LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energie direct

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jos de koning

energie direct

Ongelezen bericht door jos de koning »

Hallo
ik heb een contract afgesloten m.i.v. 1 augustus j.l. bij energie direct( via price wice). Ik kreeg daarbij een actiekorting toegekent van 435,00 euro.

In dit contract is opgenomen een laagste prijsgarantie, wat wil zeggen is wanneer ik ergens anders een lagere tariefprijs kan vinden het verschil door energie direct + 50 % wordt terug betaald. Ik heb de tarieven van de ned. energie. maatschappij naar ze toegestuurd omdat deze lager zijn als die van energie direct. Energie direct heeft het voor me uitgerekend en inderdaad bleek dat de ned. energie maatschappij goedkoper kon leveren echter...... wat doet energie direct die trekt de eenmalig ontvangen actiekorting af van de berekende leveringskosten en zodoende komen ze lager uit als de ned. energie maatschappij. Ik sla er de algemene voorwaarden op na van de laagste prijsgarantie en daar staat niet in dat deze actiekorting wordt meegewogen sterker nog er staat duidelijk dat de vergelijking plaats vind op basis van de vergelijking van de totale leveringskosten.

Na veel email verkeer tussen mij en energie direct meldt energie direct uiteindelijk dat het niet in de voorwaarden staat maar dat het wel bedoeld is dat de actiekortingen er ook onder vallen. BEDOELD!!!;Dit heeft toch geen enkele rechtswaarde!! Kan mij iemand adviseren wat te doen in dit geval?? Heeft iemand een soortgelijke ervaring?

De actie korting heb ik in mindering gekregen op mijn maandelijkse voorschot. Ik ben nu nog aan het onderzoeken of bij het opmaken van mijn jaarnota de actiekorting van mijn voorschotten wordt afgetrokken wat zou betekenen dat ik uireindelijk helemaal geen korting heb gehad. Heeft hier misschien al ervaring mee? Dank je

met een groet

jos

AGGB

Re: energie direct

Ongelezen bericht door AGGB »

Over de berekening heb ik geen advies voor je. Wel kan ik je zeggen dat je nooit met de Ned Energie maarschappij, ten onrechte NEM genoemd, in zee moet gaan. Kijk hier maar eens naar NEM gerelateerde onderwerpen, die zorgt op dit forum voor de meeste ellende door hun leugens en bedrog.Heb je daar al naar gekeken? Ik raad je aan hun berekeningen niet te geloven; bovendien besef wel dat hun vaste maandkosten hoger zijn dan die bij andere maatschappijen. Ik vraag mij af of ze die in de berekening naar je toe hebben meegenomen.Ik vermoed van niet!
Als je je via de Vastelastenbond bij Energie Direct had aangemeld, dan zou je dit gedonder niet gehad hebben. Tegenover leden van de Vastelastenbond(dat is een inkoopcollectief, lidmaatschap is gratis) kan ED zich niet incorrect gedragen, dan missen ze ineens een hele klap afnemers.
Misschien toch maar eens lid worden van die club, net als ik heb gedaan na 5 jaar pinoxxio hel.

Gesloten