LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent berekent ten onrechte zelf eindstanden

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Bakker23

Essent berekent ten onrechte zelf eindstanden

Ongelezen bericht door Bakker23 »

Bij onze jaarafrekening eind juli bleek dat Essent niet de standen had gebruikt die wij hadden doorgegeven maar zelf standen had berekend die veel hoger lagen dan die van ons; gevolg; we moeten 655 euro bijbetalen. Na meerdere malen hierover te hebben gebeld en meerdere malen opnieuw standen te hebben doorgegeven (nog steeds zijn de standen lager dan de door Essent zelfbedachte stand die in juli op onze jaarafrekening stond) heeft Essent alsnog het bedrag van 655 euro van onze rekening geschreven met de mededeling dat we verzuimd hebben de standen door te geven en dat we over 6 maanden dit betaalde bedrag wel weer inlopen. Ondanks herhaaldelijk vragen wijste niets er op dat we dit bedrag van Essent zullen terugkrijgen en dat de standen worden aangepast.

Chanmaster

Re: Essent berekent ten onrechte zelf eindstanden

Ongelezen bericht door Chanmaster »

U kunt uw klacht deponeren op: http://www.consuwijzer.nl

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Allereerst, we praten niet over eindstanden maar over jaarstanden. Eindstanden zijn standen wanneer u het pand definitief verlaat (verhuizen) of wanneer u switcht (wisselt van leverancier). Van beide is hier geen sprake, althans dat maak ik uit uw schrijven op.

Essent dient wat zeg ik, is zelfs verplicht uw meterstanden te corrigeren tbv de jaarafrekening. Uw jaarmeterstanden zijn op dit moment nog lager dan de standen gehanteerd op uw jaarafrekening.
Bel ze nogmaals, dien een klacht in, vergezel uw klacht van foto's van uw meterstanden en eis die correctie.
Essent houdt zich in deze namelijk niet aan geldende regeltjes. Tenzij, tenzij het verschil dermate miniem is. Maar uit uw gepresenteerde verhaal maak ik op dat hier ook geen sprake van is.

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Bakker23,

In uw bericht van 4 november op dit forum geeft u aan dat u het oneens bent met de meterstanden op uw jaarafrekening.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

Gesloten