| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energie Direct
-
chavalbueno
Energie Direct
Ik heb zeer slechte ervaringen met Energie Direct, een tamelijk onbekende leverancier van nutsvoorzieningen. Zij werken online maar hun werkwijze komt chaotisch en rommelig over. Alles loopt er door elkaar. Fouten worden steevast van tafel geveegd of op anderen afgewimpeld. Zelfs na opzegging heb je nog de grootste moeite zaken geregeld te krijgen en van ze af te komen. Heb je ook slechte ervaringen met dit bedrijf? Dan kunnen we misschien samen stappen ondernemen.
-
edwinknight
Re: Energie Direct
chavalbueno schreef:Ik heb zeer slechte ervaringen met Energie Direct, een tamelijk onbekende leverancier van nutsvoorzieningen. Zij werken online maar hun werkwijze komt chaotisch en rommelig over. Alles loopt er door elkaar. Fouten worden steevast van tafel geveegd of op anderen afgewimpeld. Zelfs na opzegging heb je nog de grootste moeite zaken geregeld te krijgen en van ze af te komen. Heb je ook slechte ervaringen met dit bedrijf? Dan kunnen we misschien samen stappen ondernemen.
Heb ik zeker mazzel met ED, bijna 2 jaar geleden overgestapt nadat ik via een vergelijkingssite meerder aanbieders had vergeleken en kwamen als goedkoopste uit de bus ivm welkomstbonus van 300 euro.
Tamelijk onbekend zijn ze zeker niet, bestaan al een tijdje hoor. Ik vindt hun werkwijze geheel niet rommelig en chaotisch, krijg netjes mail, website vindt ik ook duidelijk en overzichtelijk.
Heel wat beter dan de NUON waar geen doorkomen aan was.
Hoop voor je dat wordt opgelost, zal wel weer een webcare reageren.
-
chavalbueno
Ze waren op de vergelijkingssite inderdaad ietsje goedkoper maar dat kleine voordeel weegt niet op tegen de ellende die ze mij bezorgden. De nieuwe bewoonster van betreffend pand ondervindt dezelfde soort problemen met Energie Direct. Zelf ben ik beslist niet goedkoper uit omdat E.D. geen beginstanden noteerde is hun nota natte vingerwerk geworden. Schuld hiervoor schuift men uiteraard af.
-
edwinknight
chavalbueno schreef:Ze waren op de vergelijkingssite inderdaad ietsje goedkoper maar dat kleine voordeel weegt niet op tegen de ellende die ze mij bezorgden. De nieuwe bewoonster van betreffend pand ondervindt dezelfde soort problemen met Energie Direct. Zelf ben ik beslist niet goedkoper uit omdat E.D. geen beginstanden noteerde is hun nota natte vingerwerk geworden. Schuld hiervoor schuift men uiteraard af.
Begrijp je niet betreffende de beginstanden. Toen ik overstapte van Nuon naar ED was de eindstand van Nuon de beginstand van ED. Bij mijn weten moet je toch de standen doorgeven tijdens de overstap.
Zoals zoveel van deze maatschappijen als het eenmaal fout gaat en je zit in de mallemolen dan kom je er zo te lezen moeilijk uit.
-
chavalbueno
Precies! En bij dat overstappen lijkt er iets fout te zijn gegaan. Energie Direct heeft vervolgens nooit gemeld geen meterstanden te hebben ontvangen en liet de zaak doorsudderen. Waar dus uiteindelijk de klant de dupe van is.
Hallo chavalbueno,
Wie is de netbeheerder? Zij houden de meterstanden bij. Vraag bij hen een overzicht van de meterstanden. Ook woningbouwverenigingen registreren de standen bij verhuizingen. Vraag ook bij hen welke standen zij hebben opgenomen bij het verlaten van het pand door de vorige huurder.
Op die manier heb je vergelijkings- en bewijsmateriaal.
Wie is de netbeheerder? Zij houden de meterstanden bij. Vraag bij hen een overzicht van de meterstanden. Ook woningbouwverenigingen registreren de standen bij verhuizingen. Vraag ook bij hen welke standen zij hebben opgenomen bij het verlaten van het pand door de vorige huurder.
Op die manier heb je vergelijkings- en bewijsmateriaal.
-
chavalbueno
Bedankt voor de tip Boris!
Ik had me 2 jaar geleden aangemeld bij ED maar nog binnen 7 dagen telefonisch weer afgemeld. Alles was in orde volgens de tel medewerkster.
Nou mooi niet dus, zit er nu nog
Nu blijf ik maar zitten omdat ik geen zin heb om weer over te stappen.
Nou mooi niet dus, zit er nu nog
Nu blijf ik maar zitten omdat ik geen zin heb om weer over te stappen.
1 keer bij energie direct geweest , nooit meer waardeloos bedrijf!
Verder heb ik tot nu toe geen klachten.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Ik ook niet.
ook geen klachten, netjes geinformeerd bij de overstap