Krijg ik gisteren een aangetekende brief van Netbeheer ( het bedrijf verantwoordelijk voor het onderhoud van de gas en elektra meters).
Zij zullen mijn gas afsluiten omdat ik niet beschik over een " leveringsovereenkomst ". ....Wat !!??????
De eventuele aansluitkosten bedragen 590,00 euro.
Even gebeld naar Eneco."dit telefoongesprek kost 10 cent per minuut + de kosten van uw mobiele telefoon....de wachttijd is circa......
1 minuut.
Ik heb vorig jaar teveel betaald en vanaf januari is het maandbedrag vors omlaag gegaan. Maar wat blijkt ; ik betaal niet voor gas en licht , maar voor Water! Vraag: wie levert dan mijn electra en gas?
Antwoord van Eneco : Wij hebben bericht ontvangen dat u als klant bent overgestapt naar de Nederlandse Energie Maatschappij.
Waarop ik natuurlijk de vraag stel wie daar toestemming voor heeft gegeven, ik kan mij namelijk niet herinneren dat ik daar ooit een handtekening voor heb gezet. En trouwens... waar zijn dan die acceptgirokaarten gebleven op mijn naam ?
Hierop antwoord Eneco dat de N.E.M. de overstap heeft geregeld.
Zij geven mij het telefoonnummer van N.E.M. "dit telefoongesprek kost 10 cent per minuut + de kosten van uw mobiele telefoon.... de wachttijd is circa...... 10 minuten.
Dan blijkt ik een verkeerd nummer te hebben gekregen, maar de mensen van dit bedrijf geven mij het juiste nummer.
Daarna bel ik naar de Nederlands Energie Maatschappij...... :"dit telefoongesprek kost 15 cent per minuut + de kosten van uw mobiele telefoon.... de wachttijd is circa...... 15 minuten.
Boos leg ik neer om het later nog eens te proberen. Ondertussen vis ik wat op internet, en wat zie ik: klachten over N.E.M bij consumentenbond, kort geding door Eneco enz. enz.
Als ik ze dan eindelijk aan de lijn krijg vragen ze eerst naar mijn postcode. Volgens hen heet ik mw. W. En hebben zij regelmatig telefonisch contact met mij gehad. Pardon!!?? 1: Ik heet anders, 2: Ik heb nog nooit met hun gebeld en 3: Wie heeft er toestemming gegeven om van energieleverancier over te stappen?"Mevrouw, volgens onze gegevens woont mw. W op uw huisnummmer en wilt u alstublieft rustig praten want wij proberen de klant zo efficient mogelijk te helpen." aldus de helpdesk.
Ik wil geen klant van hun zijn en moet dit contract schriftelijk opzeggen, een contract wat ik in de eerste instantie nog nooit ben aangegaan. Nog even vroeg ze mij hoe ik dan wel mocht heten en of mw. W bij mij inwoont of ingewoond heeft.
Om een een of andere reden wilde ik mijn naam niet meer zeggen. Dat vroegen ze ook niet aan het begin. Zij vroegen mijn postcode.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] energie leverancier:nederlandse energie maatschappij
Re: energie leverancier:nederlandse energie maatschappij
ik ben in oktober benaderd door de (nem) nederlandse energie maatschappij ik had t op dat moment te druk en die jongen die bij mij aan de deur kwam had een vlotte babel hij had ze praatje gedaan en hij vroeg of ik er in geintereseerd was en dat ik er altijd binnen 8 dagen vanaf kon zien en dat je er niet aan vast zat dus ik heb getekend maar toen die jongen weg was ging ik t goed lezen en kreeg er spijt van. mijn buurjongen had t ook getekend en we hebben allebei een schriftelijke brief gestuurd naar de(nem) maar heb ook vaak gebeld naar de (nem)maar t kost je 15 cent per min en de mob kosten.en dat zelfde heb ik ook gehad als ik naar de eneco belde kost je ook 10 cent per min en de mob kosten. maar je woord van t kastje naar de muur gestuurd en nu na al die maanden ben ik er nog niet vanaf want bij de eneco zeggen ze dat de nem je eerst terug moet switchen maar de nem zegt dat al in feb gedaan te hebben maar de eneco zegt dat dat niet zo is zijn er mensen die dit ook meegemaakt hebben!!!!hoe is t je gelukt om gewoon bij je oude leverancier te blijven
Re: energie leverancier:nederlandse energie maatschappij
De nem kan niet zelf terugswitchen. Zodra de nem toe heeft gegeven fout te zitten, zal eneco de terugswitch in werking moeten zetten. De praktijk is dat dit nogal specialistisch werk is en dus vrij lang kan duren.
Mijn advies: bel niet, maar stuur brieven. En zet het geld dat je eventueel nu niet betaalt opzij.
Brieven sturen klinkt misschien ouderwets, maar bellen levert zoals je inmiddels gemerkt hebt veel frustratie op, tegen hoge kosten. Vraag de NEM om een schriftelijke bevestiging dat ze je onterecht als klant hebben overgenomen. Stuur een kopie van deze bevestiging naar Eneco en eis dat zij je terugnemen, en dit bovendien als een onterechte switch behandelen.
Mijn advies: bel niet, maar stuur brieven. En zet het geld dat je eventueel nu niet betaalt opzij.
Brieven sturen klinkt misschien ouderwets, maar bellen levert zoals je inmiddels gemerkt hebt veel frustratie op, tegen hoge kosten. Vraag de NEM om een schriftelijke bevestiging dat ze je onterecht als klant hebben overgenomen. Stuur een kopie van deze bevestiging naar Eneco en eis dat zij je terugnemen, en dit bovendien als een onterechte switch behandelen.
Re: energie leverancier:nederlandse energie maatschappij
Uiteraard heb ik per aangetekende brief bewaar gemaakt. Ik vind het zeer vreemd dat energieleveranciers zonder toestemming van de klant contracten kunnen aangaan en beeindigen. Waarom zal ik energie betalen aan een bedrijf die mij n naam niet kent, mijn handtekening niet heeft gekregen en mij nooit acceptgirokaarten en overzicht van het energieverbruik heeft gestuurd?
Willen jullie geloven dat ik nu schriftelijk een contract moest opzeggen, een contract wat ik nooit ben aangegaan.
Mijn buurvrouw verwacht binnenkort een deurwaarder. Een digitale meter ven ONS-NEM heeft zij nog niet betaald. Deze meter is nog nooit geplaatst ! Zij schreef brieven en telefoneerde vanaf oktober. Maar een antwoord kreeg zij niet.
Jimmy, de tip om geld opzij te zetten is goed. Dat doe ik dan ook. Maar nogmaals, wie kan dit geld opeisen? Ik ben tenslotte bij niemand klant. Wanneer de parkeerwachter een boete uitschrijft maar noteerd het nummerbord niet juist, wie moet dan betalen? Een administratief foutje zou niet ons ten nadele mogen komen. Ik vraag mij af of ENECO zomaar zijn klanten mag afstaan aan een eerst en beste concurrent zonder instemming van de klant.
Angelika, je begrijpt dus nu dat het mij niet gelukt is bij ENECO te blijven. Wel heb ik een offerte aan moeten vragen om opnieuw klant te worden bij hen.Tevens heb ik aangetekende brieven gestuurd naar ENECO waarin ik uitleg eis over deze gang van zaken.
Willen jullie geloven dat ik nu schriftelijk een contract moest opzeggen, een contract wat ik nooit ben aangegaan.
Mijn buurvrouw verwacht binnenkort een deurwaarder. Een digitale meter ven ONS-NEM heeft zij nog niet betaald. Deze meter is nog nooit geplaatst ! Zij schreef brieven en telefoneerde vanaf oktober. Maar een antwoord kreeg zij niet.
Jimmy, de tip om geld opzij te zetten is goed. Dat doe ik dan ook. Maar nogmaals, wie kan dit geld opeisen? Ik ben tenslotte bij niemand klant. Wanneer de parkeerwachter een boete uitschrijft maar noteerd het nummerbord niet juist, wie moet dan betalen? Een administratief foutje zou niet ons ten nadele mogen komen. Ik vraag mij af of ENECO zomaar zijn klanten mag afstaan aan een eerst en beste concurrent zonder instemming van de klant.
Angelika, je begrijpt dus nu dat het mij niet gelukt is bij ENECO te blijven. Wel heb ik een offerte aan moeten vragen om opnieuw klant te worden bij hen.Tevens heb ik aangetekende brieven gestuurd naar ENECO waarin ik uitleg eis over deze gang van zaken.