LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] essent 250 euro boete

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Theodor

essent 250 euro boete

Ongelezen bericht door Theodor »

Had online mij contract omgezet naar 3 jaar vast,had ja 7 dagen bedenktijd.
Na 5 dagen weer trug laten zetten op het oude contract.
Dus binnen de termijn.
Krijg ik nu een rekening van 250 euro wegens opzegvergoeding.
Dit kan toch niet :(

stofzuigertje

Re: essent 250 euro boete

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat nieuwe klanten die aan de deur zonder vergelijk mogelijkheid wel bedenkt tijd hebben maar of dit voor online, je kon eerst alle voorwaarden ook eerst rustig doorlezen voor je op Akkoord klikte...
En terug, ja als je terug wilt of naar andere aanbieder geld daar een standaard boete bedrag voor.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Stond die 7 dagen bedenktijd ergens vermeld?
Aangezien Essent onderstaande op de website heeft staan inzake het wijzigen van overeenkomsten via Mijn Essent:
Uw wijziging wordt direct doorgevoerd en via e-mail ontvangt u een bevestiging.

Ik weet niet of die 7 dagen bedenktijdregel ook geldt als je zelf de overeenkomst wijzigt bij de huidige energieleverancier.

En als je de ovk toch weer terug zet naar 3 jaar? Laten ze dan die 250,- boete vallen? Mogelijk kun je na een poosje overstappen naar een andere energieleverancier en zijn zij bereid (een deel) van de opzegvergoeding te betalen. Wel even navragen wat ze (de nieuwe) maximaal willen betalen en hoe hoog de opzegvergoeding is bij de huidige energieleverancier.

Tja een open deur voor de volgende keer: eerst bedenken en dan pas doen, scheelt ook een hoop extra werk :wink:

Theodor

Heb het nagevraagd en een mail gekregen waar die 7 dagen bedenktijd instond.

Emmy75

Hmm vreemd. Dan zou ik contact met ze opnemen dat je niet van plan bent de boete te betalen en wel om die reden. Even afwachten hoe ze reageren en anders de mededeling schriftelijk bevestigen.

Theodor

Wanneer u het via internet heeft aangevraagd, gaat de bedenktijd in vanaf het moment dat u op de akkoord-button klikt. Dit is wettelijk geregeld in de wet 'Kopen op Afstand

Emmy75

Er zijn enkele uitzonderingen op deze wet. Een ervan is bijvoorbeeld het boeken van een vakantie, maar ik weet niet wat alle uitzonderingen zijn.

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Theodor,

In uw bericht van 26 maart op dit forum geeft u aan dat u een klacht heeft over de in rekening gebrachte opzegvergoeding.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

Theodor

Netjes opgelost bedankt

Gesloten