LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiedirect zal de communicatie met u niet oplossen!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
hendrik jan

Energiedirect zal de communicatie met u niet oplossen!

Ongelezen bericht door hendrik jan »

dames en heren op dit forum

regelmatig lees ik op het forum dat medewerkers van energiedirect in discussie treden met personen op dit forum.
ga geen disscussie voeren met ze op het forum. laat ze maar op al de correspondentie reageren waar vele op zitten te wachten!
als je dit forum en ook b.v. dat van vara "kassa" door neemt zul je constateren dat je met energiedirect een zeer onbetrouwbare energie leverancier te maken hebt.
ze reageren zelf op geen enkele brief of mail (ook eigen ervaring) en maken je bang door intrum justitia op je dak te sturen i.p.v. zelf correct te reageren op correspondentie van hun klanten.
als ze dat eens doen was er al veel minder onnodige discussie op dit forum.
echter ze hebben een groot intern probleem. hun eigen administratie is één grote chaos en proberen dit zolang mogelijk via tijdrekkende procedures te verdoezelen.
een zeer handige methode daarbij is dat als je er zelf niet meer uitkomt; niets te roepen en niet reageren. (onder het motto 'wie geschoren wordt moet stil zitten'.)
vervolgens gooi je de zaken over de schutting naar intrum justitia, want zelf hebben ze de personele bezetting niet om fatsoenlijk te reageren naar hun klanten.
gelijktijdig stel je een telefoonnummer in werking van 70 eurocent per minuut. daar verdien je flink aan door lange wachttijden te hanteren en houdt klagende klanten op afstand. Alleen voor nieuwe klanten stel je een nummer ter beschikking van 10 eurocent per minuut.

maar helaas bij energiedirect telt elk dubbeltje.
energiedirect is nl. één van die energie-leverancier die na het vrijgeven van de energiemarkt voor particulieren getracht heeft via veel geautomatiseerde systemen, internet en met weinig personele bezetting een zo groot mogelijk rendement te behalen. (opzich niets mis mee)
een deel van dat rendement gaat op aan een klein stukje korting die ze geven op uw energie-rekening. dat deel is echter veel kleiner dan ze u doen geloven. en dat voordeel voor u verdwijnt al heel snel als u een probleem met ze krijgt. (bellen tegen 70 eurocent veel heel veel brieven schrijven al dan niet aangetekend en corresponderen met intrum justitia enz. enz.)
verder hebben ze te maken met sterke concurrentie in een nederlandse energiemarkt waar steeds meer grote Europese spelers zich aan het roeren zijn.
bij het in de energiemarkt stappen heeft energiedirect echter een belangrijk item over het hoofd gezien wat nu hun winst aanzienlijk aantast en proberen recht te trekken over de hoofden van hun klanten.
namelijk:dat bij het wisselen van klanten tussen energie leveranciers er meer komt kijken dan alleen het verwerken van wat nieuwe klantgegevens.
ook hun concurrenten (de andere energie leveranciers) hebben dezelfde problemen waardoor het uitwisselen van essentiele gegevens (bijvoorbeeld meterstanden) benodigd voor een correcte administratie uitblijven.(de meterstanden worden veelal niet direct opgenomen door de netbeheerder op het tijdstip van wisseling van de klant naar een andere leverancier). Dus heb je eventueel als klant al een eerste discussiepunt.
ook tussen "overgangsmeldingen" ,een onderlinge procedure van de energie leveranciers, gaat nog wel eens iets fout. waardoor je als klant veel problemen kunt krijgen, zeker bij energiedirect.
de grotere energiebedrijven hebben veel ,heel veel, (bron) personeel ingezet om dit enigszins op orde de krijgen en vele miljoenen aan kosten moeten maken.
de directie van energiedirect kijkt wel uit om dit te doen. de winst zal dan zeer snel verdampen. het dikke jaarsalaris en vette bonus aan het einde van het jaar tellen zwaarder dan uw klant problemen.
er zijn nog veel meer factoren die een rol spelen maar waar ik verder niet op zal ingaan.

conclusie:
Reken er niet op dat de communicatie met energiedirect spoedig zal worden opgelost.

het advies van de consumentenbond aan mij was:

Ga vooral niet bellen met ze, kost u alleen maar geld. En u heeft geen dossier bij een probleem.
blijf ze aanschrijven en bij een belangrijk probleem ook een aangetekende brief. bouw dossier op.
stuur een kopie van uw brief(en) ook aan intrum justitia.
indien er niet tijdig binnen een door u gewenst termijn wordt gereageerd leg het probleem dan voor aan de geschillencommissie energie nutsbedrijven in den haag

en verder
het enige wat een ieder te toen staat is zoveel mogelijk op dit forum, het vara "kassa forum" en bij de consumentenbond de klachten aankaarten en aandringen op een media aandacht.
Deponeer ook uw klacht bij de DTE de toezichthouder voor energie.
Zij behandelen geen individuele problemen maar maken wel aantekening van uw klacht. Als er voldoende klachten komen zullen zij ongetwijfeld actie ondernemen. Even bellen is het meest eenvoudig.
Hier het adres: http://www.dte.nl/nederlands/over_dte/s ... achten.asp

politiek is er gekozen voor een vrije energiemarkt maar dan wel met leveranciers die het fatsoen kunnen opbrengen op correcte wijze met hun klanten om te gaan ook op momenten als er even niets verdiend wordt. En anders wegwezen.!!

Hendrik Jan

digimax

Re: Energiedirect zal de communicatie met u niet oplossen!

Ongelezen bericht door digimax »

energiedirect = essent.... dochterbedrijf officeel, maar als je het mij vraag is het een pure afpersafdeling en opvang bak voor klanten die weglopen bij essent, je wordt gelokt met mooie belooftes, maar je krijgt de hel aan problemen.

soms vraag ik me af of essent dit expres doet; een nepdochter opzetten, en samen met incassoburos geld creeren en vangen, denk maar na, al die mensen die "opeens problemen hebben", ik voel een grote fraudezaak opkomen.

na mijn overstap van essent naar E : D (voordat ik wist dat het een dochter was van het al krakkemikkig essent) niets dan problemen, waar ik eerst 1 incasso kreeg, krijg ik nu 3 kleine (stroom/gas/TV) elke maand, ik wil automatisch, maar dat lukt me nu al 6maanden niet voor elkaar te krijgen, ben benieuwd of essent ook 1euro (x3 per maand) adminkosten in rekening gaat brengen. wordt belaagd met hun eigenhandige administratie kosten van 15 en 20 euro, omdat ik administatiekosten niet zou hebben voldaan... ze zijn gek. betaal keurig

ondertussen is de administatie bij E : D niet veel beter; zou een welkomskado krijgen... nooit gezien, maandelijkse afschrijven kloppen van geen kanten, officeel nog nimmer een emailtje gehad met wat ik per maand moet gaan voorschieten, laat staan brieven. inmiddels al incasso buro intrum op mn nek met 300 euro, ze zijn gek... de wildste bedragen storten ze bij (jawel ik KRIJG geld van E : D) en af. als je mij vraagt hebben ze een virus daaro.

kortom... grote oplichterij en chaos

Gesloten