| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ENERGIE DIRECT
-
Natascha van Veen
ENERGIE DIRECT
Ook voor ons zijn alle verhalen van ED heel erg herkenbaar. In 2005 opgebeld door ED dat hun de goedkoopste waren..nou dat wilden wij ook wel, wie wil nou niet minder betalen TOCH?! In Maart dat jaar was het dan zover dat we officieel bij ED zaten. Gingen toen iets van 63,- betalen, nou was idd een stuk goedkoper dan onze vorige leverancier waar we 130,- betaalden (hadden toen natuurlijk kunnen bedenken dat er wel iets mis moest zijn) Maar goed in November dat jaar kregen we een periodieke afrekening a 737,- gelijk gebeld en gevraagd of ze dachten dat we een wietplantage hadden. Ze hadden dat bedrag verkregen uit de 1ste maand dat we bij hun zaten. Hadden volgens hun in de maand maart/april '05 1452 verbruikt aan gas terwijl we de jaren erna een jaarverbruik hadden van ongeveer 3000... is natuurlijk wel apart. Op een of andere manier zijn alle rare bedragen gewoon voldaan...niet door ons ,maar aangezien hun administratie niet zo jofel is dachten wij is wel best zo. Idd ook meerdere keren gebeld maar krijg dan een student die het ook maar van zijn of haar beeldschermpje afleest en voor de rest niks inhoudelijks kan melden. Inmiddels kregen we eind '06 een periodieke afrekening van 1000,- waren het getouwtrek inmiddels meer dan zat en hebben dus voldaan. Hierna gelijk overgestapt was al in nov. maar we hoorde maar niks. Uiteindelijk in dec. contact opgenomen met onze oude leverencier ENECO waarom we nog niks van hun hadden gehoord. ED had aan hun te kennen gegeven dat wij tot 2010 verplicht bij hun zaten. Doormiddel van dit telefoontje aangegeven dat dat niet het geval was en dat wij per direct weg wilden bij ED en dat we wisten van de boete clausule die we zouden krijgen. Dat was het geen wat ENECO uit onze mond wilden horen en zitten nu sinds eind jan.GELUKKIG weer bij onze vertrouwde ENECO. Nou dachten wij dus dat we klaar waren bij ED verkeerd gedacht dus krijg eind Maart een rekening van de GERECHTSDEURWAARDER dat als we de kosten van...tja schrik niet 2 euro en 17 cent niet binnen 5 dagen voldeden ze een gerechtelijke procedure gingen opstarten. Te gek voor woorden maar ja braaf voldaan en dachten wederom eindelijk van ze af.....
NIET DUS!!!!!! afgelopen dinsdag 4 en een halve maand later dus krijgen we een zogenoemde eindafrekening van alleen het GAS
over de jaren '05, '06 en '07 die gasten zijn niet goed dachten we. Met hierin dus weer die 1452 wat we in 1 maand zouden hebben verbuikt.
Vandaag maar bij het juridisch loket geweest om te kijken wat we er aan kunnen doen want als hun idd de goedkoopste waren waarom kregen we bij de ENECO dan geld terug en moeten we hierzo 1400,- bij betalen.......
NIET DUS!!!!!! afgelopen dinsdag 4 en een halve maand later dus krijgen we een zogenoemde eindafrekening van alleen het GAS
over de jaren '05, '06 en '07 die gasten zijn niet goed dachten we. Met hierin dus weer die 1452 wat we in 1 maand zouden hebben verbuikt.
Vandaag maar bij het juridisch loket geweest om te kijken wat we er aan kunnen doen want als hun idd de goedkoopste waren waarom kregen we bij de ENECO dan geld terug en moeten we hierzo 1400,- bij betalen.......
Re: ENERGIE DIRECT
wij zijn er door een herinneringskaart achtergekomen dat wij zogenaamd waren overgestapt naar ED. ik hem meedere malen gevraagd of ze een getekend contract hebben maar die kunnen ze me niet geven, ik ben dan ook heel erg benieuwd hoe ze aan mijn rekening nummer komen. ze zeggen dat ze aan de deur zijn geweest maar dat is echt niet gebeurd. we hebben nu in ieder geval rechtsbijstand erop gezet. wij zijn nu 72 euro meer kwijt per maand dan bij onze eigen leverancier. en ze zijn de goedkoopste yeah right. de transportkosten lopen gewoon via je eigen leverancier!!
die schapen aan de telefoon kunnen je ook niet verder helpen en ze doen net of jij degene bent die het aan het verkeerde eind heeft.
wat een bedrijf zeg. de regering mag er wel eens iets aan doen aan dit soort bedrijven want ze komen ONRECHTMATIG aan je gegevens!! hoe??? dat is voor mij nog steeds een raadsel en ik hoop dat het voor de rechter komt!! maar dat zal gezien de vele reactie's die hier staan niet gebeuren want ik denk dat iedereen problemen heeft met dit bedrijf.
groetjes lonneke
die schapen aan de telefoon kunnen je ook niet verder helpen en ze doen net of jij degene bent die het aan het verkeerde eind heeft.
wat een bedrijf zeg. de regering mag er wel eens iets aan doen aan dit soort bedrijven want ze komen ONRECHTMATIG aan je gegevens!! hoe??? dat is voor mij nog steeds een raadsel en ik hoop dat het voor de rechter komt!! maar dat zal gezien de vele reactie's die hier staan niet gebeuren want ik denk dat iedereen problemen heeft met dit bedrijf.
groetjes lonneke
Stuur per E mail brieven, nooit bellen...
bellen is geen bewijs, als E mail niet bevestigt word, gewone brieven, eventueel aangetekend, en eis de juiste afrekening!
Vermeld altijd datums en meterstanden, van zowel begin als eind.
Alle betalingen terug boeken!
Laten zij die rechtszaak maar starten, als U alle werkelijke standen heeft met datums, en die foute rekeningen erbij!
U heeft slechts 99,95 kans op winnen!
bellen is geen bewijs, als E mail niet bevestigt word, gewone brieven, eventueel aangetekend, en eis de juiste afrekening!
Vermeld altijd datums en meterstanden, van zowel begin als eind.
Alle betalingen terug boeken!
Laten zij die rechtszaak maar starten, als U alle werkelijke standen heeft met datums, en die foute rekeningen erbij!
U heeft slechts 99,95 kans op winnen!
Ook ik ben regelmatig gebeld door Energie Direct. De reactie; "Maar u wilt toch ook goedkopere energie" krijg je standaard als je zegt geen belangstelling te hebben. Gisteren liep het anders; ik werd gebeld op mijn mobioele telefoon; "Met Energiedirect, mag ik u even storen?"Ik; "Jawel". ED: "Heeft u internet en een e-mailadres?" Ik: "Ja, hoezo?" ED: "Mag ik dan even uw provider weten." Ik""Waarom wilt u dat weten?"ED; "Dan kan ik dat hier noteren." Ik:"Waarom, ik ben toch geen klant van u?"ED: "Nee, dat klopt, maar ik heb deze gegevens nog niet." Ik: Kan zijn, maar dat hoeft toch ook niet, ik ben immers geen klant. Wat ga je ermee doen?" ED: Ik voer het hier in." Ik: "En dan?" ED: "Niks hoor, ik vul alleen de gegevens aan." Ik; "Maar wat ga je dan met die gegevens doen, nogmaals ik ben geen klant van jullie". ED; Niks meneer, prettige dag!" En daarmee gooide ze de telefoon erop.
Een vreemde, zeer onsympathieke manier van benaderen van mensen heeft deze organisatie.
Een vreemde, zeer onsympathieke manier van benaderen van mensen heeft deze organisatie.
@ ehuigens -
U bent wel echt een typische Radar-persoon hè?
Ten eerste: ikzelf werk in een Call Center en ik zit op dit moment ook op de campagne van Energie Direct.
Als je geen emailadres hebt houdt 't al per direct op - en waarom? Aangezien alles van Energie Direct via email loopt, zodat je geen vervelende post meer thuis gestuurd krijgt, maar alles overzichtelijk in uw emailbox krijgt.
Ten tweede zal diegene die je belde niet gevraagd hebben wat de provider van je telefoon is. Ze zal wel gevraagd hebben bij welke energieLEVERANCIER je op dit moment zit aangesloten. Op zo'n moment, ehuigens, moet je niet zeuren en gewoon antwoord geven. Dit is namelijk een normale vraag en ook relevant voor de call agent (betreffende contracten en dergelijke). Met die gegevens invullen is niks aan de hand (ja, in jouw hoofd wel natuurlijk, want je moet toch ergens op zeuren? Zal me trouwens niet verbazen als je uit Limburg komt) en is enkel handig ter informatie.
Ten derde is 't MEER DAN LOGISCH dat deze call agent ophing. De call agent in kwestie wist al precies dat er met u niet te communiceren viel
. Ophangen en gewoon doorgaan naar de volgende is de beste optie, vind je niet? U bent namelijk degene die vreemd en onsymphatiek doet, aangezien er iets wordt gevraagd en u gewoon normaal kan antwoorden.
Als laatste nog even het volgende aan D1RK - hier heb je in zekere zin gelijk in. Behalve als je WORDT gebeld voor een campagne. Dan zal er namelijk ALTIJD nadat je bent akkoord gegaan met het aanbod een voicelog worden opgenomen, waardoor 't helemaal officieel is geregeld.
U bent wel echt een typische Radar-persoon hè?
Ten eerste: ikzelf werk in een Call Center en ik zit op dit moment ook op de campagne van Energie Direct.
Als je geen emailadres hebt houdt 't al per direct op - en waarom? Aangezien alles van Energie Direct via email loopt, zodat je geen vervelende post meer thuis gestuurd krijgt, maar alles overzichtelijk in uw emailbox krijgt.
Ten tweede zal diegene die je belde niet gevraagd hebben wat de provider van je telefoon is. Ze zal wel gevraagd hebben bij welke energieLEVERANCIER je op dit moment zit aangesloten. Op zo'n moment, ehuigens, moet je niet zeuren en gewoon antwoord geven. Dit is namelijk een normale vraag en ook relevant voor de call agent (betreffende contracten en dergelijke). Met die gegevens invullen is niks aan de hand (ja, in jouw hoofd wel natuurlijk, want je moet toch ergens op zeuren? Zal me trouwens niet verbazen als je uit Limburg komt) en is enkel handig ter informatie.
Ten derde is 't MEER DAN LOGISCH dat deze call agent ophing. De call agent in kwestie wist al precies dat er met u niet te communiceren viel
Als laatste nog even het volgende aan D1RK - hier heb je in zekere zin gelijk in. Behalve als je WORDT gebeld voor een campagne. Dan zal er namelijk ALTIJD nadat je bent akkoord gegaan met het aanbod een voicelog worden opgenomen, waardoor 't helemaal officieel is geregeld.
@ Asension,
Je hebt gelijk, het laatste stukje, maar ik beroep mij op het gehele gesprek, en als daar dingen in genoemd worden die onjuist zijn omdat sommige de provisie belangrijker vinden!
Het laatste stukje moet precies volgens de regels, en als ik herhaal dat ik slechts een vrijblijvende offerte zou krijgen, worden ze boos... dus ...
Niet iedereen bij dit soort firma's en meestal geen eigen maar ingehuurde, en als het te gek word weer een andere, dus tegen de tijd dat ze alles weten weer opnieuw!
Dus er worden door slimme mensen aan het eind enkele vragen zo gesteld dat de rest niet belangrijk zou zijn, dus het bandje klopt, maar ik had het gehele gesprek een keer, en dat is bij rechtbank af te luisteren...
Als er in het voor gesprek fouten zaten, is deze bandopname ongeldig!
Alleen het bewijs is lastiger voor de meeste!
Het beste is geen gegevens te geven, en een vrijblijvende offerte naar jou eigen mail adres laten sturen en dan zelf aanmelden als je het nog wilde!
Als je bij het bandje steeds misschien zegt, dan moeten ze wel doen wat ik zeg en niet die snelle verkopers op provisie basis!
Je hebt gelijk, het laatste stukje, maar ik beroep mij op het gehele gesprek, en als daar dingen in genoemd worden die onjuist zijn omdat sommige de provisie belangrijker vinden!
Het laatste stukje moet precies volgens de regels, en als ik herhaal dat ik slechts een vrijblijvende offerte zou krijgen, worden ze boos... dus ...
Niet iedereen bij dit soort firma's en meestal geen eigen maar ingehuurde, en als het te gek word weer een andere, dus tegen de tijd dat ze alles weten weer opnieuw!
Dus er worden door slimme mensen aan het eind enkele vragen zo gesteld dat de rest niet belangrijk zou zijn, dus het bandje klopt, maar ik had het gehele gesprek een keer, en dat is bij rechtbank af te luisteren...
Als er in het voor gesprek fouten zaten, is deze bandopname ongeldig!
Alleen het bewijs is lastiger voor de meeste!
Het beste is geen gegevens te geven, en een vrijblijvende offerte naar jou eigen mail adres laten sturen en dan zelf aanmelden als je het nog wilde!
Als je bij het bandje steeds misschien zegt, dan moeten ze wel doen wat ik zeg en niet die snelle verkopers op provisie basis!
@ D1RK -
Je hebt inderdaad gelijk. Ik zal het even in het kort uitleggen:
In het Call Center waar ik werk heb je onder andere een afdeling Kwaliteit. De afdeling Kwaliteit luistert elke voicelog na om te kijken of het allemaal goed is verlopen. Als zij ook maar enige twijfel erbij hebben, (bijvoorbeeld doordat de prospect op een bepaalde manier 'ja' zegt waardoor er twijfel ontstaat) gaan ze het hele gesprek naluisteren. En inderdaad, daar kom je soms hele rare dingen tegen - zo zijn er bijvoorbeeld call agents die liegen, die hele leuke verhaaltjes vertellen zodat de prospect wel 'ja' zegt. Natuurlijk zijn er nog ergere verhalen zoals dreiging door de call agent, maar dat gebeurt vrijwel nooit. Als 't goed is worden de gesprekken, als ze goed zijn verlopen, na een week verwijderd. Als ze niet goed zijn verlopen, negatief beoordeeld door de afdeling Kwaliteit dus, moet de call agent de prospect terugbellen om het opnieuw te doen. Dan is er uiteraard wel eens een prospect die toch maar toegeeft dat ze 't eigenlijk niet wilt.
Maargoed, als tijdens de voicelog alles goed en eerlijk verloopt, de prospect DUIDELIJK en met overtuiging 'ja' zegt, is het ook meestal goed. Helaas gebeurt dit dus niet altijd
.
En inderdaad, de meeste offertes of aanbiedingen zijn ook wel vrijblijvend, maar dat vrijblijvende ligt dan in jouw handen. Zo heb je bijvoorbeeld, nadat het pakketje op de deurmat ligt, 21 dagen de tijd om af te bellen. Opzich is dit dus iets minder vrijblijvend dan gehoopt, maar het blijft vrijblijvend.
Je hebt inderdaad gelijk. Ik zal het even in het kort uitleggen:
In het Call Center waar ik werk heb je onder andere een afdeling Kwaliteit. De afdeling Kwaliteit luistert elke voicelog na om te kijken of het allemaal goed is verlopen. Als zij ook maar enige twijfel erbij hebben, (bijvoorbeeld doordat de prospect op een bepaalde manier 'ja' zegt waardoor er twijfel ontstaat) gaan ze het hele gesprek naluisteren. En inderdaad, daar kom je soms hele rare dingen tegen - zo zijn er bijvoorbeeld call agents die liegen, die hele leuke verhaaltjes vertellen zodat de prospect wel 'ja' zegt. Natuurlijk zijn er nog ergere verhalen zoals dreiging door de call agent, maar dat gebeurt vrijwel nooit. Als 't goed is worden de gesprekken, als ze goed zijn verlopen, na een week verwijderd. Als ze niet goed zijn verlopen, negatief beoordeeld door de afdeling Kwaliteit dus, moet de call agent de prospect terugbellen om het opnieuw te doen. Dan is er uiteraard wel eens een prospect die toch maar toegeeft dat ze 't eigenlijk niet wilt.
Maargoed, als tijdens de voicelog alles goed en eerlijk verloopt, de prospect DUIDELIJK en met overtuiging 'ja' zegt, is het ook meestal goed. Helaas gebeurt dit dus niet altijd
En inderdaad, de meeste offertes of aanbiedingen zijn ook wel vrijblijvend, maar dat vrijblijvende ligt dan in jouw handen. Zo heb je bijvoorbeeld, nadat het pakketje op de deurmat ligt, 21 dagen de tijd om af te bellen. Opzich is dit dus iets minder vrijblijvend dan gehoopt, maar het blijft vrijblijvend.
-
frenkievee
Hoezo relevant?? Als ik wordt gebeld door of namens een bedrijf waar ik geen klant ben, vind ik het niet relevant als mij 'zomaar' mijn email gegevens en provider (internet, energie, of wat dan ook) gevraagd wordt.Ten tweede zal diegene die je belde niet gevraagd hebben wat de provider van je telefoon is. Ze zal wel gevraagd hebben bij welke energieLEVERANCIER je op dit moment zit aangesloten. Op zo'n moment, ehuigens, moet je niet zeuren en gewoon antwoord geven. Dit is namelijk een normale vraag en ook relevant voor de call agent (betreffende contracten en dergelijke).
En de opmerking:
slaat in dit verband dus als een tang op een varken, want als mij gevraagd wordt door een call agent wie mijn leverancier is, hoef ik dat helemaal niet te geven als ik dat wil..... zeker niet als ik niet van plan ben te switchen.Op zo'n moment, ehuigens, moet je niet zeuren en gewoon antwoord geven.
@ frenkievee -
Naja, het leuke is eigenlijk dat wij al weten bij welke provider danwel leverancier je zit aangesloten, maar dat dit een bepaalde gesprekstechniek is. Voor de rest kan 't ook geen kwaad om gewoon antwoord te geven op iemand die zijn werk doet.
Wat namelijk het geval is is dat EnergieDirect goedkoper is. Het gaat niet om hoeveel goedkoper, maar het is gewoon goedkoper
.
Naja, het leuke is eigenlijk dat wij al weten bij welke provider danwel leverancier je zit aangesloten, maar dat dit een bepaalde gesprekstechniek is. Voor de rest kan 't ook geen kwaad om gewoon antwoord te geven op iemand die zijn werk doet.
Wat namelijk het geval is is dat EnergieDirect goedkoper is. Het gaat niet om hoeveel goedkoper, maar het is gewoon goedkoper
Ascension,
Wat een onzin schrijf je, ED, Oxxio het zijn criminelen en moeten afgeschoten worden!!
Wat een onzin schrijf je, ED, Oxxio het zijn criminelen en moeten afgeschoten worden!!
-
frenkievee
Wel als achteraf (of vooraf, want ik ben inmiddels gewaarschuwd) dat het nadelig voor je uit kan pakken. En als ik tegen een call-agent zeg: "geen belangstelling, dan kan het ook geen kwaad om te luisteren...... en de persoon aan de andere kant te respecteren voor zijn/haar besluit. Heel simpel.Voor de rest kan 't ook geen kwaad om gewoon antwoord te geven op iemand die zijn werk doet.
@ Ascension:
Als jij eenmaal begint met: ...."dan MOET je niet zeuren" en nog een sneer naar Limburgers, dan heb ik al weer gegeten en gedronken (maar ik zal in jouw ogen ook wel een typische Trosradar-figuur zijn).
Natuurlijk, het is jouw joppie, maar misschien zijn er betere te krijgen, waarbij je niemand lastig valt met ongevraagde en opdringerige gesprekken.
En wat betreft de rest van je claims over dat "prachtige" bedrijf E.D.; sorry, maar daar veeg ik toch écht mijn achterste mee af. In de praktijk maken ze er gewoon een zooitje van, en ik verdenk ze ervan dat ze dat vaak met opzet doen zolang overduidelijk is dat de klant altijd de dupe is.
Als jij eenmaal begint met: ...."dan MOET je niet zeuren" en nog een sneer naar Limburgers, dan heb ik al weer gegeten en gedronken (maar ik zal in jouw ogen ook wel een typische Trosradar-figuur zijn).
Natuurlijk, het is jouw joppie, maar misschien zijn er betere te krijgen, waarbij je niemand lastig valt met ongevraagde en opdringerige gesprekken.
En wat betreft de rest van je claims over dat "prachtige" bedrijf E.D.; sorry, maar daar veeg ik toch écht mijn achterste mee af. In de praktijk maken ze er gewoon een zooitje van, en ik verdenk ze ervan dat ze dat vaak met opzet doen zolang overduidelijk is dat de klant altijd de dupe is.
Quote:
Op zo'n moment, ehuigens, moet je niet zeuren en gewoon antwoord geven.
Niet dus. Je kunt me wat met call centres en zo. Gewoon opzouten.
Op zo'n moment, ehuigens, moet je niet zeuren en gewoon antwoord geven.
Niet dus. Je kunt me wat met call centres en zo. Gewoon opzouten.
@ Ascension: "NEE" is óók een antwoord.
Het zal me worst wezen of ED al lang weet bij welke leverancier ik zit. Ik ben niet van plan om de database van ED te vullen omdat "iemand gewoon zijn werk doet". Dat mensen niet benaderd willen worden door welke call-agent dan ook is "part of the job".
Het zal me worst wezen of ED al lang weet bij welke leverancier ik zit. Ik ben niet van plan om de database van ED te vullen omdat "iemand gewoon zijn werk doet". Dat mensen niet benaderd willen worden door welke call-agent dan ook is "part of the job".
De arrogantie waarmee callcentermedewerkers op dit forum hun werkzaamheden menen te kunnen vergoelijken is werkelijk stuitend en ongehoord.
Jij moet nog veel leren, Ascension.
Stel, ik word ongevraagd gebeld door een callcenterloser en dan MOET ik antwoord geven over zaken die niemand iets aangaan behalve mijzelf? Dat MOET ik doen omdat dit relevant is voor iemand die te stom is om welk vak dan ook te leren en daarom zijn/haar dagen in een callcenter slijt met het vullen van een database?Op zo'n moment, ehuigens, MOET je niet zeuren en gewoon antwoord geven. Dit is namelijk een normale vraag en ook relevant voor de call agent
Jij moet nog veel leren, Ascension.
@ JSP -
VWO opleiding, dat is het enigste wat ik je wil zeggen
.
VWO opleiding, dat is het enigste wat ik je wil zeggen
Ascension,
Jammer dat je met je VWO geen echt vak heb geleerd.
Jammer dat je met je VWO geen echt vak heb geleerd.
-
frenkievee
VWO = Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs
Voorbereidend: legt een basis voor een vervolgopleiding dus.....
en dat is alles wat ik er over wil zeggen.....
Voorbereidend: legt een basis voor een vervolgopleiding dus.....
en dat is alles wat ik er over wil zeggen.....
@ kiz -
Jij hebt het in de hand of je wel of niet wordt gebeld door telemarketingbedrijven. Je hebt echt wel gehoord van de bepaalde infofilters en dergelijke?
@ frenkievee -
Je zal me geen gelijk geven, dat weet ik (zal wel in je sociale intelligentie liggen), maar dat ik VOORBEREIDEND bezig ben betekent ook genoeg? De meeste mensen die op een Radarforum zitten hebben hooguit VMBO gedaan en doen nu heel blij low-inteligence baantjes. Daarbij ook dat JSP, met haar iets geforceerde sociale intelligentie en 'humor' misschien wél een hoge opleiding heeft genoten, maar, zoals ik al zei, daarbij de sociale intelligentie mist. Als je dat mist moet je gewoon aangeven dat je niet meer wilt worden gebeld door dit soort bedrijven
.
Jij hebt het in de hand of je wel of niet wordt gebeld door telemarketingbedrijven. Je hebt echt wel gehoord van de bepaalde infofilters en dergelijke?
@ frenkievee -
Je zal me geen gelijk geven, dat weet ik (zal wel in je sociale intelligentie liggen), maar dat ik VOORBEREIDEND bezig ben betekent ook genoeg? De meeste mensen die op een Radarforum zitten hebben hooguit VMBO gedaan en doen nu heel blij low-inteligence baantjes. Daarbij ook dat JSP, met haar iets geforceerde sociale intelligentie en 'humor' misschien wél een hoge opleiding heeft genoten, maar, zoals ik al zei, daarbij de sociale intelligentie mist. Als je dat mist moet je gewoon aangeven dat je niet meer wilt worden gebeld door dit soort bedrijven
@ Ascension:
Infofilter zou niet nodig moeten zijn als je een geheim nummer hebt.
Bovendien vind ik het uitgangspunt "wie zwijgt stemt toe" (meer specifiek "wie zich niet aanmeldt bij infofilter heeft "dus" geen bezwaar om gebeld te worden") nogal de omgekeerde wereld.
En voor wat betreft je VWO opleiding: zeker onvoldoende voor Nederlands gehaald?
Infofilter zou niet nodig moeten zijn als je een geheim nummer hebt.
Bovendien vind ik het uitgangspunt "wie zwijgt stemt toe" (meer specifiek "wie zich niet aanmeldt bij infofilter heeft "dus" geen bezwaar om gebeld te worden") nogal de omgekeerde wereld.
En voor wat betreft je VWO opleiding: zeker onvoldoende voor Nederlands gehaald?