LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] energie direct
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 apr 2006 16:33
energie direct
wij hadden een 2 jarig contract bij energie direct . dit hebben we op tijd opgezegt ruim 3 maanden van te voren . in eerste instantie kregen wij bericht dat ons contract nog een heel jaar zou duren . nadat ik hun er op wees dat dat niet zo was maar dat het over 2 maanden zou aflopen zijden sory u heeft gelijk u bent op tijd met opzeggen .dit gaven wij door aan essent , toen essent met energie direct contact opnam zijden ze tegen essent sorry het contract loopt nog rium een jaar . essent heeft toen met mij contact opgenomen hier over ik heb hun toen het bericht doorgestuurt van energie direct dat dit een vergissing was van energie direct. maar ... dit welles niettus spel van energie direct heeft zolang geduurt dat we over de datum heen waren en toen zijden ze sorry wij mogen u pas laten gaan als u optijd een nieuwe leveransier heeft gevonden , en dat is niet het geval dus wordt u kontract met een jaar verlengt is dit oplichting of niet !!
Re: energie direct
dit is geen oplichting. U had zich zelf moeten aanmelden bij een andere energie leverancier. dit heeft u niet gedaan.
Re: energie direct
@flappie:
het lijkt mij heel erg sterk dat je een contract met E.D. (of welke andere leverancier dan ook) niet op kunt zeggen zonder een andere leverancier te hebben.
@lpj.jacobs:
als je inderdaad op tijd hebt opgezegd (en het liefst bewijs hiervan hebt!) dan zou ik gewoon Essent vragen om je naar hen toe te switchen.
Hou er wel rekening mee dat Oxxio zou kunnen gaan dreigen met een boete.
het lijkt mij heel erg sterk dat je een contract met E.D. (of welke andere leverancier dan ook) niet op kunt zeggen zonder een andere leverancier te hebben.
@lpj.jacobs:
als je inderdaad op tijd hebt opgezegd (en het liefst bewijs hiervan hebt!) dan zou ik gewoon Essent vragen om je naar hen toe te switchen.
Hou er wel rekening mee dat Oxxio zou kunnen gaan dreigen met een boete.
Re: energie direct
De regels die gelden indien je per direct weg wilt dien je zelf je aan te melden bij een andere leverancier. Doe je dit niet dan blijft je huidige leverancier gewoon leveren. De klant dient dus zelf actie te ondernemen. Dit is dus niet gebeurt.
Re: energie direct
De kern van je betoog zit hem in het "per direct" wegwillen.
Hier is dus gewoon opgezegd per einde contractsduur en aangemeld bij Essent. Dat E.D. er zoals gewoonlijk weer een zooitje van maakt betekent niet dat er een nieuwe contractverlenging is ingegaan (ook al leveren ze nu dan kennelijk nog energie).
Vandaar mijn advies: meteen naar Essent laten switchen.
Hier is dus gewoon opgezegd per einde contractsduur en aangemeld bij Essent. Dat E.D. er zoals gewoonlijk weer een zooitje van maakt betekent niet dat er een nieuwe contractverlenging is ingegaan (ook al leveren ze nu dan kennelijk nog energie).
Vandaar mijn advies: meteen naar Essent laten switchen.
Laatst gewijzigd door wicher op 23 apr 2006 13:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: energie direct
zoals je zelf al had gelezen heeft de klant zich niet gemeld bij de nieuwe leverancier.
Re: energie direct
Kennelijk wel aangemeld maar nog niet geaccepteerd vanwege tegenstribbelen E.D. Vandaar dus nu meteen switchen.
Re: energie direct
Je zegt kennelijk maar je weet dat niet zeker.
Re: energie direct
.....dit hebben we op tijd opgezegt ruim 3 maanden van te voren.......
Lijkt mij vrij duidelijk.......hier over ik heb hun toen het bericht doorgestuurt van energie direct dat dit een vergissing was van energie direct.....
Re: energie direct
opzeggen betekend niet automatisch dat de vorige leverancier je overneemt. je zal je zelf moeten aanmelden bij een andere leverancier.
Re: energie direct
@flappie: Hier moet ik wicher toch gelijk geven: lpj.jacobs heeft bij essent aangegeven dat hij zich wilde aanmelden. Essent controleert volgens procedure eerst hoe lang het contract bij ED nog loopt. ED zegt tegen Essent: sorry, deze klant zit nog even bij ons vast, waarop Essent tegen klant zegt: wij kunnen u niet overnemen.
@lpj.jacobs: zeg tegen ED dat je door een fout bij ED niet hebt kunnen overstappen naar Essent, en dat daarom het door ED geclaimde nieuwe jaarcontract niet geldig is. Ga vervolgens naar Essent, en zeg ze dat je graag wilt overstappen, met het verzoek de contractscontrole niet toe te passen. Als ED je dan een boete geeft, niet betalen en nog maar eens wijzen op hun fout.
@lpj.jacobs: zeg tegen ED dat je door een fout bij ED niet hebt kunnen overstappen naar Essent, en dat daarom het door ED geclaimde nieuwe jaarcontract niet geldig is. Ga vervolgens naar Essent, en zeg ze dat je graag wilt overstappen, met het verzoek de contractscontrole niet toe te passen. Als ED je dan een boete geeft, niet betalen en nog maar eens wijzen op hun fout.
Re: energie direct
Ik zit sus ook al maanden met een dubbele rekening van twee leveranciers en kom niet van Energie:direct af...de maffiosi...
ik heb een klacht ingediend en advies gevraagd bij de NMA directie toezicht energie...
Ik weet niet wat zij aanleveren maar het is het proberen waard.
http://www.dte.nl/nederlands/over_dte/s ... n_tips.asp
ik heb een klacht ingediend en advies gevraagd bij de NMA directie toezicht energie...
Ik weet niet wat zij aanleveren maar het is het proberen waard.
http://www.dte.nl/nederlands/over_dte/s ... n_tips.asp
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24
Re: energie direct
Flappie heeft zowiezo ongelijk.
Je kan je gewoon afmelden bij je leverancier. Alleen die meldt dat ook bij de netbeheerder. Wanneer die dan geen bericht krijgt van een nieuwe leverancier schrijft die de bewoners van je huis (jezelf dus) aan om te vragen waarom er geen leverancier is en er nog wel stroom op het netwerk staat (of gas).
Dan moet je nog steeds kiezen voor een leverancier. Energie Direct had u dus gewoon moeten afmelden bij Essent Netbeheer. Die had op haar beurt, bij te lang wachten op een nieuwe leverancier, u moeten aanschrijven.
Energie direct is dus fout en niet u.
P.S. Energie Direct is gewoon een dochter van Essent, maar dat terzijde
Je kan je gewoon afmelden bij je leverancier. Alleen die meldt dat ook bij de netbeheerder. Wanneer die dan geen bericht krijgt van een nieuwe leverancier schrijft die de bewoners van je huis (jezelf dus) aan om te vragen waarom er geen leverancier is en er nog wel stroom op het netwerk staat (of gas).
Dan moet je nog steeds kiezen voor een leverancier. Energie Direct had u dus gewoon moeten afmelden bij Essent Netbeheer. Die had op haar beurt, bij te lang wachten op een nieuwe leverancier, u moeten aanschrijven.
Energie direct is dus fout en niet u.
P.S. Energie Direct is gewoon een dochter van Essent, maar dat terzijde