LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enexis dreigt met afsluiten omdat NEM zich niet meldt

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Woestijnvis

Enexis dreigt met afsluiten omdat NEM zich niet meldt

Ongelezen bericht door Woestijnvis »

Dag lieve mensen, mijn naam is Jakob.
Ik ben nieuw hier, maar heb eigenlijk we dringend advies nodig over het volgende probleem:

Enexis stuurt mij een brief dat er op mijn adres niet bekend is wie er energie levert.
En dat ik als bewoner mij onmiddelijk moet melden op dreiging van onmiddelijke afsluiting.
fijntjes vermeld de brief: "uw energieleverancier kunt u kiezen, uw netwerkbeheerder niet".
Blijkt dat de NEM een adminisratieve handeling niet heeft doorgevoerd ofzo.
Dus ik bellen met enexis, bellen met NEM, bellen met enexis, enz. enz.
Ik tegen enexis zeggen dat ik dus als brave burger gewoon maar klant ben en geen partij in deze: ze moeten bij NEM zijn.
Toch hangt MIJ de afsluiting boven het hoofd deze week terwijl ik van de prins geen kwaad weet.

Vraag is; Aan welke klok moet ik dit hangen? en kan dit zomaar?

Graag tips, alvast bedankt.
Jakob.

Shine

Re: Enexis dreigt met afsluiten omdat NEM zich niet meldt

Ongelezen bericht door Shine »

Sowieso is mijn advies om niet met NLenergie (in de volksmond ten onrechte NEM) in zee te gaan. U moet al behoorlijke verbuiker zijn wil u voordelig uit zijn. Uw maandelijkse vastrecht levering per product (sommige leveranciers noemen het administratiekosten) zijn bij NLenergie het duurst. Te weten per product 7,- !!
Samen dus maandelijks: 14,- !! Zet dit af tegen het gemiddeld door de leveranciers berekend bedrag van tesaam 5,-. Tel uit uw verlies!

U hebt inmiddels met NLenergie contact gehad. Wat heeft deze u te verstaan gegeven en wat hebben ze gezegd te zullen doen?
Zo lang als dat de netbeheerder geen melding binnen krijgt van een aanmelding, dus aanvraag van een leveringscontract op uw adres, blijft het afsluitings gevaar door de netbeheerder boven uw hoofd hangen.
Zaak is dus dat de/een leverancier u zsm aanmeldt.
U had zich bij NLenergie aangemeld (zoals u in uw schrijven te kennen geeft) dan moet u in dit geval aan hún klok hangen. Zij hebben uw aanmelding, zoals blijkt niet uitgestuurd.
Wanneer had u zich trouwens bij NLenergie aangemeld?

Woestijnvis

toen ik kwam wonen op dit adres in september 2008 vroeg ik verschillende OFFERTES aan bij leveranciers; NLenergie (zo u wilt) schreef de offerte in als aanvraag en elimineerde mijn 3 dagen oude (bewust gekozen) contract met Elektran. Iets wat klaarblijkelijk onomkeerbaar was!
Op dat moment was NLenergie de goedkoopste en dus is het maar zo gebleven. ik weet het, ik weet het, maar daar gaat het nu niet om.
Ik ben van mening dat ik me als afnemer aan alle afspraken houdt; meterstanden doorgeven/ rekening betalen/ enz.
Als de netbeheerder beef heeft met de leverancier kan het toch nooit zo zijn dat het over mijn rug uitgevochten wordt?
Niet ik ben degene die hier actie op hoef te ondernemen toch?
Het zal toch niet zo zijn dat ik tijd en kosten voor NLenergie ga maken?
Ik weet niet wat er van MIJ wordt verwacht; ik heb gebeld met het verzoek de handeling voor Enexis uit te voeren, 2x inmiddels, maar ja: callcenters, he?

Het maakt mij ontzettend boos dat er dreigementen aan mijn adres worden ge-uit buiten mijn schuld om en ik sta eigenlijk op het standpunt: als je nu nog wilt weten wie hier energie levert, kap je de stoep maar open en volg je de leiding/draad maar naar z'n oorsprong, want IK sta hierbuiten!!

Fout?....

NLEnergie

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Woestijnvis,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij zo snel mogelijk persoonlijk contact met u op te nemen om uw klacht op te lossen.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Woestijnvis schreef:toen ik kwam wonen op dit adres in september 2008 vroeg ik verschillende OFFERTES aan bij leveranciers; NLenergie (zo u wilt) schreef de offerte in als aanvraag en elimineerde mijn 3 dagen oude (bewust gekozen) contract met Elektran. Iets wat klaarblijkelijk onomkeerbaar was!
Op dat moment was NLenergie de goedkoopste en dus is het maar zo gebleven. ik weet het, ik weet het, maar daar gaat het nu niet om.
Ik ben van mening dat ik me als afnemer aan alle afspraken houdt; meterstanden doorgeven/ rekening betalen/ enz.
Als de netbeheerder beef heeft met de leverancier kan het toch nooit zo zijn dat het over mijn rug uitgevochten wordt?
Niet ik ben degene die hier actie op hoef te ondernemen toch?
Het zal toch niet zo zijn dat ik tijd en kosten voor NLenergie ga maken?
Ik weet niet wat er van MIJ wordt verwacht; ik heb gebeld met het verzoek de handeling voor Enexis uit te voeren, 2x inmiddels, maar ja: callcenters, he?

Het maakt mij ontzettend boos dat er dreigementen aan mijn adres worden ge-uit buiten mijn schuld om en ik sta eigenlijk op het standpunt: als je nu nog wilt weten wie hier energie levert, kap je de stoep maar open en volg je de leiding/draad maar naar z'n oorsprong, want IK sta hierbuiten!!

Fout?....

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Stuur de Netbeheerder een copy van NEM die leverde en waar U aan betaalde..

Dan is dat Uw bewijs en zij moeten dan de NEM benaderen met het NEM klant nummer!

Bij afsluiten met bewijs van NEM klantnummer kunt U de schade claimen bij de netbeheerder!

Shine

Ik begrijp dat u op uw nieuwe adres geswitcht bent en tot op de dag van vandaag actieve leveringscontracten hebt. Oke, duidelijk.
Ook begrijp ik dat u na die switch naar NLenergie, maandelijks en tot op de dag van vandaag steeds termijnen betaalt aan NLenergie?
Betaalt u hen via acceptgiro of automatische incasso?
Uw maandelijkse betaalde termijnbedragen zijn het bewijs dat u wel degelijk een leverancier hebt.
Vreemd is wel dat bij een aanmelding de netbeheerder die aanmelding moet goedkeuren. Ze sturen een bericht naar de leverancier met een bepaalde code. Die code is eigenlijk de bevestiging van de netbeheerder dat er levering, een contract is.
Ik bedenk me verder,.... heeft uw adres een toevoeging? Bijvoorbeeld 12A of 12 Hs, of 12 Bis ? Want gehanteerde toevoegingen door de gemeente hoeven en komen vaak niet overeen met de vermeldingen bij de netbeheerder. Want kan uitdraaien dat u betaalt voor uw buurman/-vrouw.
Kijk alles even goed na. Ook uw meterstanden en noteer uw serienummers van de meters als hier sprake van is.
Neem dan weer contact op met de netbeheerder en sluit dit met hun kort.

Laat u weten hoe het verder gaat/afloopt ?

Woestijnvis

Wat fijn om te zien dat er zoveel mensen meedenken, waarvoor mijn dank!!
voor NLenergie: de link die u stuurde via de reacties werkt (bij mij) niet.
dit heeft ongetwijfeld te maken met het hebben van een hotmail-account (u hebt outlook) en mijn beperkte computerkennis: het één rijmt geloof ik niet met het ander, jammer.
probeert u via mijn debiteurennr. te vinden svp: xxxxxxxxxxxxxxx
leveringsadres xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

zou fijn zijn wanneer u zsm me belde...
Laatst gewijzigd door Woestijnvis op 04 mei 2010 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Shine

@ Woestijnvis:

Kopieer en plak het emailadres in de mail vanuit hotmail. Dat werkt wel. En anders vanuit hotmail: maak een nieuw bericht en schrijf het emailadres over in de 'Aan' (geadresseerde) regel.
Het is niet verstandig om hier uw debiteurennummer en adres te vermelden. Mijn advies:
Haal dat onmiddelijk weg. Het kan u nml voor nog meer problemen zorgen!!

Woestijnvis

blij te melden dat het probleem uit de wereld schijnt te zijn: NLenregie heeft mij gevonden en wat van-buiten-naar-binnen niet lukte gaat andersom wel goed.
Men heeft mij benaderd en het probleem blijkt een uit-huizing/ in-huizing te zijn die niet ge-accodeerd was. volgt u het nog?
Al met al vindt ik dat me de stuipen op het lijf zijn gejaagd door Enexis en dit terwijl ik geen partij in deze ben. zeer onterrecht!!
Iedereen bedankt voor het meedenken. Deze zwarte wolk trekt nu mooi voorbij!
Het actief vinden van problemen van NLenergie via dit forum sterkt mij in het idee dat de moraal misschien enigszins keert bij deze cowboys van de energie, maar het moet wel van ver komen.
Ik ben blij hiervoor een sterk medium te hebben gevonden in de vorm van het TROSradar-forum.

m.vr.gr. Jakob

Woestijnvis

Woestijnvis schreef:Wat fijn om te zien dat er zoveel mensen meedenken, waarvoor mijn dank!!
voor NLenergie: de link die u stuurde via de reacties werkt (bij mij) niet.
dit heeft ongetwijfeld te maken met het hebben van een hotmail-account (u hebt outlook) en mijn beperkte computerkennis: het één rijmt geloof ik niet met het ander, jammer.
probeert u via mijn debiteurennr. te vinden svp: 00000000000001
leveringsadres is u bekend

zou fijn zijn wanneer u zsm me belde...

Gesloten