LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EnergieDirect niet te bereiken wel dreigbrieven

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
janknop

EnergieDirect niet te bereiken wel dreigbrieven

Ongelezen bericht door janknop »

Geachte heer, nevrouw,

Sinds begin dit jaar betrek ik mijn energie van Energie Direct, reeds na 3 maanden moest ik gigantisch bijbetalen, op mijn bezwaar hiertegen volgde geen enkele reactie (buiten dreigbrieven van Intrum Justitia), ik storneerde de bedragen en probeerde contact op te nemen via hun website, voor hun vestigingsadres, zodat ik in ieder geval het termijnbedrag kan betalen. Geen enkele reactie, alleen weer een dreigbrief van Intrum dat nu toch echt binnen 5 dagen mijn energie wordt afgesloten. Kernpunt is Energie Direct reageert op geen enkele wijze op mijn bezwaar en andere e-mails via hun contactpagina.
Wat moet ik doen en hebben meer mensen hier ervaring mee?

Vriendelijke groet,
Jan Knop

MAXIEM

Re: EnergieDirect niet te bereiken wel dreigbrieven

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag Jan Knop,

Het enige wat je kunt doen is hen nog maar eens een aangetekende brief met bewijs van ontvangst sturen, waarin je bezwaar aantekent en hen meedeelt dat je uitsluitend de afgesproken termijnbedragen zult voldoen tot aan de (volgende) eindafrekening. Daarna (tijdig) zo snel mogelijk dit kontrakt opzeggen, omdat het (waarschijnlijk) geen bonafide bedrijf is dat uitsluitend uit is op je centen. Lees ook:

Energiedirect B.V.
Zuidende 23,
5701KX Helmond

Energiedirect is volgens vele klagers geen betrouwbare firma. Op trosradar (gebruik de zoekfunctie) vind je negatieve reacties van medeconsumenten. Ze hanteren een agressieve telefonische verkooptechniek, sturen geen eindafrekeningen, reageren niet op brieven, hebben een zeer duur callcentrum (0,70 eurocent p.m.), schermen met zeer hoge kortingen van 15 tot 20%, suggereren dat ze met betrouwbare partners werken, beloven dure cadeau's die niet aankomen, enz. enz.. Soms lees je een positief bericht waarvan de toonzetting zodanig is dat ze meer dan waarschijnlijk door energiedirectmedewerkers zelf zijn geschreven.
Je kunt het beste vanaf nu alle kontakten schriftelijk laten lopen. Energiedirect kennende zal het niet zo lang meer duren dat je een incassobureau op je nek krijgt (in feite zit jij al in die fase) en dan is het altijd handig dat je een schriftelijk dossier hebt. Sukses, groeten, Paula.

H.Timmermans

Re: EnergieDirect niet te bereiken wel dreigbrieven

Ongelezen bericht door H.Timmermans »

Hallo Jan

Ook ik probeer al enkele maanden in contact te treden met Energiedirect. E-mails gestuurd en twee brieven via de post maar tot op heden geen enkele reactie terug onvangen.
Gelet op mijn probleem denk ik dat de administratie van Energiedirect een grote chaos is.
Reeds een jaar geleden (juli 2004) heb ik mijn contract met Energiedirect schriftelijk en aangetekend en binnen de gestelde termijn beeindigd. Geheel conform hun Algemene leveringsvoorwaarden.
Ze zouden me een eindafrekening sturen maar deze heb ik tot op heden nooit ontvagen.
Gelijkertijd (dus een jaar geleden) ben ik een energiecontract aangegegaan met Eneco.
Wat blijkt in maart 2005 dus ruim 8 maanden later begint Energiedirect plotseling weer incassobedragen voor levering van energie van mijn girorekening af te schrijven. :shock:
Deze heb uiteraard laten terugboeken. Je raad het al. Vervolgens elke maand raak.
Inmiddels heb ik zowel via e-mail als post gereageerd op hun incasso acties echter hebben zij nog nooit gereageerd op deze correspondentie.(zoals kennelijk ook bij vele anderen.)
Wel heb ik inmiddels van het wel bekende incasso bureau Intrum Justitia de nodige dreigbrieven in huis, omdat ik uiteraard deze rekeningen niet betaal.
Ook dit incasso bureau heb ik inmiddels twee keer gebeld en uitgelegd geen contract meer te hebben met Energiedirect.
Toch blijven zij proberen je onder druk te zetten en met de rechter te dreigen en af te sluiten. Ik heb ze maar aangemoedigd de zaak zo snel mogelijk aan de rechter voor te leggen, dan komt er mogelijk meer duidelijkheid.
Op 1 Augustus j.l. heb ik wederom een brief geschreven aan Energiedirect en daarin al mijn correspondentie vermeld. Een afschrift van deze brief ook aan Intrum Justitia gestuurd.
Je raad het waarschijnlijk al. Geen enkele reactie van beide partijen.

Mijn zaak is inmiddels nog wat gecompliceerder geworden.
Omdat het probleem mij toch niet los liet heb ik afgelopen week (donderdag 14 augustus) contact gezocht met Eneco mijn huidige leverancier. En wat bleek. Volgens hun administratie leverde zij (Eneco) mij geen electricticiteit. Je begrijp ik viel bijna van verbazing van mijn stoel. Ik heb van Eneco twee contractbevestings brieven (augustus 2004) in mijn dosier en tevens betaal in maandelijks een voorschotnota aan ze.
Nu heb ik twee Energie bedrijven met een problemen :? .
Eneco heb ik vrijdag direct ook maar een spoed brief gestuurd.
En afwachten wat daar weer voor antwoord op komt.

Al met al is het nog steeds chaos in de energiewereld. En MINISTER BRINKHORST MAAR ROEPEN DAT ALLE PROBLEMEN VOOR BIJ ZIJN.

Voor wat betreft Energiedirect kan ik alleen maar opmerken dat het een asociaal bedrijf is en schofterig is dat zij niet antwoorden op correspondentie.
Als Eneco in mijn geval niet bevredigent reageert leg ik direct de gehele zaak voor aan de geschillencommissie nutsbedrijven in Den Haag.

PS.

Ik heb mijn brieven voor Energiedirect gestuurd naar Klantenservices in Best Conform het adres van hun website.
Ze zijn aangesloten bij de overkoppelende organisatie voor Energiebedrijven "EnergieNed".
Deze geeft als bezoekersadres op : De Maas 8, 5684 PL Best.
Tevens overweeg in een klacht in te dienen bij EnergieNed over de handelds wijze Energiedirect. Dit moet ik nog uitzoeken.

Groet Henk Timmermans

Gesloten