Hallo,
Medio februari heb ik mijn contract met Energie Direct opgezegd en dacht daarmee eindelijk van deze vervelende maatschappij af te zijn!
Op 20 maart jl. kreeg ik een email met het bericht van de eindnota met een tegoed aan mij ad. € 586 dat binnen 10 werkdagen aan mij teruggestort zou worden. Op 17 april jl. krijg ik echter van Intrum Justitia een email met het bericht dat er een vordering openstaat
ad. € 274 en dat ik die per 25 april moet hebben voldaan om gerechtelijke stappen te voorkomen!
Ik heb een email naar Energie Direct gestuurd met de vraag waar dit over gaat waarop zij hebben geantwoord dat het voorschotbedrag van augustus 2007 nog open stond.
In augustus ben ik overgegaan naar een nieuw bankrekeningnummer waardoor Energie Direct niet heeft kunnen incasseren. Het maandvoorschot heb ik echter handmatig overgemaakt en is 19 september van mijn bankrekening afgeschreven. Wat ik echter niet wist is dat Energie Direct dit heeft verrekend met het voorschot van september! Rond de kerst in 2007 kreeg ik bericht van Energie Direct dat ik niet heb gereageerd op hun betalingsherinneringen (ik heb er niet één ontvangen!) en dat zij binnen vijf dagen tot afsluiting en beeindiging van het contract zouden over gaan. Hierop heb ik direct gereageerd en ontving het volgende antwoord:
Er staat op dit moment nog een achterstallige termijn open van 212,00 zijnde de in november aan Intrum Justitia overgedragen vordering.
Zie hiervoor uw factuur 72590007180484 25 september 2007 met de tekst " Vordering overgedragen naar Intrum Justitia betreft (saldo) factuur 72300007058565: augustus "
Indien u het thans openstaande bedrag + verhoogd met 25,00 herrineringskosten uiterlijk op 28-12-07 op onze bankrekening 62.96.39.183 stort dan worden de aan het dossier verbonden incasso kosten ad 67,00 niet in rekening gebracht.
Het openstaande bedrag inclusief herinneringskosten is op
24 december van mijn rekening afgeschreven en ik heb er vervolgens niks meer over gehoord. Op 27 december is overigens het voorschot van die maand door Energie Direct geincasseerd en van mijn rekening afgeschreven.
In mijn laatste email aan Energie Direct heb ik dit uitgelegd en hun vervolgens verzocht per direct over te gaan tot uitbetaling van het tegoed aan mij. Hier op hebben zij als volgt gereageerd:
Wanneer een vordering aan Intrum Justitia wordt overgedragen dient u deze vordering aan hen te voldoen. Wanneer u een bedrag aan energie:direct overmaakt zal deze worden verrekend met de daaropvolgende factuur, en niet met de overgedragen vordering.
U heeft dus op dit moment nog een openstaand bedrag bij Intrum Justitia. Zoals in het vorige bericht aangegeven is het mogelijk om uw tegoed te laten verrekenen. Energie:direct zal niet overgaan tot uitbetaling voordat u de openstaande vordering heeft voldaan.
Concluderend, alle voorschotten zijn betaald maar blijkbaar heeft Energie Direct dit administratief niet correct verwerkt. Is er iemand die mij kan vertellen of het wettelijk toegestaan is dat een energiemaatschappij een tegoed weigert uit te betalen en wezenlijk chanteert dat er óf een verrekening moet plaatsvinden waardoor ik dan 1 voorschot en incassokosten teveel betaal óf helemaal niets terug betaald krijg? Daarnaast zou ik een advies over hoe te handelen zeer op prijs stellen aangezien ik met mijn berichten aan Energie Direct niks bereik.
Alvast bedankt,
Aimée
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energie Direct weigert terugbetaling
Re: Energie Direct weigert terugbetaling
Dien een klacht in bij de GeschillencommissieEnergie en Water.