LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ESSENT BETAALD TEGOED JAARAFREKENING NIET TERUG
ESSENT BETAALD TEGOED JAARAFREKENING NIET TERUG
Hoi,
Sinds 3 weken zijn wij al aan het bellen en mailen met die zakjes snot van de klantenservice. Sorry dat ik ze zo noem maar ze houden zich precies aan de regels die ze aangeleerd hebben gekregen. Wij hebben een behoorlijk tegoed van Essent wat wij teruggestort zouden krijgen na aftrek van de energiekosten over de maand juni. Tot op heden jullie raden het al geen terugbetaling. Als je gaat mailen krijg je te horen je moet geduld hebbe, ga je mailen krijg je het antwoord u kunt u betaling tegemoet zien. Ga je boos bellen krijg je te horen het is de 23e hier geboekt en kunt u het binnen enkele dagen op uw rekening zien. Ga je weer bellen hoor je, er is een foutje gemaakt en is de boeking pas de 29e naar de bank gegaan. Nu zat er weer een betalingsbureau tussen en moesten we die maar gaan bellen, het nummer was van een fax. Na veel bellen zou het vandaag op de rekening staan en jullie raden het al weer niet. Wat kun je nu tegen zo'n club beginnen. Zijn wij telaat met betalen, krijg je een deurwaarder uiteindelijk en anders geen gas en electra meer. Maar wat kunnen wij als consument nu nog??? Heeft iemand raad??? Ik ben Essent meer dan zat eerlijk waar.
Sinds 3 weken zijn wij al aan het bellen en mailen met die zakjes snot van de klantenservice. Sorry dat ik ze zo noem maar ze houden zich precies aan de regels die ze aangeleerd hebben gekregen. Wij hebben een behoorlijk tegoed van Essent wat wij teruggestort zouden krijgen na aftrek van de energiekosten over de maand juni. Tot op heden jullie raden het al geen terugbetaling. Als je gaat mailen krijg je te horen je moet geduld hebbe, ga je mailen krijg je het antwoord u kunt u betaling tegemoet zien. Ga je boos bellen krijg je te horen het is de 23e hier geboekt en kunt u het binnen enkele dagen op uw rekening zien. Ga je weer bellen hoor je, er is een foutje gemaakt en is de boeking pas de 29e naar de bank gegaan. Nu zat er weer een betalingsbureau tussen en moesten we die maar gaan bellen, het nummer was van een fax. Na veel bellen zou het vandaag op de rekening staan en jullie raden het al weer niet. Wat kun je nu tegen zo'n club beginnen. Zijn wij telaat met betalen, krijg je een deurwaarder uiteindelijk en anders geen gas en electra meer. Maar wat kunnen wij als consument nu nog??? Heeft iemand raad??? Ik ben Essent meer dan zat eerlijk waar.
-
Re: ESSENT BETAALD TEGOED JAARAFREKENING NIET TERUG
Ha, ik heb hetzelfde gehad.
Ik had een bedrag openstaan na verrekening en kreeg het ook niet terug. Ze hebben kennelijk vaste data waarop ze innen en uitbetalen. Dus als ze zeggen de 23ste en je hebt het dan niet, dan kun je wachten tot de volgende 23ste, want eerder krijg je het niet.
Wat heb ik gedaan?
Ik heb een aangetekende brief gestuurd. Daarin heb ik gezegd dat ik het niet meer dan normaal vind dat wat voor mij geldt, ook voor Essent geldt. Dus betalen ze niet binnen 2 maanden (dat is de termijn die vermeldde en die zou binnen 10 werkdagen na mijn brief aflopen), dan verwacht ik dat er 15 Euro boete erbij wordt opgeteld.
Ik weet niet of het daaraan lag, maar ik had binnen 4 dagen na het versturen van mijn brief mijn geld terug. Buiten de "normale" betaaldagen om.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik had een bedrag openstaan na verrekening en kreeg het ook niet terug. Ze hebben kennelijk vaste data waarop ze innen en uitbetalen. Dus als ze zeggen de 23ste en je hebt het dan niet, dan kun je wachten tot de volgende 23ste, want eerder krijg je het niet.
Wat heb ik gedaan?
Ik heb een aangetekende brief gestuurd. Daarin heb ik gezegd dat ik het niet meer dan normaal vind dat wat voor mij geldt, ook voor Essent geldt. Dus betalen ze niet binnen 2 maanden (dat is de termijn die vermeldde en die zou binnen 10 werkdagen na mijn brief aflopen), dan verwacht ik dat er 15 Euro boete erbij wordt opgeteld.
Ik weet niet of het daaraan lag, maar ik had binnen 4 dagen na het versturen van mijn brief mijn geld terug. Buiten de "normale" betaaldagen om.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Oke tjoektjoek... waar heb je die brief naar toegestuurd?? Die zakjes snot in Groningen (zit het callcenter klantenservice) snappen het niet. Heb jij toevallig het adres bij de hand??? Enne goede tip... anders zit er niets anders op een deurwaarder in te schakelen toch?
-
Ik zal de brief even voor je opzoeken, dat kan vanavond pas als ik weer thuis ben. Je houdt 'm tegoed.
Enneh... ik beloof niets hè? Over het terugkrijgen.
Enneh... ik beloof niets hè? Over het terugkrijgen.
Op uw eindafrekening staat als het goed is de datum waarop de afrekening plaats vindt. Is dat niet het geval dan staat er zeker op: Het bedrag wordt na verrekening van eventueel nog openstaande posten op uw bank of giro rekening overgemaakt.
Erg duidelijk is het niet dat geef ik toe maar zo werkt het wel.
De afrekening bij Essent kan vier tot zes weken duren.
Erg duidelijk is het niet dat geef ik toe maar zo werkt het wel.
De afrekening bij Essent kan vier tot zes weken duren.
-
Ik heb de brief opgezocht, maar kan ´m niet meer vinden. Ik kan me herinneren dat ik het gewoon van de rekening heb geplukt.
Ik heb ´m wel aangetekend gestuurd, maar niet met ontvangstbevestiging.
Overigens heb ik toen wel mijn geld terug gekregen, maar nooit antwoord gekregen op de vraag of de klant ook recht heeft op verhoging. Ik kreeg na 4 maanden een telefoontje van een mevrouw die in gebrekkig Nederlands vroeg op de klacht was opgelost en ze had niet eens mijn brief gelezen!
Ik heb ´m wel aangetekend gestuurd, maar niet met ontvangstbevestiging.
Overigens heb ik toen wel mijn geld terug gekregen, maar nooit antwoord gekregen op de vraag of de klant ook recht heeft op verhoging. Ik kreeg na 4 maanden een telefoontje van een mevrouw die in gebrekkig Nederlands vroeg op de klacht was opgelost en ze had niet eens mijn brief gelezen!
Op mij komt de helpdesk van Essent zeer betrouwbaar over, bel nog eens en dan krijg je mogelijkerwijs een ander luisterend persoon aan de telefoon.
Juni is ook nog maar net voorbij, een beetje geduld is misschien ook goed. En mensen uitmaken voor "zakjes snot" is meestal ook geen goed begin denk ik.
-
@ Lau10
Deze klacht was niet netjes opgelost, maar over het algemeen is mijn mening over de helpdesk van Essent zeer goed hoor. Wilde laatst mijn voorschot verhogen. Werd vriendelijk te woord gestaan en had binnen 5 werkdagen bevestiging in huis. Helemaall voorgerekend hoe het nu in elkaar zit.
Karr-2 heeft ook een punt. Als je vriendelijk begint zijn mensen over het algemeen heel welwillend. Niet dat ik denk dat Sylke meteen is begonnen met ze aan te spreken als zakjes snot
Deze klacht was niet netjes opgelost, maar over het algemeen is mijn mening over de helpdesk van Essent zeer goed hoor. Wilde laatst mijn voorschot verhogen. Werd vriendelijk te woord gestaan en had binnen 5 werkdagen bevestiging in huis. Helemaall voorgerekend hoe het nu in elkaar zit.
Karr-2 heeft ook een punt. Als je vriendelijk begint zijn mensen over het algemeen heel welwillend. Niet dat ik denk dat Sylke meteen is begonnen met ze aan te spreken als zakjes snot
hoe is ze dan begonnen ?
karr-2:
En was het niet zo, karr-2 dat rekeningen gewoon op tijd betaald moeten worden? geldt ook voor Essent... lijkt me
men betaalt een voorschot... de termijn van juni is dus een maand oud.Juni is ook nog maar net voorbij, een beetje geduld is misschien ook goed.
En was het niet zo, karr-2 dat rekeningen gewoon op tijd betaald moeten worden? geldt ook voor Essent... lijkt me
Natuurlijk ben ik niet begonnen met die mensen aan te spreken als zakjes snot. Maar vraag je naar de afdelingschef krijg je te horen dat dat niet mag, dan niet kan en uiteindelijk dat er niemand is. Uiteraard is men snel om zaken te regelen in hun voordeel. Klant moet klant blijven. Dus heb je je zaken ook snel in huis en netjes geregeld. Alleen kan Essent niet omgaan met tegoeden en terugbetalingen. Wij hebben nu al met al ongeveer 15 keer moeten bellen, mailen etc. En op de jaarafrekening staat inderdaad na verrekenening bla bla. Maar wij hebben geen openstaande posten en altijd keurig netjes op tijd betaald. Dus wij netjes betalen, zij ook. Enne wij zijn al meer dan 4 weken verder. Als je niet aan de bel blijft hangen (kijk maar eens verder op het forum) krijg je je geld pas na 2 jaar of helemaal niet. Spit het forum maar eens door. Maar wij zouden de betaling voor vrijdag op de rekening moeten hebben en anders zou er toch (volgens hun) een fout gemaakt kunnen zijn. Kijk now were talking !! Als men dit nu maar eens eerder toegaf. Men moet gewoon niet iedere keer zeggen ja hoor is gestort en binnen enkele dagen op de rekening en dit hoor je dus meerdere malen. Men wilde mij ook wijs maken van giro naar bank dat dat ook wel een week kon duren. Nou geloof het allemaal niet meer. Wij te laat met betalen uiteindelijk een aanmaning met gelijk kosten er bovenop en daarbij geen gas en electra meer. Die reclame van Fortis vind ik zeer doeltreffend. We zijn het gewoon gaan vinden abnormaal behandeld te worden en dit is hier een duidelijk voorbeeld van.
niet met je eens, het vragen naar een manager aan de helpdesk is al een motie van wantrouwen, de rest is wel in te vullen.
Eindelijk.... na veel zuchten, boos worden en slapeloze nachten is het kindje geboren !!! Ons tegoed is boven water en gestort. Heeft wel lang geduurd maar we hebben er wel van geleerd.