ik heb vandaag mijn jaar afrekenig gekregen van nederlandse enegie maatschappij van stroom en gas.
deze viel duurder uit dan vorige jaar toen heb ik nog geld weer gekregen ongeveer 130,00 euro
toen ben ik mijn voorschot bededrag verlaagd .en nu heb ik een rekening van bijna 1'700,00
daar zie ik een bedrag van 600 voor energie belastig .
ik heb een beetje op het internet gezocht en daar over staat een bedrag van bijna 400,00 euro
ik kan op mijn nota niet zien van een verrekening .
wie kan me dat beter gewoon nederlands uit leggen????????????????????????????????????????/
gr:lizzy
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] energiebelasting
Re: energiebelasting
Wat versta jij onder gewoon nederlands?lizzy1970 schreef:ik heb vandaag mijn jaar afrekenig gekregen van nederlandse enegie maatschappij van stroom en gas.
deze viel duurder uit dan vorige jaar toen heb ik nog geld weer gekregen ongeveer 130,00 euro
toen ben ik mijn voorschot bededrag verlaagd .en nu heb ik een rekening van bijna 1'700,00
daar zie ik een bedrag van 600 voor energie belastig .
ik heb een beetje op het internet gezocht en daar over staat een bedrag van bijna 400,00 euro
ik kan op mijn nota niet zien van een verrekening .
wie kan me dat beter gewoon nederlands uit leggen????????????????????????????????????????/
gr:lizzy
Probeer de klantenservice eens.
Die belastingen en heffingen zijn percentages, dus als je meer afneemt, betaal je er ook meer van. Dat bedrag van 400 euro op het internet, zegt dus helemaal niks over deze specifieke situatie.
-
Energiefreak
Sluit me aan bij Sophie,
Die 400 euro is geen standaard. Per kwh en m3 betaal je een x bedrag aan belasting.
Dus hoe meer je afneemt des te meer energiebelasting betaal je.
Daarnaast hebben we een lange en koude winter gehad. Dat je nu moet bijbetalen is dus niet onlogisch. Zeker omdat je zelf ook nog het maandbedrag hebt verlaagd.
Wat wel handig is om na te kijken zijn de meterstanden. Zijn de standen door je zelf opgegeven of zijn ze door de netbeheerder geschat. Zijn ze geschat, dan kan het zijn dat je te hoog bent afgerekend.
Als je de nota niet helemaal snapt kun je misschien zoals een eerdere topicreageerder al zegt het beste even contact opnemen met je leverancier.
Die 400 euro is geen standaard. Per kwh en m3 betaal je een x bedrag aan belasting.
Dus hoe meer je afneemt des te meer energiebelasting betaal je.
Daarnaast hebben we een lange en koude winter gehad. Dat je nu moet bijbetalen is dus niet onlogisch. Zeker omdat je zelf ook nog het maandbedrag hebt verlaagd.
Wat wel handig is om na te kijken zijn de meterstanden. Zijn de standen door je zelf opgegeven of zijn ze door de netbeheerder geschat. Zijn ze geschat, dan kan het zijn dat je te hoog bent afgerekend.
Als je de nota niet helemaal snapt kun je misschien zoals een eerdere topicreageerder al zegt het beste even contact opnemen met je leverancier.