Hallo!!
Ik heb een giga probleem!!
Ik ben 2 jaar geleden bij mijn man weggegaan en hij is in het huis blijven wonen met de mondelinge afspraak dat hij alles zou regelen. Nu woon ik al 1,5 jaar met de kinderen in een ander huisje en krijg nu gezeur met energiedirect, omdat mijn naam nooit is veranderd. Ik heb hier nooit bij stil gestaan. Mijn naam boven mijn ex zn adres. Nu zegt Energiedirect jammer dan, de openstaande rekening is naamsgebonden, dus een vette rekening komt op mijn naam. Nu bellen ze me en sturen ze me brieven naar mijn ex zn adres. Die brieven zie ik nooit. Nu hebben ze zonder mijn toestemming een gedeelte van mijn bankrekening gehaald. Mag en kan dit zomaar? Ik snap dat het veranderd moet worden, maar om de rekening van de energie van mijn ex nou voor mijn rekening......ik ben er iig niet blij mee. Hoe moeilijk is het om de naam te veranderen?
Hebben jullie nog tips?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energiedirect
Re: Energiedirect
Het geld van uw rekening afschrijven mag alleen als u daar toestemming voor heeft gegeven. Bij een en/of rekening hoeft natuurlijk maar een persoon toestemming te geven. Ik verdenk er uw (ex?) van dat die deze toerstemming heeft gegeven. U kunt het bedrag natuurlijk storneren, maar weet niet of dat de oplossing is die u voor ogen heeft. Naamswijziging bij een energieleverancier is eigenlijk ondoenlijk, er moet nl. een nieuw contract worden afgesloten.
Wel vreemd dat u het vorige contract heeft afgesloten, de meeste contracten worden op naam van de man afgesloten.
Wel vreemd dat u het vorige contract heeft afgesloten, de meeste contracten worden op naam van de man afgesloten.
Re: Energiedirect
Hoi Jantje7,
Bedankt voor uw reactie!! Ik denk ook dat mijn ex het rekeningnummer door heeft gegeven, wat ook niet mag. Maar het is gebeurd en ik heb het laten storneren. Ik krijg nu telkens verzoeken van Energiedirect dat ik de inmiddels 2600 euro (was 1610) binnen 5 dagen moet betalen, anders komen er meerincassokosten bovenop.
Naamswijziging is toch niet zo moeilijk, waarom wordt daar zo moeilijk over gedaan? Ik ben daar al 1,5 jaar lang weg en dat kan ik ook aantonen.
Tja...., ik heb destijds idd het contract geloof ik afgesloten op mijn getrouwde naam, maar dat heeft Energiedirect wel aangepast, ook hebben ze plotseling het emailadres van mij en mn telefoonnummer waar ik ontelbaar vaak op gebeld wordt.
Ik heb geen idee waar de kosten uit bestaan, ik krijg gewoon het verzoek om het bedrag over te maken en of ik de meterstanden wil doorgeven. Dat wil ik wel, maar ik weet de juiste standen niet. Nu heb ik wel cijfers doorgekregen van mijn ex, maar of die getallen kloppen......dat is de vraag en ik mag het niet controleren.....heel lastig allemaal en ik zit echt met mn handen in het haar want waar haal ik zoveel geld vandaan....
Bedankt voor uw reactie!! Ik denk ook dat mijn ex het rekeningnummer door heeft gegeven, wat ook niet mag. Maar het is gebeurd en ik heb het laten storneren. Ik krijg nu telkens verzoeken van Energiedirect dat ik de inmiddels 2600 euro (was 1610) binnen 5 dagen moet betalen, anders komen er meerincassokosten bovenop.
Naamswijziging is toch niet zo moeilijk, waarom wordt daar zo moeilijk over gedaan? Ik ben daar al 1,5 jaar lang weg en dat kan ik ook aantonen.
Tja...., ik heb destijds idd het contract geloof ik afgesloten op mijn getrouwde naam, maar dat heeft Energiedirect wel aangepast, ook hebben ze plotseling het emailadres van mij en mn telefoonnummer waar ik ontelbaar vaak op gebeld wordt.
Ik heb geen idee waar de kosten uit bestaan, ik krijg gewoon het verzoek om het bedrag over te maken en of ik de meterstanden wil doorgeven. Dat wil ik wel, maar ik weet de juiste standen niet. Nu heb ik wel cijfers doorgekregen van mijn ex, maar of die getallen kloppen......dat is de vraag en ik mag het niet controleren.....heel lastig allemaal en ik zit echt met mn handen in het haar want waar haal ik zoveel geld vandaan....