Toevallig was ik opzoek naar informatie naar groenestroom bij Eneco, toen ik bedacht de nieuwe energietarieven eens te vergelijken met vorig jaar.
Ik ben enorm geschrokken.
Voorbeeld:
Vorig jaar betaalde ik per m3 gas (in euro) 20,95 ct, nu zou ik 27,73 ct moeten betalen!!.
De vastrecht tarieven zijn gemiddeld met 30% gestegen t.o.v. vorig jaar.
Het ergste vindt ik het vastrecht-tarief voor dubbelmeter (elektriciteit). Omgerekend in Euro betaalde ik vorig jaar 4,11 (per maand). Nu zou ik 6,94 p. mnd moeten neerleggen. Dat is een verhoging van 68%!!!
Radar, kunnen jullie hier eens een uitzending aan wenden. Dit is toch belachelijk voor woorden?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energie tarieven schrikbarend omhoog!!
Re: Energie tarieven schrikbarend omhoog!!
De verhoging van deze kosten zijn geloof ik bij alle energieleveranciers het geval, maar Eneco is onnodig duur met Groene energie, zogenaamd vanwege investeringen.
Ik raad je aan eens te kijken bij www.echte-energie.nl
Dit is 1 van de bedrijven die Greenpeace aanraadt, en ze verkopen alleen groene energie. Hun tarief is lager Eneco (hoewel dat op het eerste gezicht misschien niet zo lijkt, verhult Eneco haar hoge tarief door btw. en dergelijke apart te zetten. Echte Energie geeft je gewoon een heel duidelijk overzicht, incl. btw, zonder gedoe.)
Succes!
Ik raad je aan eens te kijken bij www.echte-energie.nl
Dit is 1 van de bedrijven die Greenpeace aanraadt, en ze verkopen alleen groene energie. Hun tarief is lager Eneco (hoewel dat op het eerste gezicht misschien niet zo lijkt, verhult Eneco haar hoge tarief door btw. en dergelijke apart te zetten. Echte Energie geeft je gewoon een heel duidelijk overzicht, incl. btw, zonder gedoe.)
Succes!
Nog es iets: Waarom zouden we voor Groene stroom dezelfde prijs moeten betalen als voor Grijze stroom? Ik heb dat nooit echt gesnapt eerlijk gezegd...
Grijze stroom is ook ok,hoef je je echt niet voor te schamen.Ik gebruik het ook!
Milieu sparen is zinloos zonder de rest van de wereld erbij te betrekken.
Het is beter om een aantal kerncentrales te bouwen, schone energie en de rotzooi de ruimte inschieten of dumpen.
Het is beter om een aantal kerncentrales te bouwen, schone energie en de rotzooi de ruimte inschieten of dumpen.
Dit hoort eigenlijk hier http://www.trosradar.nl/forum/viewforum.php?f=51 thuis.
Kernenergie heeft ook zijn nadelen .
Afval in de ruimte schieten weet je wel wat dat kost en dat is zeker niet veilig.
Het heeft inderdaad geen zin dit zonder de buurlanden dit te doen.
Ja en die doen juist veel meer .Kijk maar naar Duitsland en Denemarken .
De produktie van windmolens komen daar ook vandaan .
Ook rijden daar al veel meer auto`s op koolzaad.
Nederland was vroeger wel voor het mileu maar dat is lang niet meer.
Kernenergie heeft ook zijn nadelen .
Afval in de ruimte schieten weet je wel wat dat kost en dat is zeker niet veilig.
Het heeft inderdaad geen zin dit zonder de buurlanden dit te doen.
Ja en die doen juist veel meer .Kijk maar naar Duitsland en Denemarken .
De produktie van windmolens komen daar ook vandaan .
Ook rijden daar al veel meer auto`s op koolzaad.
Nederland was vroeger wel voor het mileu maar dat is lang niet meer.
De energie prijzen zullen nog veel verder stijgen vanwegen de emissie uitstoot.
Er wordt nu in emissies gehandeld dit zal tot gevolg hebben dat de energie prijzen flink zullen stijgen.
Al met al was het weer een geweldig idee van de overheid om te liberaliseren want dan zou het voor de burger goedkoper worden, niet dus, alleen al door de reclame die energie bedrijven laten maken zijn de energie prijzen met +/- €50 per jaar gestegen per huishouding, en dan heb ik het nog niet over de rest, zoals er op diverse forums wordt vermeld, ik zou zeggen stuur allemaal een email aan de minister van economischezaken en protesteer tegen de uit de hand lopende prijzen.
Er wordt nu in emissies gehandeld dit zal tot gevolg hebben dat de energie prijzen flink zullen stijgen.
Al met al was het weer een geweldig idee van de overheid om te liberaliseren want dan zou het voor de burger goedkoper worden, niet dus, alleen al door de reclame die energie bedrijven laten maken zijn de energie prijzen met +/- €50 per jaar gestegen per huishouding, en dan heb ik het nog niet over de rest, zoals er op diverse forums wordt vermeld, ik zou zeggen stuur allemaal een email aan de minister van economischezaken en protesteer tegen de uit de hand lopende prijzen.