Hoi, zijn er mensen die ook problemen hebben met het begrijpen van zijn einde jaar nota. ?
Ik heb zo juist alle rekeningen vanaf 2004 tot 2006, en zoals ik het berekend klopt er niets van.De manier zoals de rekening opgebouwd is geef de klant geen goed overzicht met wat die betaald heeft en wat die nog terug of bij moet betalen......Dat zo,n groot bedrijf administratief gezien zijn zakjes niet op orde hebben is wel te betreuren, als je ze belt...dan kom je meestal geen steek verder.
Is ergens een klachten commissie die opkomt voor het belang van de consument ?
Romario
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] essent eindejaarrekening
-
Re: essent eindejaarrekening
Klachtencommissie energieleveranciers www.sgc.nl
Het is inderdaad diep treurig dat Essent de administratie niet op orde heeft en ik onderschrijf deze constatering.
Chanmaster
Het is inderdaad diep treurig dat Essent de administratie niet op orde heeft en ik onderschrijf deze constatering.
Chanmaster
Hoi Chanmaster,
Bedankt voor je hulp, ik ga er gelijk werk van maken.
Romario
Bedankt voor je hulp, ik ga er gelijk werk van maken.
Romario
Ik heb eerlijk gezegd nooit echt moeite gehad om de rekening te begrijpen, en dan waren de rekeningen bij mij door diverse overstappen van leverancier ook niet echt simpel.
Wel ben ik het met je eens dat de rekening niet echt simpel is. Maar daar kan essent weinig aan doen, dat is een gevolg van het feit dat de overheid alle kosten wil opsplitsen in een leverancier, netbedrijf en meetbedrijf, bij het netbedrijf de kosten dan ook nog eens opsplitst en daarnaast de energiebelasting ook niet eenvoudig berekent maar ook nog eens met een teruggave en een MEP moet komen.
De conclusie van chanmaster dat de administratie een puinhoop is van essent deel ik ook niet: elke jaarrekening die ik gezien heb klopt namelijk volledig qua berekening. Het enige dat nog wel eens mis wil gaan is het doorgeven van meterstanden, maar die kun je laten corrigeren.
@romario: kun je aangeven wat je precies niet begrijpt? Misschien kan ik of een van de andere forumbezoekers je dan helpen. Heb je je vraag trouwens ook al aan je energiebedrijf gesteld?
Wel ben ik het met je eens dat de rekening niet echt simpel is. Maar daar kan essent weinig aan doen, dat is een gevolg van het feit dat de overheid alle kosten wil opsplitsen in een leverancier, netbedrijf en meetbedrijf, bij het netbedrijf de kosten dan ook nog eens opsplitst en daarnaast de energiebelasting ook niet eenvoudig berekent maar ook nog eens met een teruggave en een MEP moet komen.
De conclusie van chanmaster dat de administratie een puinhoop is van essent deel ik ook niet: elke jaarrekening die ik gezien heb klopt namelijk volledig qua berekening. Het enige dat nog wel eens mis wil gaan is het doorgeven van meterstanden, maar die kun je laten corrigeren.
@romario: kun je aangeven wat je precies niet begrijpt? Misschien kan ik of een van de andere forumbezoekers je dan helpen. Heb je je vraag trouwens ook al aan je energiebedrijf gesteld?