| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent en Energieprijzen.nl
Essent en Energieprijzen.nl
Hallo allemaal,
Let op bij de aanbiedingen van Essent bij Energieprijzen.nl. Zij adverteren hier met prijzen die zij later niet nakomen en denken je makkelijk te kunnen benadelen en je vast te houden aan je contractduur.
In mijn geval ging het om een aansluiting voor mijn nieuwe woning. Deze heb ik voordat ik de sleutel kreeg afgesloten via energieprijzen.nl. Ik heb een 1-jarig contract aangevraagd. Ik kreeg de sleutel en ben gaan verbouwen en verhuizen, uiteraard een zeer hectische periode. Na een paar weken (er vanuit gaande dat het gewoon goed was gekomen) bekeek ik de bevestiging van Essent is goed en tot mijn verbazing week de prijs hierin af met het overeengekomen bedrag.
Gelijk de klantenservice gebeld. Deze meneer gaf aan dat hij het een erg vreemde situatie vond en beloofde mij de prijzen te laten aanpassen naar de overeengekomen bedragen. Vervolgens werd in mijn vakantie mijn voicemail ingesproken of ik niet contact wilde opnemen. Dat heb ik vanmorgen verdaan en mijn verbazing werd nog veel groter.
De prijzen worden niet aangepast want ik neem geen gas af. Duh, dat heb ik ook niet aangevraagd en er is nergens over een gasaansluiting gesproken (ook niet in de bevestiging van energieprijzen.nl). Hierdoor zijn wel mijn verbruikstarieven verhoogd. Vervolgens kan ik volgens hun hier niets meer aan doen aangezien de bedenktijd is verstreken.
Dit wordt uiteraard vervolgd.
Let op bij de aanbiedingen van Essent bij Energieprijzen.nl. Zij adverteren hier met prijzen die zij later niet nakomen en denken je makkelijk te kunnen benadelen en je vast te houden aan je contractduur.
In mijn geval ging het om een aansluiting voor mijn nieuwe woning. Deze heb ik voordat ik de sleutel kreeg afgesloten via energieprijzen.nl. Ik heb een 1-jarig contract aangevraagd. Ik kreeg de sleutel en ben gaan verbouwen en verhuizen, uiteraard een zeer hectische periode. Na een paar weken (er vanuit gaande dat het gewoon goed was gekomen) bekeek ik de bevestiging van Essent is goed en tot mijn verbazing week de prijs hierin af met het overeengekomen bedrag.
Gelijk de klantenservice gebeld. Deze meneer gaf aan dat hij het een erg vreemde situatie vond en beloofde mij de prijzen te laten aanpassen naar de overeengekomen bedragen. Vervolgens werd in mijn vakantie mijn voicemail ingesproken of ik niet contact wilde opnemen. Dat heb ik vanmorgen verdaan en mijn verbazing werd nog veel groter.
De prijzen worden niet aangepast want ik neem geen gas af. Duh, dat heb ik ook niet aangevraagd en er is nergens over een gasaansluiting gesproken (ook niet in de bevestiging van energieprijzen.nl). Hierdoor zijn wel mijn verbruikstarieven verhoogd. Vervolgens kan ik volgens hun hier niets meer aan doen aangezien de bedenktijd is verstreken.
Dit wordt uiteraard vervolgd.
Re: Essent en Energieprijzen.nl
Via de website Easyswitch wilde ik overstappen naar Essent omdat ik bij
opgave van mijn jaargebruik een berekening kreeg dat ik per maand een
voorschot van €72,- zou moeten betalen en wie schetst mijn verbazing dat ik
een mail kreeg van Essent dat het voorschot €142,- zou worden. De vele vele
pogingen om Essent te benaderen (e-mail, website, telefoon) mislukten,
waarna ik een brief schreef aan de vestiging(en) dat ik ervan afzie.
Enkele dagen later ging Essent toch leveren. Voor een periode van 28 dagen
betaalde ik de "eindafrekening" van €69,- waarna ik dacht ermee klaar te
zijn. Maar Essent liet een incassobureau op mij los. Ik liet hen weten dat
Essent heel goed wist dat zij op mij geen vordering meer hadden en dat ik
vervolgpost ongeopend zou retourneren. Ik heb dit ook gedaan. Het
eindresultaat nu een jaar later is dat het incassobureau (de duerwaarder)
beslag heeft gelegd op mijn AOW en dat er een bedrag van €659,- gaat worden
ingehouden. Ik ben heel erg boos. Het kost mij moeite om er nog meer energie
in te steken dan ik al deed.
opgave van mijn jaargebruik een berekening kreeg dat ik per maand een
voorschot van €72,- zou moeten betalen en wie schetst mijn verbazing dat ik
een mail kreeg van Essent dat het voorschot €142,- zou worden. De vele vele
pogingen om Essent te benaderen (e-mail, website, telefoon) mislukten,
waarna ik een brief schreef aan de vestiging(en) dat ik ervan afzie.
Enkele dagen later ging Essent toch leveren. Voor een periode van 28 dagen
betaalde ik de "eindafrekening" van €69,- waarna ik dacht ermee klaar te
zijn. Maar Essent liet een incassobureau op mij los. Ik liet hen weten dat
Essent heel goed wist dat zij op mij geen vordering meer hadden en dat ik
vervolgpost ongeopend zou retourneren. Ik heb dit ook gedaan. Het
eindresultaat nu een jaar later is dat het incassobureau (de duerwaarder)
beslag heeft gelegd op mijn AOW en dat er een bedrag van €659,- gaat worden
ingehouden. Ik ben heel erg boos. Het kost mij moeite om er nog meer energie
in te steken dan ik al deed.
-
Bob Schurkjens
U kunt een geschil aanspannen tegen Essent bij de www.sgc.nl
Als de vordering van Essent niet juist is, kunt u dan kwijting van de vordering eisen en daar bovenop een schadevergoeding van bijvoorbeeld 500 euro voor de stress en gedane moeite. De gerechtsdeurwaarder mag geen beslag leggen op de beslagvrije voet:
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=14
Als de vordering van Essent niet juist is, kunt u dan kwijting van de vordering eisen en daar bovenop een schadevergoeding van bijvoorbeeld 500 euro voor de stress en gedane moeite. De gerechtsdeurwaarder mag geen beslag leggen op de beslagvrije voet:
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=14
Een schadevergoeding eisen voor stress en gedane moeite zal niet lukken.
Je kan alleen schadevergoeding eisen voor dingen die je kan bewijzen,bv aangetekende brieven (als je het bonnetje nog hebt) en telefoongesprekken (als je de rekening nog hebt)
Maar stress en moeite wordt niet vergoed
Je kan alleen schadevergoeding eisen voor dingen die je kan bewijzen,bv aangetekende brieven (als je het bonnetje nog hebt) en telefoongesprekken (als je de rekening nog hebt)
Maar stress en moeite wordt niet vergoed
-
Bob Schurkjens
Ach, mij is het gelukt hoor. En als je in het archief van de SGC kijkt, zie je dat er schadevergoedingen voor al het werk worden toegekend. Kun je ze leuk terugpakken.
Dan heb je echt mazzel gehad,bij mij is het niet gelukt.
-
Bob Schurkjens
Ik moet wel zeggen dat het om een schikking ging tussen mij en E.ON Benelux. Schadevergoeding 150 euro + 25 klachtengeld SGC. Daar zijn ze maar mee akkoord gegaan want het geschil doorzetten als je ongelijk hebt is voor bedrijven nog duurder. Meestal wordt er geschikt; tot behandeling van het geschil komt het dan niet eens.
Dan heb je echt mazzel gehad.
-
Bob Schurkjens
Bij KPN heb ik het ook zo gedaan. 100 ballen schadevergoeding als schikking + klachtengeld SGC. Betwiste bedrag was 8 euro.