| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] energienota
energienota
Geachte dames en heren van tros-radar,
ik ben vorig jaar mei lid geworden van de club van Essent.
Hier heb ik een contract afgesloten voor 3 jaar vast (stroom en gas).
Ik heb op mijn financieel overzicht in mei €500 bij moeten betalen, en moest ik een voorschot van €222 betalen. Dat is niet zo erg, maar ik heb mijn verbruiksmanager ingevuld en nu moet ik opeens €261 betalen????? Hoe kan dat? en wat kan ik er aan doen??
Ik heb gebeld met Essent maar die gooien het op mijn verbruik. Terwijl met warm weer mijn nieuwe ketel minder gebruikt als de oude.
Ik heb op mijn financieel overzicht in mei €500 bij moeten betalen, en moest ik een voorschot van €222 betalen. Dat is niet zo erg, maar ik heb mijn verbruiksmanager ingevuld en nu moet ik opeens €261 betalen????? Hoe kan dat? en wat kan ik er aan doen??
Ik heb gebeld met Essent maar die gooien het op mijn verbruik. Terwijl met warm weer mijn nieuwe ketel minder gebruikt als de oude.
-
rozemarijntje
Re: energienota
Ja maar je ketel wertk ook de hele dag met douchen? Afwassen enz...
niet alleen met verwarming,,,
niet alleen met verwarming,,,
Die verbruiksmanager schijnt niet goed te werken.dbuitw schreef:Geachte dames en heren van tros-radar,
Google ( ook hier op het forum de zoekfunctie even gebruiken) er maar eens op.
Even een opmerking. Essent is geen "Club" maar een bedrijf dat flink winst wil maken. Door nu een gebruiksmanager in de markt te zetten die de laatste 3 maanden voor de jaarafrekening niet naar behoren functioneert wordt er extra geld in het laadje gebracht. Tel uit je winst.
Jantje
Jantje
-
Slobberbone
dbuitw schreef:Geachte dames en heren van tros-radar,
Nou als je 500 euro moet bij betalen per jaar is zo'n 40 euro per maand dan klopt die 261 euro wel redelijk.
Waarom Essent vragen omtrent verbruik dat weet je zelf toch ook wel
Misschien vergeten dat het al die maanden barstens koud is geweest en dus meer gebruik dan gepland? Ik verwacht dit jaar tenminste geen lagere rekening door die koude winter, lente en een heel groot gedeelte van de zomer.
-
Slobberbone
tenormin schreef:Misschien vergeten dat het al die maanden barstens koud is geweest en dus meer gebruik dan gepland? Ik verwacht dit jaar tenminste geen lagere rekening door die koude winter, lente en een heel groot gedeelte van de zomer.
Hoor ik veel die koude winter maar een halve graad verschil ga je echt niet merken in de stookkosten.
http://www.knmi.nl/cms/content/112180/w ... aak_sneeuw
-
Bob Schurkjens
Vaak hanteren energiebedrijven hogere tarieven voor de afrekening dan was afgesproken. Heeft dus niets te maken met een koude winter of BTW-verhoging.
Controleer de tarieven dus. Staan ze niet op de afrekening? Vraag dan een gespecificeerde eindafrekening aan.
Controleer de tarieven dus. Staan ze niet op de afrekening? Vraag dan een gespecificeerde eindafrekening aan.
-
forumessent
Beste dbuitw,
In uw bericht op dit forum geeft u aan dat u graag een verklaring wil hebben van de bijbetalingen op uw jaarafrekening. Ik wil dit graag samen met u nakijken. Als u dit ook wilt, kunt u een email sturen naar [email protected] met uw klantnummer, postcode, huisnummer en telefoonnummer. Stuur ook een kopie van uw vraag in de email.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
In uw bericht op dit forum geeft u aan dat u graag een verklaring wil hebben van de bijbetalingen op uw jaarafrekening. Ik wil dit graag samen met u nakijken. Als u dit ook wilt, kunt u een email sturen naar [email protected] met uw klantnummer, postcode, huisnummer en telefoonnummer. Stuur ook een kopie van uw vraag in de email.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
Voormij geld het zelfde, ik denk dat vele mensen op hun neus kijken bij de jaarafrekening.Bij de eerste doorgave werd gezegd pls/minus 83 euro terug.Maar toen kwam de eindafrekening even146 euro bij betalen.ben aan het uitzoeken gegaan,verbruik was bijna het zelfde.Maar er zat even 150 euro meer btw op.