LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent blijft liegen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Bert_F

Essent blijft liegen

Ongelezen bericht door Bert_F »

In een artikel in het Dagblad van het Noorden van vandaag doet woordvoerder Veenstra de volgende uitspraken;

"In de slipstream zijn er mensen die onterecht klagen en die gewoon hun geluk willen beproeven."

"Het aantal klachten valt wel mee."

"We nemen elke klacht serieus."

Nog steeds dezelfde leugens dus. Bovendien getuigt het van een ongelooflijke onbeschoftheid om duizenden mensen met serieuze klachten gelukzoekers te noemen.

http://www.geocities.com/essent_files/index.html

jaap..

Re: Essent blijft liegen

Ongelezen bericht door jaap.. »

Vriendelijke Bert-f,
Bovendien getuigt het van een ongelooflijke onbeschoftheid om duizenden mensen met serieuze klachten gelukzoekers te noemen.
Dat zegt hij natuurlijk niet, hij zegt alleen dat er onder de mensen met serieuze klachten ook mensen zitten die hun geluk beproeven.

Zoals jij het stelt klinkt het als stemmingmakerij. Het is wel goed om objectief naar dit soort dingen te kijken en je niet mee te laten slepen in allerlei onredelijke verhalen.

Bert_F

Beste Jaap,

Laat hij zich eerst maar eens druk maken over de duizenden klanten die terecht klagen. Essent woordvoerders die met hun ongenuanceerde geleuter de zaak willen bagatelliseren stel ik aan de kaak. Of jij dat nou redelijk of onredelijk vindt, dat zal mij een zorg zijn.

En wat mijn vriendelijkheid betreft, die heb ik m.b.t. essent al lang aan de kant gezet. Essent koos ervoor op de onbeschofte toer te gaan, dus dat kunnen ze van mij krijgen zoals ze het willen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Het ligt toch altijd in het algemeen aan de klant die niet wil betalen. Yeah right!!! Mijn vader heeft zelf bij het energie bedrijf gewerkt(ruim 30 Jaar) en vertelde mij gister nog dat de energie bedrijven te groot zijn geworden om nog naar individuele kwesties met klanten te kijken. Daar verdienen ze geen geld mee. En daarom besteden ze daar niet al te veel aandacht meer aan. Vroeger had je regionale desks die je kon bezoeken om dit soort zaken op te lossen. Nu probeer je dat via een telefoonlijn waar iemand aan de andere kant intikt wat er wordt gezegd. Vervolgens moet iemand op een back-office er iets mee doen. Ingewikkeld allemaal en de klant heeft er onder te lijden.

Bert_F

Juist gast, vroeger kon je gewoon naar het loket van de gemeentelijke nutsbedrijven. En de meters werden gewoon opgenomen door mensen die in vaste dienst waren. Bij ons kwam jarenlang dezelfde meneer, ben nog steeds bevriend met die man.

Het klopt dat het er nu allemaal niet gemakkelijker op is geworden. Maar dat geeft het gaaies bij essent nog lang niet het recht om klanten te schofferen. Zeker niet als die klanten terechte klachten hebben.

jaap..

Ongelezen bericht door jaap.. »

Misschien iets om over na te denken...

Vroeger, (oei dat klinkt cliche) werdt er in verhouding minder stroom afgenomen. Door allerlei dure, stroomvretende apparaten is het stroomverbruik omhooggeschoten. Om kosten te drukken voor het energiebedrijf, maar ook voor de afnemers, worden dingen geautomatiseerd.

Als nu nog steeds hetzelfde mannetje langs moest komen en er loketten zouden zijn waar je langs zou kunnen komen, dan was de rekening alleen maar hoger. Wederom zou ik dus willen zeggen; kijk objectief nar de zaken en zie dingen niet los van elkaar.

De veranderingen zijn niet alleen maar negatief. Het is alleen wel meer dan vervelend dat het bij sommige mensen heel erg fout loopt.

Bert_F

Goed zo Japie, we kunnen er niet genoeg op blijven hameren, bedankt dus voor het omhooghalen van het topic.

Overigens, je lijkt mij het geschikte tiepetje om essent woordvoerder te worden. Je moeder zal reuze trots op je zijn.

Gast

jaap... door het toegenomen energie verbruik zijn de energie bedrijven alleen maar meer gaan verdienen, door het samengaan van de energie bedrijven behalen ze schaalvoordelen en verdienen dus meer, door het samengaan van de energiebedrijven dacht men dat veel mensen overbodig zouden worden. En lees hier en op tientallen andere bedrijven wat voor ellende een aantal energiebedrijven veroorzaken. .........Vroeger............. hoorde je dat IETSJE minder. ..........vroeger.........ik verlang naar vroeger omdat het voor mij(en vele andere KLANTEN) toen beter was. Dat is toch niet verkeerd om naar betere tijden te verlangen?

Jaap..

Ongelezen bericht door Jaap.. »

Bedankt Bert-f, super volwassen gereageerd. Nu weet ik jou ook wat beter in te schatten.

Wat ik bedoelde wil ik best nog even toelichten

Ik ontken natuurlijk niet dat er problemen zijn. Het gaat erom dat er ook dingen beter geworden zijn.

Nog iets dat anders is dan vroeger... Mensen zijn mondiger en hebben meer communicatie mogelijkheden. Logisch dat er zo ook meer ellende bekend wordt. Uiteraard ben ik daar voorstander van.

Maar goed, ik zou dus niet zo zeker zijn van het idee dat er vroeger minder gedupeerden waren.

Laatste opmerking, Energiebedrijven mogen geen achterlijk hoge marges hanteren. Daar ziet de overheid op toe. sterker nog... overheden zijn over het algemeen de grootste aandeelhouders.

Gast

Ik ben gedupeerde en dat zullen ze weten ook. Bedrijven als het NUON en UPC rommelen maar wat. Ik pik het niet meer.

Bert_F

Helemaal met je eens gast van 11:03. Maar vergeet de volgende keer niet essent in het rijtje te noemen. :wink:

Gast

Dank Bert_F, soms vraag ik me natuurlijk ook af wat voor zin het nu heeft me zo te laten horen. Maar ik stem met mijn voeten. Als het me ergens niet bevalt dan "loop" ik naar een ander bedrijf. Maar als ik dan ook nog slecht behandelt wordt dan vertel ik het aan al mijn vrienden, familie en kenissen.

Willow

Ongelezen bericht door Willow »

Jaap....

Als er niet zoveel fouten zouden worden gemaakt,dan zou Essent het niet zover voor elkaar krijgen om mij voor de 3e keer een deurwaarder op mijn nek te sturen.
En dat nogwel terwijl ik totaal niets open heb staan!!!!

Denk daar eens over na,want ik zal echt de enige niet zijn!!!
Als je het hele verhaal wilt weten,kijk dan ff op de site van Bert_F.
Dan kun je zien wat er allemaal gebeurt bij Essent.

1 Ding is zeker......

Alles komt goed,maar bij Essent verlies je de moed!

Jaap..

Ongelezen bericht door Jaap.. »

Ik herhaal;
Ik ontken natuurlijk niet dat er problemen zijn. Het gaat erom dat er ook dingen beter geworden zijn.
I rest my case

Bert_F

Natuurlijk Jaap zijn er dingen beter geworden. De folders zijn kleurrijker en dikker geworden met nog méér onzin. Had er vandaag weer een in de bus. :lol:

Gast

Misschien is het voor de klanten in het algemeen beter geworden. Misschien. Maar individuele gevallen hebben daar niks aan.

Sjors

Ongelezen bericht door Sjors »

Klopt, vraag maar aan Bert. Bert is nogal begaan met Essent.

Gast

Ja sjors,

Dat vind ik nou ook! Blijf hopen voor Bert dat Essent nog lang negatief genoeg voor hem is.
:lol:

Gast

hahahaha

Gesloten