In november 2008 hebben wij een driejarig kontrakt genomen bij Energie-direct. Op 21 november kregen wij de bevestiging en in deze bevestiging stond, dat de prijs gemiddeld met slechts 5% zou stijgen.
Wij betaalden t/m december 2008 maandelijks een bedrag van € 265,- voor gas/stroom. Wij waren zeer verbaasd toen in januari 2009 een bedrag voor gas en stroom van€ 331,- van onze rekening bleek afgeschreven. Dat is liefst 25% meer. Op 26 januari heb ik een e-mail naar Energie-direct(Essent) gestuurd. Binnen 10 dagen zou ik een reactie krijgen. Niets gehoord dus! 6 februari weer een mail gestuurd. Ik ben dit behoorlijk zat en wil Radar vragen te onderzoeken hoe dit allemaal mogelijk is.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energie
Re: Energie
De Prijs: men praat dan over de prijs-stijging van per kwh en m3, dus niet termijnbedrag!!
U praat over het termijnbedrag. Dit bedrag is gekoppeld aan uw verbruik en geschat verwacht gebruikt. U kunt uw termijnbedrag gewoon verlagen door ze even te bellen.
U praat over het termijnbedrag. Dit bedrag is gekoppeld aan uw verbruik en geschat verwacht gebruikt. U kunt uw termijnbedrag gewoon verlagen door ze even te bellen.
Re: Energie
Voorschotten worden vaak n.a.v. de jaarafrekening herberekend. Ik denk dat dit ook in uw geval gebeurd is. Zoals in bovenstaand bericht staat kunt u gewoon bellen/mailen en moet een aanpassing normaal geen probleem zijn.
Als ik een tip mag geven.
Geef de meterstanden nu door en over 3 maanden nog een keer. Laat dan een herberekening maken van het maandelijkse voorschotbedrag. Alle energieleverancieren kunnen dit doen. Zo kun je vrij nauwkeurig bepalen wat het beste maandelijke voorschotbedrag is en dat je op de uiteindelijke jaarafrekening rond de nul euro uitkomt.
Als ik een tip mag geven.
Geef de meterstanden nu door en over 3 maanden nog een keer. Laat dan een herberekening maken van het maandelijkse voorschotbedrag. Alle energieleverancieren kunnen dit doen. Zo kun je vrij nauwkeurig bepalen wat het beste maandelijke voorschotbedrag is en dat je op de uiteindelijke jaarafrekening rond de nul euro uitkomt.