LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energieafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
H.Tempelaars

energieafrekening

Ongelezen bericht door H.Tempelaars »

Geachte redactie,

Ik heb in Dec 2004 vernomen dat mijn energienota met 8,8 % verhoogd was. In jan 2005 werd deze verhoging herzien en moet ik 16,8% meer gaan betalen.
ENECO heeft echter de kosten van Delfland niet van de energienota af getrokken en dat is over 2004 gerekend 32% van de totale rekening.
M.a.w. de totale verhoging bedraagt nu 48.8 % i.p.v. 8,8 %.

Wat moet ik doen ?

Gast.

Gast

Re: energieafrekening

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Gast: ze doen wat ze willen. Dit is Nederland en men doet NIETS.... Al met al ben je nu duurder uit met je Energierekening en nog eens EXTRA rekening Delftland. Wat een bak.,...

Normaal betaal je via je energierekening de Hoogheemraadschap belasting (voor gebruik water/schoonhouden, enz.) daar krijg je nu apart een rekenig van.
Weer hoger natuurlijk.....

Ingezetenenomslag 35,85
Veronntreiniginsheffing 189
Totaal.......................224,85

En zo gaat het MAAR DOOR en DOOR..............

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Delfland.........

Ria Schavemaker

Ongelezen bericht door Ria Schavemaker »

okt 2004 heb ik een 3-jarige contract afgeslotenvoor levering gas en electra.Hierin is vermeld een vastrecht van 1.34 p.mnd. (16,08 p.jr.)De gas nota vermeld onder het kopje beheerskosten:transportkosten 17,79
vastrecht transport 70,40 aansluiting 10,53 meetdiensten 21,32
Mijn vraag aan RWE was hoe ze komen aan het bedrag van vastrecht transport. Is hierin het vastrecht opgenomen? graag een specificatie van dit bedrag. volgens mij moet dit 16,08 zijn en geen 70,40.
Daarnaast wil ik wijzen op de te lage maand berekening. Op basis van mijn verbruik kom ik uit op een maandbedrag van ca 100,00 euro. Hun berekening gaat uit van de contractdatum; dat betekent 2 maanden electra en een jaar gasgebruik. Ik kom dan volgens hun op 65, euro p.mnd.
Hetzelfde is gebeurd bij een aantal mensen die vorig jaar een contract bij hun afsloten en krijgen nu een navordering van 1200,00 euro.
Bij telefonische navraag werd gezegd dat ik maar moet aannemen dat de bedragen van de afrekening wel kloppen een spacificatie kunnen ze niet aan beginnen. Vervolgens werd de hoorn op de telefoon gesmeten. :roll:

Gesloten