LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie Direct

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Cilly Mutter

Energie Direct

Ongelezen bericht door Cilly Mutter »

Hallo Allemaal

Al veel heb ik gelezen over Energie Direct......ik ben er ook klant.
Afgelopen week (juni 2007) kreeg ik een rekening voor ruim 700 euro met de mededeling: Met betrekking tot de afgelopen periode heeft u meer energie verbruikt dan wij op voorhand hadden geschat. Hierdoor bent u ons nog een bedrag verschuldigd van € 702.83.

Toen ik de rekening eens goed bekeek, bleek het echter niet om de afgelopen periode te gaan maar om de periode mei 2005 tot mei 2006 en, lach niet.......de periode december 2002 tot mei 2003.

De voorschotten die ik in de laatste periode had betaald, waren niet verrekend. Die heeft men al verrekend met de jaarafrekening die ik in mei 2005 kreeg.

Moet ik voor de periode 2002-2003 nog betalen of is deze rekening verjaard?

Ik ben indertijd naar Energie Direct overgestapt op advies van het FNV, klanten zouden (ik heb het vanmiddag nagevraagd bij het FNV) 20% korting krijgen als ze zich aanmeldden via de site, en 10% bij aanmelding via de telefoon.
Korting is echter op geen enkele rekening toegepast.
Wat doe ik er mee?

Groetjes
Cilly

bodejosm43

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Tja, wat doe je hiermee?

Aan de ene kant: als het bij te betalen bedrag terug te voeren is op de vergeten korting, heb je natuurlijk gelijk dat je daar niet blij mee kan zijn.

Aan de andere kant: klanten worden geacht, let wel: ''geacht'' dit zelf in de gaten te houden, dus NU aan de bel trekken voor een niet gegeven korting van 5 jaar geleden, dat is rijkelijk laat.

Maar hoe kon je weten op welk bedrag er korting werd gegeven, was dat op het gemiddelde voorschot? Wat geen echte korting is. Of was dat op het jaarbedrag?

Te betalen diensten, die verjaren pas na 5 jaar, voor zover ik weet. Heb je nog iets van die kortingsbelofte van de FNV op papier staan? Ik geef je slechts een kleine kans dat je daar nog iets mee kan. Aan de andere kant:

de energieleverancier is ook erg laks, om NU pas met die naheffing te komen.

Zou tegen elkaar weg moeten vallen, zou ik zeggen. In elk geval zou ik dat argument aanhalen.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag cilly,

Je schrijft: is de rekening van 2002-2003 verjaard?

Deze rekening is inderdaad verjaard, mits je na 2003 geen schriftelijke stuitingsbrief hebt gekregen en mits het hier gaat om electriciteit.

Voorgaande is gebaseerd op:

Artikel 5 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 1
1.
In deze titel wordt verstaan onder "consumentenkoop": de koop met betrekking tot een roerende zaak, elektriciteit daaronder begrepen, die wordt gesloten door een verkoper die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een koper, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

Vriendelijke groet, Maxiem.

Cilly Mutter

Ongelezen bericht door Cilly Mutter »

Bedankt voor de reactie.
Door ziekte ben ik indertijd vergeten terug te mailen, maar ik kan nu laten weten dat de
zaak voor de geschillencommissie is geweest. Energie Direct is niet komen opdagen.
Ze hebben, voordat de zaak naar de geschillencommissie ging, incassobureau Intrum Justitia op me afgestuurd, die heeft dreigbrieven gestuurd, ik zou afgesloten worden. Energie Direct had ook mijn telefoonnummer aan het incassobureau gegeven, ik kreeg dreigtelefoontjes. Ik heb een advocaat ingeschakeld en die heeft me verder begeleid (ik had gelukkig een rechtsbijstandsverzekering).
Energie Direct was zo "netjes" om bedragen die ik terug moest krijgen op de energie van latere jaren te verrekenen met wat ik hun, volgens hun, nog schuldig was.
Maar de geschillencommissie oordeelde in mijn voordeel, en Energie Direct moest me honderden euro's terugbetalen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je de kosten van de advocaat ook teruggekregen?

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Heb je er rente bij gekregen ?

Gesloten