Let op!
Telefonisch ben ik destijds benaderd om een 3 jarig contact aan te gaan. Het klonk aantrekkelijk en ik heb dat dan ook gedaan.
Nu ben ik aan de voordeur benaderd door Greenchoice die goedkoper gas en electriciteit leveren, tegen hen heb ik uiteindelijk ook ja gezegd en blijkbaar een contract getekend voordat ik het in de gaten had. Zij hebben het contact voor mij bij Essent meteen beëindigd en niet na afloop van de contractduur, voor mij zou dat in 2011 zijn geweest. Hier was ik me niet van bewust.
Nu moet ik vanwege contactbreuk aan Essent een boete betalen voor alleen electriciteit van 100 euro. Voor het beëindigen van het gascontract krijg ik nog een nota.
Ik heb zowel met Essent alsook met Greenchoice gebeld. Niks aan te doen zeggen beide, ik had toch een contract getekend! Had ik maar alles goed moeten doorlezen.
Kan dit allemaal zo maar?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] essent 3 jarig contract
Re: essent 3 jarig contract
Mag Greenchoice dan zonder mij verder in te lichten het contract voor mij bij Essent voortijdig beëindigen? Zij waren volgens Essent op de hoogte van de contractduur tot 2011.
Ja, het zal wel allemaal. Ik had me al eerder voorgenomen nooit meer in te gaan op telefonische aanbiedingen en snelle voordeurverkopers, maar ben er toch ingetrapt zonder eerst alles grondig door te lezen. Nooit, nooit meer dus. Voortaan alles schriftelijk laten verlopen en alles doornemen zonder dat er iemand bij is die je kan beïnvloeden.
Dat is dus de les.
Bedankt en de groeten!
Dat is dus de les.
Bedankt en de groeten!
-
forumessent
Beste Leilux,,
In uw bericht van 4 november op dit forum geeft u aan dat u vragen heeft over het beeindigen van ons leveringscontract. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Diana
Essent medewerker
In uw bericht van 4 november op dit forum geeft u aan dat u vragen heeft over het beeindigen van ons leveringscontract. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Diana
Essent medewerker