Ik ben vandaag telefonisch benaderd met een aanbod voor een nieuw contract per 1 januari 2013 (met een looptijd van 2 of 3 jaar vaste tarieven). Ik wilde dit aanbod via de mail rustig kunnen nalezen en niet gelijk een conceptcontract krijgen dat ik zelf daarna moet weigeren als het aanbod mij niet bevalt. De medewerkster kon dit aanbod helaas niet via de mail toesturen. Een manager was niet beschikbaar.
* Een rare van gang van zaken of niet?
* Kan ik niet beter de nieuwe prijzen per 1.1.2013 afwachten?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EON - vernieuwing contract 1/1/2013 rare zaken
-
roeleveldr
Re: EON - vernieuwing contract 1/1/2013 rare zaken
Het klopt dat men geen vrijblijvende offertes stuurt. Het zijn dan altijd conceptcontracten die, als u niets binnen 7 werkdagen van u laat horen dat u er niet op in wilt gaan, dan vanzelf hét contract worden.
Wat betreft het aanbod. Is moeilijk te zeggen omdat u geen prijzen aanreikt. Maar ik zou wachten tot na 1 januari 2013 en dan gaan shoppen. Veel energieboeren zitten nog met vaste prijs contracten die ze graag kwijt willen. Bij sommigen zie je al wel dat de prijs van energie voor de lange termijnen lager zijn, dus al rekening hebben gehouden dat de energieprijzen dalen. Maar de vraag is natuurlijk in hoeverre dit overeenkomstig zal zijn met de verlaging die 1-1-2013 zal zijn.
Sowieso zou ik geen langdurig contact aangaan. Max 2 jaar. Zoals gezegd wacht even tot 1-1-2013.
Wat betreft het aanbod. Is moeilijk te zeggen omdat u geen prijzen aanreikt. Maar ik zou wachten tot na 1 januari 2013 en dan gaan shoppen. Veel energieboeren zitten nog met vaste prijs contracten die ze graag kwijt willen. Bij sommigen zie je al wel dat de prijs van energie voor de lange termijnen lager zijn, dus al rekening hebben gehouden dat de energieprijzen dalen. Maar de vraag is natuurlijk in hoeverre dit overeenkomstig zal zijn met de verlaging die 1-1-2013 zal zijn.
Sowieso zou ik geen langdurig contact aangaan. Max 2 jaar. Zoals gezegd wacht even tot 1-1-2013.
Wanneer loopt het huidige contract af?
Met dit soort dingen moet je erg opletten, het variabele tarief voor gas ligt nu boven de 70 cent/m3 voor klanten van E-ON waarvan het vaste contract afloopt/uitgediend is.
Met dit soort dingen moet je erg opletten, het variabele tarief voor gas ligt nu boven de 70 cent/m3 voor klanten van E-ON waarvan het vaste contract afloopt/uitgediend is.
Zelf zie ik geen nut in contracten die langer duren dan 1 jaar.
Je betaalt dan namelijk veel te veel. mogelijk zelf echt te veel.
Ze gooien er rustig 2 of 3 cent per kwh op als je 2/3 jaar doet.
En als je het elk jaar verlangt kan het hhoguit maar 1 cent verhoging zijn.
Ik zou zelf dus zeker met dit soort dingen nooit langlopenede contracten nemen.
Je betaalt dan namelijk veel te veel. mogelijk zelf echt te veel.
Ze gooien er rustig 2 of 3 cent per kwh op als je 2/3 jaar doet.
En als je het elk jaar verlangt kan het hhoguit maar 1 cent verhoging zijn.
Ik zou zelf dus zeker met dit soort dingen nooit langlopenede contracten nemen.