| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energie volgend jaar veeel duurder door de dure olie
-
Gast
Energie volgend jaar veeel duurder door de dure olie
nou dan zal met mijn groene energie dus nu wel tientallen euro's geodkoper uitzijn, of maw net zoveel als dit jaar.Energierekening volgend jaar fors omhoog
15 november 2004, 17:40:32
AMSTERDAM (ANP) - Consumenten zullen volgend jaar tientallen euro's meer moeten betalen voor gas en stroom. De hogere rekening is het gevolg van de dure olie en een verhoging van de energiebelasting.
Energiebedrijf Nuon meldde maandag dat de gemiddelde jaarrekening ongeveer 170 euro duurder zal uitpakken. Branchegenoot Essent schat de gemiddelde prijsstijging voor volgend jaar tussen de 150 en 175 euro.
De prijs van aardgas hangt in Nederland direct samen met de prijs van olie. De olieprijs is de afgelopen maanden omhoog geschoten en dat werkt dus door in de prijs die energiebedrijven moeten betalen voor het gas dat zij inkopen.
of zullen de "groene" energie bedrijven toch weer grijze trucjes hebben....
-
Gast
Re: Energie volgend jaar veeel duurder door de dure olie
Ze hebben grijze centrales stand-by staan als er actueel niet voldoende groene stroom voor handen is. Die grijze centrales worden per saldo duurder in de bedrijfsvoering door de gestegen gasprijs wat ongetwijfeld door berekend zal worden aan de groene stroom klanten. Overigens geldt dit natuurlijk niet voor bedrijven die kunnen garanderen dat op het moment dat je groene stroom gebruikt dit ook - ergens in europa - opgewekt wordt.
-
Huh
Re: Energie volgend jaar veeel duurder door de dure olie
2000M3 gas kost op dit moment zo'n 440 euro
3000kwh electra kost op dit moment zo'n 120 euro
Alle andere kosten zijn netkosten, belastingen, overhead enz enz. Je echte verbruik is dus maar een kwart van je rekening.
Op 560 euro een verhoging toepassen van 170 euro is dus een verhoging van 30% door de olie.
3000kwh electra kost op dit moment zo'n 120 euro
Alle andere kosten zijn netkosten, belastingen, overhead enz enz. Je echte verbruik is dus maar een kwart van je rekening.
Op 560 euro een verhoging toepassen van 170 euro is dus een verhoging van 30% door de olie.
-
p.donders
Re: Energie volgend jaar veeel duurder door de dure olie
als je ziet hoeveel er aan reklame van energie bedrijven wordt uit gegeven dat zal in miljoenen euro s zijn.
afgelopen week heeft men weer dure folders van essent uit gegeven ,maar tot verbazing zie ik dat de schaatssport word gesponsort door essent vanaf okt t/m.jan. 2005 een kleur rijke folder daarnaast de t.v. reklame en ga zo maar door.
bij diverse clubs wordt alles bezuignigt o.a. schoolzwemmen? als men zeker als essent kan het een graadje minder zijn.
of we doen maar alsof en we betalen maar?
maar de groep mensen die het niet kunnen betalen wordt steeds groter,misschien bent u het volgende slachtoffer[/b]
afgelopen week heeft men weer dure folders van essent uit gegeven ,maar tot verbazing zie ik dat de schaatssport word gesponsort door essent vanaf okt t/m.jan. 2005 een kleur rijke folder daarnaast de t.v. reklame en ga zo maar door.
bij diverse clubs wordt alles bezuignigt o.a. schoolzwemmen? als men zeker als essent kan het een graadje minder zijn.
of we doen maar alsof en we betalen maar?
maar de groep mensen die het niet kunnen betalen wordt steeds groter,misschien bent u het volgende slachtoffer[/b]
-
Gast
Re: Energie volgend jaar veeel duurder door de dure olie
Als je het niet kan betalen moet je het niet verbruiken.maar de groep mensen die het niet kunnen betalen wordt steeds groter,misschien bent u het volgende slachtoffer
Op dit moment heeft de overheid de markt vrijgegeven en moeten bedrijven met elkaar concurreren op het gebied van prijs en service. Dat heeft niet veel zin als je jouw pluspunten niet doorcommuniceert aan potentiele klanten.
Je krijgt per slot van rekening ook elke week een folder van de Blokker en de AH door de bus en daar pak je dan ook uit wat voor jouw beurs het beste uitkomt en gaat dan niet lopen klagen dat die AH zo hoog zit met z'n prijzen; je gaat gewoon naar een ander. Dat noemen ze marktwerking.
-
Gast
Re: Energie volgend jaar veeel duurder door de dure olie
Volgens mij heb jij de boot gemist!!Als je het niet kan betalen moet je het niet verbruiken.
Op dit moment heeft de overheid de markt vrijgegeven en moeten bedrijven met elkaar concurreren op het gebied van prijs en service. Dat heeft niet veel zin als je jouw pluspunten niet doorcommuniceert aan potentiele klanten.
Je krijgt per slot van rekening ook elke week een folder van de Blokker en de AH door de bus en daar pak je dan ook uit wat voor jouw beurs het beste uitkomt en gaat dan niet lopen klagen dat die AH zo hoog zit met z'n prijzen; je gaat gewoon naar een ander. Dat noemen ze marktwerking
-
callgirl
Re: Energie volgend jaar veeel duurder door de dure olie
ik wil even reageren op p donders.als je nou geen folder had gekregen en essent had zo de prijzen verhoogt had je ook aan de telefoon gehangen bij ons op de klantenservice om te vertellen dat dit niet klantvriendelijk is om de klant te informeren nu doet essent dat en is het weer niet goed dan heb ik zo iets van als je niets hoort is het niet goed en doen we het wel dan ben je nog niet tevreden bedenk eerst wat je wilt en zet er dan wat op
-
Gast
Re: Energie volgend jaar veeel duurder door de dure olie
In het AD van vanmorgen legde een columnist uit dat die volledige verhoging voor rekening van de overheid komt. Gasprijs is niet marktconform maar gekoppeld aan de olieprijs die door kartelvorming hoog gehouden wordt. 95% van de winst die op deze manier gemaakt wordt vloeit in de staatskas. Daarnaast verhoogd de overheid de belastingen fors (ter grootte van zo'n 600mil) wat dus via de energiebedrijven ook weer aan ons doorberekend wordt.Op 560 euro een verhoging toepassen van 170 euro is dus een verhoging van 30% door de olie.
