LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiedirect nu nog meer onbereikbaar !

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ribo

Energiedirect nu nog meer onbereikbaar !

Ongelezen bericht door Ribo »

Energiedirect heeft zijn e-mail adressen klantenservice@energiedirect en info@energ etc.etc.niet meer in gebruik.
Dit is mijn inziens het begin van het zinkend schip. Ik zal ze daar in elk geval mee helpen!
:twisted:

flappie

Re: Energiedirect nu nog meer onbereikbaar !

Ongelezen bericht door flappie »

wat is de reden dat je zo boos reageert?

tooths

Ongelezen bericht door tooths »

Is dat dan misschien de reden waarom ze binnen 4 weken al Intrum Justitia sturen over een openstaande rekening van 3 oktober 2005. Dit zonder herinneringen te sturen of aanmaningen.
Energie Direkt gaat ook niet in op voorstellen van betalingsregelingen. Dit kan alleen uitsluitend via Intrum Justitia.
Ik ontving na 29 maanden eindelijk de jaarafrekening van okt. 2003 tot mei 2005 en de voorschotnota tot oktober 2005. Ik heb altijd willen betalen maar nooit gekunt omdat ze volhielden dat ik geen klant meer van ze was. Nu blijkt dat ik toch klant ben krijg ik dus een rekening van 900 euro. Ik heb inmiddels toch ondanks geen reaktie al 100 euro hierop betaald. Intrum Justitia stuurt nu de nota die ruim 1030 euro is ondanks de betaling van 100 euro. Waaruit de kosten bestaan wordt niet vermeld. Ik wordt er depressief van en heb knallende hoofdpijn. Wat moet je? Betalen kan ik niet ineens, voor laten komen? Misschien is een gerechtsdeurwaarder wel voor een betalingsregeling van 100 euro per maand? Daarbij als de zaak zou komen in januari dan heb ik zoals ik nu kan zien al 600 euro betaald (dit door meevaller in januari). Wat is raadzaam?

flappie

Het bedrijf staat eigenlijk in zijn recht JIJ had geld moeten reserven voor de energie levering dat heb je niet gedaan dus daarom ben je in gebreke. Uit coulange kan energiedirect een betalingsregeling treffen met jou voor 5 termijnen a 200 euro. Indien je niet accoord gaat met hun werkwijze dan zal de vordering worden overgedrage aan een gerechtsdeurwaarder en die zou jou gaan dagvaarden. Plus dat de energieleverancier een einde leveringsbericht in ECH zal gaan zetten waarop de netbeheerder je zal gaan afsluiten.

tooths

Bedankt Flappie. Allereerst hoe kom jij aan die termijnbedragen van 5 maanden van 200 euro. Dan zou het neerkomen op 1000 euro ipv 917. Daarbij ik heb nooit gezegd dat ik niet in 5 of 6 maanden te totaal bedrag kan betalen. Ik heb wel begrepen dat een betalingsregeling wettelijk niet afgedwongen kan worden. Dus waarom dan wel binnen die termijn? Ik had kunnen reserveren ja inderdaad. Heb ik ook een tijdlang gedaan maar weet niet of u wel eens heb moeten leven van een minimum loon, dan is het soms nodig om reserveringen aan te spreken. Niet goed te praten maar gebeurt. Daarbij betaal ik al vanaf juni 2005 voorschotten aan Essent terwijl Energie Direkt daar recht op had, heb dus wel betaald maar aan de verkeerde.
Ik heb volgens mij ook recht op een totale eindafrekening binnen 6 weken, en kan dus het totaal bedrag weer lager uitvallen.
Afsluiten zou toch moeilijker gaan daar ik nu een andere leverancier heb en die netjes op tijd betaal en totaal geen achterstanden daar heb. Lijkt me niet dat ik kan worden afgesloten voor iets wat ik betaal en de openstaande rekening aan een ander al gedeeltelijk aan het betalen ben.

flappie

Je betaald aan Essent voorschotten voor Essent netwerk maar helaas heeft Energiedirect jou niet bevoorschot. Energiedirect kan coulant zijn met een betalingsregeling maar is dit niet verplicht.

tooths

Nee helaas Flappie. Ik betaal sinds maart netwerkkosten van € 24,-- aan en Essent en € 30,-- voorschot Energie. Ik krijg sterk de indruk dat jij meer weet en werkt voor Energie Direkt of Essent. Je neemt het nogal op voor Energie Direkt. Als je inderdaad voor ze werkt laat ze dan hun werk goed doen ipv hier op de site proberen hun slechte funktioneren te verdedigen. Of is het normaal dat je als klant je leverancier niet kan bereiken?

flappie

Indien er inderdaad door 1 van de leveranciers onterecht wordt bevoorschot. Je kan eventueel naar essent netwerk bellen en vragen welke EAN aansluit bij welke leverancier het wordt beleverd. zo kan je achter komen welke leverancier jou onterecht bevoorschot c.q. afrekend op verbruik.

Alleen de netbeheerder weet dus welke ean door wie wordt beleverd.

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

Opschieten Flappie anders heb je niet meer het laatste woord in deze topic!!!

21:48 :cry: Bah was ik nog te laat. Weer een antwoord van mr. Fl. waar niemand iets mee kan. Ik stop er mee. Hoop dt de radar redaxie eens wat doet.

Ribo

Je neemt het wel erg op voor de energiebedrijven !
Hobby ? of heb je niets anders te doen Flappie?

Weet je wat de kern van het probleem is:
De energiebedrijven hebben hun administratie niet in orde en dat begint als je switch van je oude naar een nieuwe leverancier.
Men kan het administratief niet verwerken sinds de energiemarkt is vrijgegeven.
Veel energiebedrijven beschikken niet over de zogenaamde 'stamgegevens' bij een switch. En daar begint nu juist de ellende.
Een energiebedrijf is verplicht het maandelijks voorschot te bepalen op basis van de gegevens ven de netbeheerder.
Zij zullen eerst gegevens moeten uitwisselen om een juiste switch mogelijk te maken.Eerder mogen zij in principe niet switchen.
Er ligt zelfs een uitspraak van de Nationale Ombudsman dat een energiebedrijf verplicht is om stamgegevens te raadplegen bij een switch.

flappie

Daarom wordt er ook gebruik gemaakt van het ECH. Het electronisch clearinghouse systeem.

Ribo

Ja Flap..................alleen jammer dat veel energiebedrijven dit verzaken bij een switch. Eerst hun zakken vullen met veel te hoge voorschotten daarna zien ze wel weer .

flappie

switches zijn altijd geschatte standen.

Ribo

KiesEnergie.nl | Ministerie EZ | Overstappen: Betalingskwesties. Vraag 7: Krijg ik automatisch van de nieuwe energieleverancier een voorschotnota?
De nieuwe energieleverancier krijgt van de netbeheerder voldoende informatie over de nieuwe klant om een nieuw voorschot te bepalen. Bij de bevestiging van de switch krijgt hij namelijk de zogenaamde stamgegevens van zijn nieuwe klant van de netbeheerder. Onderdeel van deze stamgegevens is het standaard jaarverbruik, het verbruik dat berekend is voor een heel jaar op basis van de meest recente meterinformatie. In de vrije energiemarkt zal dit systeem van betalen van voorschotten niet veel veranderen. Als leveranciers merken dat klanten liever per kwartaal of eens per jaar betalen, dan mogen ze dat zonder meer aan de klanten aanbieden, mits ze zich verder houden aan de vergunningsvoorwaarden

kritisch consument

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Energiedirect heeft ons na een klacht aan hun adres en een vraag hoe we van hun af kunnen komen gewoon gedumpt als klant zonder ons dat te melden. Dat hoorde ik via een aangetekend schrijven van Eneco netbeheer. Ze antwoorden hun mail dus wel, maar niet aan jou persoonlijk blijkbaar. Ze zijn waarschijnlijk een zinkend schip, dat ben ik met de eerste schrijver eens.

Ook ik kreeg een camera en er zou een donatie van mijn rekening naar ANGO worden gedaan als ik klant werd, Er zou dan 10 euro extra van mijn bankrekening worden overgeschreven. Aangezien ik een gehandicapt kind heb leek me dat een aardig gebaar. Die donatie heeft nooit plaatsgevonden, en mijn rekening werd idd alleen maar hoger.

Loze beloften, een duur klantenservice telefoonnr van jongens en meiden op hun callcenter die je van alles beloven maar niets doen, opzeggen van een contract zonder het netjes bij jou te melden.... Zo'n bedrijf houdt nooit lang stand. We waren ooit klant van Energy XS, die gingen ook failliet. Hier kan je op wachten bij Energiedirect.

flappie

er is dus onterecht een einde leveringsbericht naar de netbeheerder gestuurd hierdoor is er geen contract meer en moet je een andere leverancier zoeken doe je dit niet wordt je afgesloten door netbeheer.

Gesloten