LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent eindafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
P. Fontijn

Essent eindafrekening

Ongelezen bericht door P. Fontijn »

Sinds 15 januari 2003 hebben wij onze woning in Dongen verlaten. De meterstanden zijn door de makelaar opgenomen en doorgegeven aan Essent. Sinds dat moment blijft Essent bij ons geld van de rekening afschrijven en heeft de nieuwe bewoner nog niets betaald. We praten inmiddels over ruim een jaar van onnozel gedrag bij Essent, vele telefonntjes van ons en de makelaar en dito beloftes dat we teruggebeld worden. Eind januari 2004 heeft Essent een deel teruggestort, maar nog niet alles. Nu is het een enorm gevecht om de laatste euro's (ca. 350) terug te krijgen. Uiteraard ontkennen zij ook al stuur je afschriften. Een eindafrekening heb ik tot op heden nog geeneens gehad. Het is ronduit een schande dat je als consument om je eigen geld moet vechten wat zij ten onrechte van je rekening plunderen. We namelijk geeneens toestemming gegeven voor automatische incasso en deden alles via acceptgiro.
Als dit een voorbode van de liberalisering is dan weet ik niet of we als consument zo blij moeten zijn met dit kabinetsbesluit.

Met groet,

Th van Esveld

Re: Essent eindafrekening

Ongelezen bericht door Th van Esveld »

Op 28 aug. 2003 hebben wij onze woning in Breda verlaten. Het laatste telefoontje was met Essent i.v.m. de meterstanden. Ons gesprek werd afgesloten met "prima, bedankt en over 14 dagen krijgt u de eind afrekening". Half september geen afrekening maar een afschrijving van mijn voorschotbedag. Even bellen met Essen; "foutje mijnheer ik laat uw machtiging wel vervallen. Ik zie dat u volgende week uw afrekening kunt verwachten". Oktober voorschotrekening. Door ons retour gezonden en gebeld, "die afrekening laat wel heel erg lang op zicht wachten. Ik geef er prioriteit aan, maakt u zich maar geen zorgen" Begon november aanmaning. Administratiekosten. Na vele telefoontjes en e-mails, de mededeling per telefoon dat er geen consequentie aan de aanmaning en administratiekosten verbonden waren. Wij waren n.l. uit het incassosysteem gehaald. Hierna nog "tig"-malen gebeld. 7 Februari 2004 DE eindafrekening. U krijgt 576,51 Euro terug, welliswaar minus 30,00 Euro administratiekosten. In werkelijkheid zou ik terug moeten krijgen 606,51 Euro. Gebeld, op 10/02. " Die 30,00 Euro wordt alsnog aan u overgemaakt". 19 februari gebeld: mijn geld is nog niet op de bank bijgeschreven. Een vriendelijke mevr. "dat is toevallig, wij hebben het op 15/02 aan u overgemaakt", op mijn vraag en hoeveel, was het "iets meer dan 80,00 Euro" Ho,ho het moet iets meer dan 600,00 Euro zijn. "He, dat klopt, moet ik even navragen" Nu ruim 2 uur aan de telefoon te hebben gehangen en tussendoor verschillende mensen te hebben gehad, waarvan er een was die het normaal vond dat ik zolang moest wachten, was de uiteindelijke boodschap "belt u morgen om 09.00 uur maar terug, misschien dat wij dan iemand kunnen bereiken, die u mogelijk kan helpen.
Een lang verhaal, je kunt er een soap van maken. Maar in en in triest dat dit soort bedrijven nog bestaansrecht hebben en helaas van onze centen (eurocenten) :oops:

Ron 2

Re: Essent eindafrekening

Ongelezen bericht door Ron 2 »

We namelijk geeneens toestemming gegeven voor automatische incasso en deden alles via acceptgiro.
Ik weet dat je er nu achteraf niets meer aan hebt, maar als je gewoon elke incasso door de bank direct terug had laten boeken (dit kan telefonisch) dan had je in ieder geval je geld nog gehad.

Gesloten