragen worden niet afgehandeld.
Koprtom: een pyuinhoop, niet op ingaan dus.
Ik ben overgestapt naar Energie Direct op initiatief van Het Brandwonden Centrum Beverijk. Ze zijn veel goedkoper dan mijn oud-leverancier (NUON) en 10% van mijn rekening gaat naar Het Brandwonden Centrum. Ik heb ze uitsluitend via e-mail benaderd, maar ik kreeg steeds binnen korte tijd een afdoende reactie.
Jammer dat anomiepje zo reageert over Energiedirect. Ik ben juist heel tevreden over hun afhandeling en de DVD speler die ik heb gekregen. Binnen een maand in huis en keurig een berichtje gekregen dat de levering van de zilverkleurige uitvoering iets vertraagd was.
Toevallig zag ik zojuist dat men nu een actie doet met Bart Smit waarbij je zelfs een gratis Nintendo Gamecube krijgt. Ik heb het mijn broer direct doorgegeven.
Groet, Edwin
Toevallig zag ik zojuist dat men nu een actie doet met Bart Smit waarbij je zelfs een gratis Nintendo Gamecube krijgt. Ik heb het mijn broer direct doorgegeven.
Groet, Edwin
Hallo klanten van Energiedirect. Ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben over Energiedirect. Ik wordt netjes geholpen als ik vragen stel via internet.
Ook FNV vakbond werkt met hun samen en ik krijg daardoor 20% korting op de tarieven van Nuon. Energiedirect doneert ook nog eens een flink deel aan het Astma Fonds. Niets dan lof.
Kijk maar eens op hun site en maak een voordeelberekening.
www.energiedirect.nl
Succes, Dirc
Ook FNV vakbond werkt met hun samen en ik krijg daardoor 20% korting op de tarieven van Nuon. Energiedirect doneert ook nog eens een flink deel aan het Astma Fonds. Niets dan lof.
Kijk maar eens op hun site en maak een voordeelberekening.
www.energiedirect.nl
Succes, Dirc
Fijn om te lezen dat er klanten zijn die ook andere ervaringen hebben. Ik heb 6 maanden moeten mailen en schrijven voordat ik mijn jaarafrekening eindelijk binnen had. Nu heb ik hem eindelijk en is mijn verbruik in de jaarafrekening verdubbeld! geen 2700 Kwh maar 5500 Kwh. Helaas, deugt helemaal niets van deze organisatie m.i. Dit komt niet overeen met mijn meterstanden!
Telefonisch zijn ze overigens ook al niet meer te bereiken; 0900 nummer staat in ieder geval niet meer op de site.
Telefonisch zijn ze overigens ook al niet meer te bereiken; 0900 nummer staat in ieder geval niet meer op de site.
Op 12 Juli j.l. ontving ik een schrijven van energiedirect dat de maandelijkse incasso niet gelukt was. Da's natuurlijk vervelend en ik heb dan ook conform hun verzoek het voorschotbedrag op 13 Juli handmatig overgeboekt.
Tot mijn stomme verbazing ontving ik op 14 Juli een gewichtig aandoende brief van incassobureau "Intrum Justitia" ; of ik het bedrag verhoogd met 15 euro "administratiekosten" binnen 5 dagen wilde voldoen. Direct contact opgenomen via het 0900-service nummer en na lang wachten kreeg ik een kennelijk geagiteerde jongeman aan de lijn die eea uit zou zoeken en ons terug zou bellen. Mooi niet dus.
Na nog een paar keer geprobeerd te hebben iemand te spreken via het 0900-nummer heb ik het maar opgegeven. Het lijkt erop dat ze op een tamelijk agressieve manier erop uit zijn om snel verhogingen op te leggen -kassa-. Ik kan me voorstellen dat men de openstaande posten niet te hoog wil laten oplopen vanwege de kosten, maar deze handelwijze valt buiten fatsoenlijke normen.
Verder duidt het riante tarief voor het 0900-nummer van 0,70 eurocent per minuut erop dat hier ook nog eens extra omzet wordt gegenereerd, zeker gezien de enorme wachtrijen.
Als ik van tevoren geweten had hoeveel ellende ik op me af zou halen met het overstappen van energieleverancier, was ik er nooit aan begonnen. De marginale besparing die een overstap oplevert, weegt niet op tegen alle ellende die je op je bord krijgt.
Ik moet nu stoppen want ik krijg zojuist bericht binnen van essent dat mijn actuele meterstand 10.000 Kwh hoger zou zijn dan dat ie feitelijk en aantoonbaar is.
Zucht............
Tot mijn stomme verbazing ontving ik op 14 Juli een gewichtig aandoende brief van incassobureau "Intrum Justitia" ; of ik het bedrag verhoogd met 15 euro "administratiekosten" binnen 5 dagen wilde voldoen. Direct contact opgenomen via het 0900-service nummer en na lang wachten kreeg ik een kennelijk geagiteerde jongeman aan de lijn die eea uit zou zoeken en ons terug zou bellen. Mooi niet dus.
Na nog een paar keer geprobeerd te hebben iemand te spreken via het 0900-nummer heb ik het maar opgegeven. Het lijkt erop dat ze op een tamelijk agressieve manier erop uit zijn om snel verhogingen op te leggen -kassa-. Ik kan me voorstellen dat men de openstaande posten niet te hoog wil laten oplopen vanwege de kosten, maar deze handelwijze valt buiten fatsoenlijke normen.
Verder duidt het riante tarief voor het 0900-nummer van 0,70 eurocent per minuut erop dat hier ook nog eens extra omzet wordt gegenereerd, zeker gezien de enorme wachtrijen.
Als ik van tevoren geweten had hoeveel ellende ik op me af zou halen met het overstappen van energieleverancier, was ik er nooit aan begonnen. De marginale besparing die een overstap oplevert, weegt niet op tegen alle ellende die je op je bord krijgt.
Ik moet nu stoppen want ik krijg zojuist bericht binnen van essent dat mijn actuele meterstand 10.000 Kwh hoger zou zijn dan dat ie feitelijk en aantoonbaar is.
Zucht............