LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energietarieven vastzetten?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
meelaansyl

energietarieven vastzetten?

Ongelezen bericht door meelaansyl »

Per 1 juli wijzigen de energietarieven weer.
Is het verstandig ze nu vast te zetten?
Eerder is gebleken dat energie zelfs goedkoper werd, en vastzetten dus onvoordeliger was.
Maar hoe zit dat voor de komende periode met de huidige lage tarieven?

bachanaal

Re: energietarieven vastzetten?

Ongelezen bericht door bachanaal »

momenteel zijn de tarieven laag en de kans dat het omhoog gaat is groter dan dat het nog verder zakt dus vastzetten zou wel eens gunstig kunnen zijn. het blijft echter wel een gok, zeker weten doet niemand. velen switchen elk jaar naar de voordeligste aanbieding van dat moment. kortom, er zijn meerdere opties. zelf heb ik de gok genomen om het drie jaar vast te zetten. het contract openbreken tegen een boete is dan een optie als er elders voordeel te halen valt waarbij kosten van de boete terugverdient kan worden.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

dat is en blijft een beetje speculeren... Ik verwacht dat de olieprijs (en daarmee de gekoppelde energieprijs) wel weer zal gaan stijgen, zeker nu de economie weer aan begint te trekken. Ik weet ook niet tegen welke prijs je het vast kunt zetten.

marnix

Ongelezen bericht door marnix »

Ik werd van de week gebeld door eneco, of ik het niet vast wilde zetten. Daar ik niet zo'n vertrouwen heb in hun medeleven met mijn te betalen rekening, heb ik maar besloten er niet op in te gaan.

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens »

De echte crisis komt nog en dan dalen de olieprijzen weer verder. Ik zou het dus niet doen. Maar dat is niet meer dan mijn mening

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@meelaansyl, goede vraag. Ik krijg ook regelmatig die vraag van de energiemaatschappij. Doch ik kan me niet onttrekken aan het beeld dat ze mij alleen zo'n aanbod doen als de energietarieven vermoedelijk gaan dalen.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Een beetje achterdocht hebben is niet verkeerd kuklos. Maar de olieprijzen zijn weer stijgende. Tenminste als ik ga tanken met mijn auto is het telkens weer een hoger eindbedrag. Dus vastzetten zou nu kunnen indien het energiebedrijf je benadert. Het is voor hun ook een zekerheid als ze vaste contracten hebben i.v.m. de inkoop van de energie en is hiervoor dus belangrijk.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik ga er ook niet op in op dat vastzetten.
Heb zelf het idee dat we er niet echt beter van worden, ze verdienen miljoenen die energieleveranciers, denk niet dat ze het doen doordat de klant er beter van word.
Maar dat is mijn gevoel erover.

elmo43

Ongelezen bericht door elmo43 »

Er is vaak in het verleden en laast ook nog duidelijk gemaakt dat het helemaal geen zin heeft dit vast te zetten.
mede omdat niemand je kan vertellen wat over een jaar de prijzen doen, en al helemaal niet over 2 jaar. En word en werd dus geadviseerd dit niet vast te laten zetten.

Gesloten